آرش صادقی کیست: فعال حقوق بشر یا جاسوس؟ +جرم

0
با چرخی در صفحات مجازی و نرم افزار‌های مبتنی بر موبایل، هشتگی به چشم می‌خورد که حکایت از آزادی و حمایت از یک فرد دارد.

آن اسم کسی نیست جز آرش صادقی Arash Sadeghi که به زعم دوستان و آشنایان و آنهایی که هشتگش را اینطرف و آنطرف منتشر می‌کنند یک زندانی سیاسی است.

به ویکی پدیای فارسی که مراجعه می‌کنید با جستجوی نام آرش صادقی صفحه‌ای مقابل دیدگانتان نمایش داده می شود که در آن ادعا شده این فرد زندانی سیاسی، فعال حقوق دانشجویان و مدافع حقوق بشر اهل ایران است و عنوان می‌شود وی دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی تهران است.

۹۰ روز زندان خیالی برای آرش

کمی بعدتر در همین صفحه عنوان می‌شود که آرش صادقی برای اولین بار در ۱۸ تیر ۱۳۸۸ در مقابل دانشگاه علامه به همراه تعدادی از دانشجویان بازداشت شده و به زندان اوین منتقل شده است و به مدت ۹۰ روز در بازداشت بوده است. ادعایی که بعدها حتی توسط علیزاده طباطبایی وکیل این محکوم مورد تأیید قرار نگرفته و خود علیزاده عنوان کرد “من در هیچ بازداشتگاهی رد و اثری درباره آن ۹۰ روز ندیدم و نمیتوانم بگویم آن ایام آرش بازداشت بوده است.”

اما رد ادعای بازداشت نود روزه آرش صادقی حتی از جانب برخی از دوستانش هم صورت گرفته است بگونه‌ای که برخی از دوستان وی مدعی شده‌اند: وی در یکی از روستاهای کردستان پنهان شده بود.

وطن فروش همسر آرش صادقی فعال حقوق بشر حقوق بشر آمریکایی جنایات مجاهدین خلق جرم آرش صادقی جاسوسان آمریکا جاسوس اسرائیلی بیوگرافی گلرخ ایرایی بیوگرافی آرش صادقی Arash Sadeghi
گلرخ ایرایی و آرش صادقی
برخی از دوستان صادقی حتی مدعی شدند که شایعه بازداشت وی آنهم به واسطه تنها یک اعتراض به نتیجه انتخابات از سوی گلرخ – همسر آرش صادقی– مطرح شده است.

این حرکت گلرخ و آرش گام‌های ابتدایی پروژه بزرگتری با نام حقوق بشر بود. به ‌گونه‌ای که بعدها در اسناد به دست آمده از آرش و گلرخ مشخص شد که طرح بازداشت نود روزه آرش برای شروع سناریویی از پیش طراحی شده برای طرح در رسانه‌ها و قوت گرفتن موضوع نقض حقوق بشر بوده است.

هرچند بعید است که آرش صادقی و گلرخ آنقدر هوشیار بوده باشند که خود این نقشه را طراحی کرده باشند و باید پذیرفت که این طراحی از سوی ضد انقلاب به این دو دیکته شده است و می‌توان از همین جا رگه‌هایی از ارتباط این عناصر با شبکه‌های بیگانه را دید.

توهین به رهبری پوشش صادقی برای انحراف افکار عمومی

بررسی سایت‌های ضد انقلاب و معاند حکایت از آن دارد که اینگونه شبکه‌ها، تلاش وافری دارند تا اتهام آرش صادقی را توهین به رهبر معظم انقلاب و نگارش یک نامه به رهبری اعلام کنند.

به گونه‌ای که در برخی محافل خبری خارجی و به ندرت در برخی محافل خبری داخل از سوی عناصر خود فروخته عنوان می‌شود که “صادقی در دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی، توهین به رهبری، تشکیل گروه‌های غیرقانونی، تبلیغ علیه نظام محاکمه شده است.”

این عناصر خود فروخته مدعی‌اند آرش صادقی به این اتهام‌ها به ۱۵ سال حبس محکوم شده و قاضی دادگاه همچنین حکم ۴ سال حبس تعلیقی صادقی را نیز لازم‌الاجرا دانسته است.

ارتباط با شبکه‌های جاسوسی

اما واقعیت ماجرا و اتهام اصلی آرش صادقی توهین به رهبری نیست بلکه اتهام بزرگتری متوجه این فرد بوده و آن چیزی نیست به جز ارتباط نامبرده با دو سرویس اطلاعاتی و جاسوسی غربی.

دلباختگان و افراد خودفروخته هیچگاه در بیان اتهامات آرش به این موضوع نپرداختند زیرا به این ترتیب دیگر نمی‌توانستند برای آرش صادقی وجهه و یک ژست حقوق بشری بگیرند زیرا در تمام دنیا جاسوسان افراد محبوبی نبوده و خائن و وطن فروش نامیده می‌شوند.

با این حال دوستان و طرفداران و خلاصه آنها که دلشان می‌خواهد در تنور ضد انقلاب بدمند، اصرار بر آن دارند تا چهره خائنانه و وطن فروش آرش را پنهان کرده و او را یک معترض و توهین کننده قلمداد کنند.

مرداد ماه ۹۵ دستگیری مجدد آرش

در مرداد ماه امسال بود که آرش بار دیگر با حکم دستگاه قضایی کشور دستگیر شد. وی پس از بازجویی‌ و همچنین صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست در دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد.

وی از سوی قاضی پرونده به ۱۵ سال حبس محکوم شد و همچنین قاضی پرونده تشخیص داد که ۴ سال حکم حبس تعلیقی وی به موعد اجرا گذاشته شود.

تنها گوشه‌ای از جرائم آرش صادقی

اما خوب است به گوشه‌ای از جرائمی که در پرونده آرش صادقی قید شده است نگاهی انداخته شود.

ارتباط با یکی از سرپل‌های اطلاعات سازمان منافقین در داخل کشور (بهروز جاوید تهرانی)

ارتباط سازمانی با گروهک تروریستی پژاک

متهم کردن نظام به شکنجه سران فتنه

حمایت از فرقه ضاله بهائیت

ترتیب دادن مصاحبه خانواده‌های زندانیان با رسانه‌های خارجی

برنامه‌ریزی برای اخلال در نظم عمومی شهری

شرکت در جلسات سازمان یافته دراویش

ارسال اخبار غیرواقعی از زندان اوین برای رسانه‌های ضد انقلاب

ارسال گزارش مکرر به احمد شهید برای سیاه‌نمایی و تحریم علیه ایران

اقدام علیه امنیت ملی

هشتگ سیو آرش و ربات‌هایی که به کمک خائنان آمدند

اما به یکباره در شبکه های اجتماعی ماجرای اعتصاب غذای ۶۹ روزه آرش صادقی در زندان به گوش رسید. فارغ از صحت یا عدم صحت این ادعا باید آرش صادقی مورد معاینات دقیق قرار گیرد زیرا یا موضوع ۶۹ روز اعتصاب صحت ندارد یا اینکه آرش به تنهایی توانسته بعد از شکستن رکورد گینس در حوزه اعتصاب این بار تمام معادلات پزشکی را هم زیر سوال ببرد.

با همه این اوصاف سخن از هشتگ سیو آرش به میان می‌آید حالا گروهی از آنها که کاسه داغ تر از آش بوده‌اند و دلشان می‌خواسته از این رهگذر برای خود اسم و رسمی هم به دست بیاورند در صفحات مجازی خود عکس و تصویر آرش را منتشر کرده و می نویسند “هشتگ سیو آرش”.

در این مسیر برخی افراد سرشناس نظیر خانم بازیگر جریان اصلاح طلبی که شوهرش نیز به واسطه یک پرونده مالی در زندان به سر می‌برد بیشترین آتش افروزی و تلاش را انجام دادند.

بیست و چهار ساعت نمی‌گذرد که هشتگ سیو آرش می‌شود اولین توییت پر بازدید دنیا. بماند که ساعتی بعد مشخص می‌شود این رتبه اول نه به واسطه تلاش‌های مردمی بلکه به خاطر استفاده از ربات‌ به جایگاهی پایین تر حوالی رتبه بیست می‌رسد. و شرمساری از این اقدام نابخردانه به روی آنهایی می‌ماند که از این رهگذر دنبال نان و آبی برای خود بودند.

اصرار ضدانقلاب برای ساخت وجهه حقوق بشری برای خائنان

تنها چند روز از افتضاح دیگر عناصر ضد انقلاب در برملا شدن هویت واقعی و چهره منافق شبنم مددزاده می‌گذرد که این بار ضد انقلاب دست به کار جدیدی زده و تلاش می‌کند یک خود فروخته دیگر را مدافع حقوق بشر نشان دهد.

پیش از آنکه آرش صادقی عنصر خودفروخته مرتبط با شبکه‌های خارجی یک چهره حقوق بشری قلمداد شود و دل همگان برای وی بسوزد چندی قبل همین عناصر خودفروخته تلاش داشتند تا شبنم مددزاده را یک چهره فعال حقوق بشری نمایش دهند.

و اما کلام آخر…

کاش آن دسته از افرادی که امروز به واسطه مشهور شدن بر موج از پیش طراحی شده منافقین سوار شده و هشتگ‌هایی نظیر سیو آرش را منتشر می‌کنند پیش از دست به کار شدن، اندکی مطالعه کرده و دریابند که این موج‌ها از کجا آغاز می‌شود.

منبع: فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ