آیا مایکروسافت می‌تواند اولین شرکت تریلیون دلاری باشد

0

ماه فوریه ۲۰۱۵ ارزش بازاری سهام شرکت اپل از رقم ۷۱۰ میلیارد دلار گذشت. در آن زمان شرکت اپل به‌عنوان اولین شرکت در تاریخ با ارزش بیش از ۷۰۰میلیارد دلار شناخته شد. این غول صنعت تکنولوژی بعد از آن زمان، روند افزایشی داشت و به سمت ارزش ۷۷۵ دلار صعود کرد و بعد از آن در جایگاه فعلی یعنی ارزش ۶۱۷ میلیارد دلار ایستاد.

مایکل مارکوفسکی تحلیلگر سایت Equities گزارشی داد که در آن اعلام کرده بود مایکروسافت با وجود اینکه در جدول در جایگاه سوم بعد از اپل و آلفابت قرار می‌گیرد، شانس این را دارد که اولین شرکتی باشد که ارزشی بیش از یک تریلیون دلار دارد.

لیست ارزیابی زیر، ۵ شرکت عمومی برتر حوزه تکنولوژیک در آمریکا را معرفی می‌کند که عبارتند از: شرکت اپل ۶۱۷ میلیارد دلار، شرکت آلفابت ۵۴۸ میلیارد دلار، شرکت مایکروسافت ۴۹۲ میلیارد دلار، شرکت آمازون ۳۵۹ میلیارد دلار و فیس‌بوک ۳۳۳ میلیارد دلار.

طبق گفته مارکوفسکی، مایکروسافت شانس بیشتری نسبت به اپل برای رسیدن به جایگاه ارزش یک تریلیون دلاری دارد، زیرا شرکت تولید‌کننده نرم‌افزاری مانند مایکروسافت نسبت به شرکت تولید‌کننده سخت‌افزاری مانند اپل، به کاربران و مشتریان بیشتری دسترسی دارد.

این تحلیلگر همچنین عنوان کرد که خرید سایت LinkedIn به افزایش ارزش مایکروسافت کمک ویژه‌ای کرده چرا‌که درآمد و ارزش شبکه‌های اجتماعی بسیار بالا است. برای رسیدن به ارزش یک تریلیون دلار، مایکروسافت باید قیمت سهام خود را دو برابر کند.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ