عربستان ارزآورترین کشور برای مهاجران پاکستانی

0

به گزارش ساتین و به نقل از  فارس ، بانک دولتی پاکستان در تازه‌ترین گزارش خود آماری از میزان ارزآوری پاکستانی‌های مقیم کشورهای خارجی ارائه کرده است.

طبق این آمار، میزان ارزآوری مهاجران پاکستانی مقیم کشورهای خارجی در نیمه اول سال مالی جاری به ۷.۷۹ میلیارد دلار رسیده است که این میزان در مقایسه با ۷.۱۱ میلیارد دلار در مدت مشابه سال قبل، ۹.۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، از ماه جولای تا دسامبر میزان ارزآوری پاکستانی‌های مقیم عربستان، امارات، آمریکا، انگلیس و سایر کشورهای خلیجی از جمله بحرین، کویت، قطر، عمان و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ‌ترتیب ۲.۲ میلیارد، ۱.۵۷ میلیارد، ۱.۲۴ میلیارد، ۱.۱۳ میلیارد، ۸۹۷.۶۹ میلیون و ۲۱۶.۵۷ میلیون دلار می‌باشد.

این در حالی است که این میزان در مدت مشابه سال قبل به ‌ترتیب ۱.۹۶ میلیارد، ۱.۴۶ میلیارد، ۱.۱۵ میلیارد، ۱ میلیارد، ۸۱۱.۱۸ میلیون و ۱۸۸.۷۷ میلیون دلار بوده است.

طبق این گزارش، میزان وجوه ارسالی به پاکستان از نروژ، سرویس، استرالیا، کانادا، ژاپن و سایر کشورها در نیمه نخست سال مالی جاری به ۵۱۱.۴۲ میلیون دلار در مقایسه با ۵۳۴.۶۸ میلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته رسیده است.

این در حالی است که تنها در دسامبر سال ۲۰۱۳، میزان ارزآوری پاکستانی‌های مقیم عربستان، امارات، آمریکا، انگلیس، سایر کشورهای خلیجی و اعضای اتحادیه اروپا به ترتیب به ۴۱۰.۰۱ میلیون، ۲۷۵.۱۲ میلیون، ۲۲۳.۹۶ میلیون، ۱۷۷.۰۹ میلیون، ۱۶۵.۰۵ میلیون و ۳۷.۴۳ میلیون دلار رسیده است.

طبق این گزارش، این میزان برای کشورهای نروژ، سوئیس، استرالیا، کانادا، ژاپن و سایر کشورها در دسامبر ۲۰۱۳ حدود ۹۶.۰۵ میلیون دلار بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ