رابطه مستقیم کفش و ریزش مو/ اگر بیماری قلبی دارید کفشتان را عوض کنید

0
قلب مهمترین عضو در بدن است و آسیب دیدن این عضو باعث مرگ می شود که با راهکارهایی می توان گردش خون در بدن را تقویت کرد.
همزمان با افزایش سن عضلات قلب ضعیف می شود که باعث مشکل در گردش خون است، برهم خوردن توازن حرکت خون در اندام های بدن و مشکل در اکسیژن رسانی به بافت های بدن باعث می شود تا فعالیت اندام دچار مشکل شود و مشکلاتی مانند لخته خون یا سکته قلبی و مغزی ایجاد کند، برای جلوگیری از بروز این مشکل کارشناسان توصیه می کنند افراد به صورت روزانه ورزش را در زندگی خود بگنجانند.
مشاهده کبودی یا ورم بر روی بدن، نشان دهنده اشکال در گردش خون در آن نقطه از بدن است که برای رفع این مشکل می توان محل ورم را با روغن رزماری یا روغن زیتون ماساژ داد تا گردش خون بهتر انجام شود، انجام ورزش های کششی به ویژه ورزش شنا نیز می تواند باعث بهبود و رفع گرفتگی عروق خونی شود.
مجله پزشکی متخصص قلب و عروق خوب عوارض و مضرات کفش پاشنه بلند سلامت قلب درمان سکته قلبی درمان بیماری های قلبی عروقی خواص رزماری
اگر بر روی پای خود نشانه هایی از گردش خون ضعیف را مشاهده می کنید یا تارهای موی بدن در آن ناحیه ریخته است، همگی زنگ خطری ترسناک است که باید در اولین زمان کفش خود را تعویض کنید. براساس تحقیقات کفشی که پای فرد را می زند یا پاشنه دار می توانند باعث مشکل در رسیدن اکسیژن و خون به پاها و بروز لخته خونی و عفونت شوند.
کارشناسان به این دسته از افراد پوشیدن کفش های طبی، آزاد و نرم را توصیه می کنند تا فشار کمتری به پاها وارد شود، همچنین ماساژ کف پا هم در آرام سازی اعصاب کف پا و خونرسانی بهتر به بافت بدن بسیار موثر است.
گردش خون ضعیف می تواند فشار شدیدی به اعصاب قلب وارد کند و با ایجاد فشار مضاعف بر قلب باعث ایجاد انواع بیماری های مرگبار شود، به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند افراد به انجام کارهایی مانند مدیتیشن، رفتن به کلاس یوگا، گوش دادن به موسیقی های آرامبخش، کشیدن نقاشی و انجام تکنیک های تنفس عمیق بپردازند تا قلب آنها آرام و از افزایش ضربان قلب کاسته شود.
رژیم غذایی سالم نیز یکی دیگر از موارد بسیار مفید برای حفظ سلامت قلب و بهبود گردش خون است، کارشناسان توصیه می کنند افراد از غذاهای کم چرب استفاده کنند و در عوض خوراکی های حاوی مواد مغذی برای قلب از جمله میوه و سبزیجات، لبنیات، دانه های آجیل و روغن های گیاهی مانند روغن زیتون مصرف کنند.
برای جلوگیری از بروز مشکلات قلبی تحرک و انجام فعالیت های بدنی، پرهیز از استعمال دخانیات و نیز خودداری از مصرف بیش از حد کافئین می تواند بسیار مفید باشد.
منبع: naturallivingideas
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ