استخدام رابطه‌ای همسر پرحاشیه ترین فرد دولت در کردستان

0

مشاور و مدیر کل حوزه استاندار کردستان که جدیداً مسوولیت ریاست شورای اطلاع رسانی استان را برعهده گرفته، یکی از پر حاشیه‌ترین افراد دولت تدبیر و امید در استان است که انتشار هر روزه مطالبی در فضای مجازی از اقدامات و فعالیت‌های اداری و شخصی وی به سادگی در افکار عمومی اطلاع رسانی می‌شود.

از آغاز فعالیت ایشان در کردستان به عناوین مختلف، عدم تجربه کاری اداری وی، خرید وسایل و ملزومات اداری استانداری در اراک از طریق وی، فعالیت‌های تجاری ایشان در مرزهای استان، درج کارنامه درسی او در دانشگاه آزاد و موارد دیگری در همه گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های را در برگرفتهو حقیقتاً حساسیت‌های زیادی در جامعه بر انگیخته است.

زوم کردن منتقدان دولت تدبیر و امید بر روی شخص رییس دفتر استاندار نیز خود بسیار قابل تأمل است، چرا که دوستداران مردم استان باید به مسایلی بسیار مهم‌تر از این داستانها، گیر بدهند و خواستار خواسته‌های منطقی و قول و وعده‌های ریاست محترم جمهوری برای توسعه کردستان باشند.

ضمناً، عکس العمل های ایشان از انتقادهای صورت گرفته نیز بسیار جالب است، که اصلاً هیچ جبهه‌ای نمی‌گیرد و برایشان نیز مهم نیست، به قول تعدادی از فعالان سیاسی هم از طیف موافق و مخالف دولت حرف اول و آخر را در استان ایشان می‌زنند و حقیقتاً تعیین کنندهٔ نهایی هستند.

اما جدیداً مطلب در فضای مجازی استان انتشار یافته که حقیقتاً بسیاری از بیکاران جامعه و خانواده‌های آنها از آن به شدت گلمند هستند.

بر اساس این گزارش ، این تیتر، استخدام همسر آقای غیربومی دفتر استاندار با چه مجوزی! امروزه در اکثر گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی استان پخش شده که گویا کانال اخبار سری کردستان از انتشار دهنده‌های این مطلب است.

در ادامه این مطلب آورده شده، ورود استاندار خسته و بازنشسته کُردستان به استان از فرسنگ‌ها آنطرف‌تر با مدیردفتری غیرتخصصی و بازاری سروصدای زیادی را در محافل سیاسی به راه انداخت و تبعات آن نیز متوجه بدنه استانداری شده است.

ورای این ورود شائبه برانگیز آقای تاجر به بدنه دولت، همسر وی است که در حوزه و برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی کُردستان استخدام شده تا ورودهای بدون ضابطه آقایان و خانم‌های همراه اصلاحاتی‌ها در کُردستان تکمیل شود.

اینچنین استخدام‌های بی‌ضابطه و عجیب در حالی در دولت روحانی در کُردستان اتفاق می‌افتد که ده‌ها هزار جوان تحصیل‌کرده،‌ متخصص، متعهد و خوش‌فکر کُردستانی باید در پشت درب‌های بسته استخدامی ادارات بمانند و نهایتاً دلخوش به کارهای قراردادی متزلزل با حقوق زیر یک میلیون تومان تن دردهند.

علاوه این فاجعه، منشور حقوق شهروندی دولت که در آن به برابری و حق همه مردم از امکانات و داشته‌های کشور،‌ عملاً با چنین “پارتی بازی‌هایی” زیر سؤال است.

شاید به قول ضرب‌المثل معروف “مرگ خوبه اما برای همسایه”، اقایان دولتی نیز بر این باورند که پایبندی به قوانین خوب است اما برای دیگران و عموم جامعه نه خودشان!

البته برخی از منابع به اختیارات استانداران در استخدام افراد اشاره دارند، که اگر اینطور باشد پس نباید از این انتظار بیشتر داشته باشیم، استاندار از اختیارات خود برای نزدیک‌ترین شخص به خود استفاده می‌کند.

ولی درد جامعه بیکاران کردستان و خانواده‌های آنها با استخدام و اخراج یک نفر مداوا نمی‌شود، زخم این درد، مرهی بسیار قول‌تر مانند، همت دولت برای سرمایه گذاری شرکت‌های دولتی و قدر کشور و ایجاد استخدام در منطقه را می‌طلبد.

با این اوصاف بد نیست بالاترین مقام سیاسی استان در تحلیل محتواهای روزانه یخود نگاهی هم به افکار عمومی حاکم بر استان در طبقه‌های پایین جامعه داشته باشد و در جلوگیری از این رویدادها گام‌های اساسی بر دارد و منتقدین نیز کمی با انصاف تر به مسائل بپردازند واگر می‌دانند که انتقاد انها دردی را دوا نمی‌کند، با روح و روان جامعه بازی نکنند، چون انتشار این مطالب فقط و فقط دل بیکاران جامعه و خانواده‌های آنها را به درد می‌آورد.

همسر عبدالرضا میقانی سوابق عبدالرضا میقانی دولت تدبیر و امید اصلاح طلبان چه کسانی هستند استانداری کردستان اخبار کردستان

البته یک روز بعد از انتشار این خبر توسط بولتن نیوز

عبدالرضا میقانی مشاور و سرپرست حوزه استاندار کردستان ، استخدام همسر خود در جهاد کشاورزی استان کردستان را به شدت تکذیب کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ