ثبت نام اهدای عضو بدن +شرایط گرفتن کارت اهدای اعضا

1

کارت اهدای عضو یکی از بزرگترین نمادهای فرهنگی در زمینه ارتقای فرهنگ اهدای عضو می باشد.
از زمان راه اندازی واحدهای فراهم آوری اعضای پیوندی در کشورمان، مراکز مختلفی شروع به ثبت نام و صدور کارت اهدای عضو نمودند. در روزها و ماه‌های اول تعداد ثبت نام به بیش از ۱۰۰ نفر در ماه نمیرسید، اما با شروع تبلیغات فرهنگی و برگزاری جشن نفس، تعداد بیشتری از مردم نیک اندیش سرزمینمان با این امر مقدس آشنا شدند و تعداد افراد متقاضی کارت اهدای عضو به بیش از ۵۰۰ نفر در روز رسید…

هزینه پیوند کبد ثبت نام کارت اهدای عضو بیوگرافی کتایون نجفی زاده اهدا کلیه انجمن اهدای عضو ایرانیان اسامی اهدا کنندگان اعضای بدن سال 95
تقاضای دریافت کارت اهدای عضو روز به روز بیشتر شد، به اندازه ای که مدت زمان دریافت کارت اهدای عضو برای هر فرد به بیش از ۵ماه رسید. باتوجه به اینکه کارت اهدای عضو صرفاً نشان دهنده رضایت قلبی هر شخص برای اهدای عضو در زمان مرگ میباشد و جنبه‌‌ی قانونی ندارد؛ لذا بر آن شدیم تا سامانه ای راه اندازی کنیم که مدت زمان دریافت کارت را به طرز چشمگیری کاهش دهد تا انتظار رسیدن این کارت، مردم ایثارگر میهن عزیزمان را آزرده خاطر نسازد.
با توجه به مسائل فوق و همچنین پیرو تاکید مقام محترم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ابداع روشی برای ثبت نام و صدور آنی کارت اهدای عضو در دستور کار این وزارت قرار گرفت و نتیجه تمامی بررسی ها، سامانه ای است که پیش روی شما می باشد. در این سامانه کد ملی هر فرد به صورت آنلاین کنترل شده و در صورتیکه اطلاعات مطابق کارت ملی وارد شده باشد، کارت اهدای عضو صادر شده و متقاضی میتواند همان لحظه کارت خود را ذخیره و چاپ نماید.
اطلاعات داوطلبین دریافت کارت بلافاصله وارد سامانه کشوری کارت اهدای عضو شده و در آن ذخیره می گردد. لازم به ذکر است این سامانه از طریق کلیه بیمارستانهای کشور قابل دسترسی بوده و امکان جستجوی نام افراد مرگ مغزی بستری در این بیمارستانها وجود دارد.
امید است با راه اندازی این سامانه قدمی هرچند کوچک برای ارتقای فرهنگ مقدس اهدی عضو و نجات جان بیماران نیازمند به پیوند اعضا برداریم…

لطفا به نکات زیر توجه داشته باشید:
۱. عزیزانی که برای دریافت کارت اهدای عضو از طریق سامانه ehda.ir  یا سامانه های مشابه ثبت نام کرده اند، توجه داشته باشند که جهت پیگیری کارت خود لازم است به همان سامانه مراجعه کنند.
۲. داوطلبانی که در سامانه های دیگر ثبت نام نموده و از طریق این سامانه ها و یا از طریق مراجعه به هر یک از  واحدهای فراهم آوری کشور یا ارگانهای دیگر کارت دریافت نموده اند همچنین می توانند برای ثبت اطلاعات خود در سامانه www.ehda.center نیز اقدام نمایند تا اطلاعات آنها در سامانه مرکزی نیز ثبت شده و از تمام کشور قابل دسترسی باشد. .
۴. در صورتیکه علاوه بر ثبت اطلاعات تان در سامانه مرکزی اهدای عضو تمایل دارید کارت اهدای عضو را نیز دریافت نمائید، می توانید کارت خود را بلافاصله پس از تکمیل اطلاعات پرینت گرفته و کارت پرینت شده را پرس کرده و استفاده نمایید.

درصورتی که قبلاً در این سامانه ثبت نام کرده اید، جهت ویرایش اطلاعات شخصی و یا چاپ مجدد کارت خود برروی دکمه ورود به سامانه کلیک نمائید، در غیر اینصورت جهت ثبت نام و دریافت کارت اهدای عضو خود برروی دکمه ثبت نام کارت اهدای عضو کلیک کنید.

رکورد ثبت نام کارت اهدای عضو شکسته شد

در طول ۳۶ ساعت پس از پخش برنامه خندوانه با موضوع اهدای عضو بیش از ۴۰ هزار نفر برای دریافت کارت اهدای عضو اقدام کردند.

به گزارش انجمن اهدای عضو ایرانیان، دکتر کتایون نجفی زاده سه شنبه شب در برنامه خندوانه حاضر شد و مردم را با فرایند مرگ مغزی آشنا کرد.

هم زمان با معرفی سامانه ehda.center برای ثبت نام کارت اهدای عضو از سوی رامبد جوان، مجری برنامه، بیش از ۵۰۰۰ نفر به صورت آنلاین و هم زمان به بازدید از سایت انجمن اهدای عضو ایرانیان پرداختند و پس از ۳۶ ساعت آمار ثبت نام کارت اهدای عضو به بیش از ۴۰ هزار نفر رسید. این در حالی است که پیش از آن روزانه تنها ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر متقاضی در سامانه ehda.center برای دریافت کارت اهدای عضو اقدام می کردند و این آمار حکایت از افزایش ۸۰ برابری درخواست کارت اهدای عضو و شکستن رکود این اقدام خداپسندانه دارد.

بالاترین آمار ثبت نام کارت اهدای عضو با ۱۵۰۰۰ ثبت نام در یک روز به زمان اهدای عضو عسل بدیعی بازیگر شاخص سینما و تلویزیون ایران بازمی گردد.

دکتر کتایون نجفی زاده در توضیح این اقدام انسانی از سوی مردم ایران گفت: بی شک رسانه ها در زمینه فرهنگ سازی و تشویق مردم به اهدای عضو، نقش بی بدیلی را ایفا میکنند و این آمار نیز بر این ادعا صحه می گذارد.

وی افزود: اهدای عضو یک اقدام انسانی خارق العاده است که خانواده هر فرد مرگ مغزی با رضایت به اهدای ارگان های عزیزش می توانند جان ۱ تا ۸ نفر را نجات داده و ۱ تا ۵۳ تن را از معلولیت برهانند. اهدای عضو تنها اهدای بخشی از بدن نیست بلکه اهدای زندگی به یک فرد منتظر است که شاید سالها در آروزی سلامتی به سر برده است.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان از مردم خواست تا با ثبت نام در سامانه www.ehda.center و دریافت کارت اهدای عضو این اقدام خداپسندانه را ادامه دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. سیدمحمد می گوید

    سلام.شماره میدم میخوام اهداعصوکنم برای خیریه