جزییات طلب ایران از کشور های خارجی !

0

ساتین به نقل از فارس، هادی شوشتری عصر امروز در همایش شوراهای اسلامی دهستان قوچان عتیق بخش مرکزی شهرستان قوچان در مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهر کهنه اظهار داشت: ۹۰ درصد منابع دولت از محل فروش نفت و میعانات گازی به دست آمده است.

وی با اشاره به وضعیت بودجه در کشور و چگونگی تهیه آن گفت: دولت هزینه‌ها و درآمدهای خود را مشخص کرده و براساس آن فعالیت‌های خود را تعیین می‌کند اما به علت تحریم‌ها در اعتبارات عمرانی با کمبود مواجه هستیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه بر اثر تحریم بسیاری از کشورها نفت ایران را خریداری نکرده و خریداران نیز به جای پول، کالا می‌دهند، تاکید کرد: از زمان احداث نخستین چاه نفت در ایران تا دو سال قبل مجموعاً یک‌هزار میلیارد دلار درآمد نفتی داشته‌ایم.
وی یادآور شد: ایران در حال حاضر دارای ۶۰ میلیارد دلار طلب خارجی بوده که قابل انتقال نیست اما با توجه به تحریم‌ها و توصیه‌های رهبری بر اقتصاد مقاومتی باید با صبر از این شرایط عبور کرد.
شوشتری با اشاره به اینکه هر فردی در زندگی شخصی خویش هزینه‌ها را به دو قسمت ضروری و سرمایه‌گذاری تقسیم می‌کند، تصریح کرد: دولت هزینه‌های خود را به دو صورت ضروری و سرمایه‌گذاری در نظر گرفته اما مجموع منابع دولت با مصارف جاری آن تقریبا همخوانی دارد و چیزی به معنای واقعی برای بودجه عمرانی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر دولت مجبور است به‌صورت ماهیانه یارانه نقدی را به بیش از ۷۰ میلیون ایرانی پرداخت کند که در حال حاضر برای تامین این ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دچار مشکل است.
نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر قوچان در بسیاری از بخش‌‌ها از شهرستان‌های استان خراسان رضوی جلوتر حرکت کرده به‌طوری که برای دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان همانند دانشگاه فردوسی مشهد و حکیم سبزواری در بودجه سال آینده ردیف بودجه در نظر گرفته شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ