زندگی دوباره به الیکا در روز تولدش +عکس

0
دختر جوان که پدرخوانده اش را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، در روز تولدش از سوی مادر مقتول بخشیده شد.
رسیدگی به این پرونده از ۱۱ آذر سال گذشته و به‌دنبال مرگ مشکوک مردی در خانه‌ای در خیابان ۱۷۸ تهرانپارس آغاز شد. ماموران با حضور در آنجا با دختری رو‌به‌رو شدند که مدعی بود پدرخوانده‌اش با چاقو خودکشی کرده است. ماموران در بررسی از خانه این دختر متوجه شدند مرگ این مرد خودکشی نبوده بلکه به قتل رسیده است.

الیکا در بازجویی‌ به افسر تحقیق گفت: من نذر کرده بودم شله زرد بپزم، مادرم و همسر صیغه‌ای او به خانه‌ام آمدند. سهراب با ما دعوا و به من حمله کرد و می‌گفت من شیطان هستم. برای ترساندن او، چاقویی را از آشپزخانه برداشتم که سهراب چاقو را از دستم گرفت و در این درگیری پایش لیز خورد و زمین افتاد و چاقو به بدنش اصابت کرده و منجر به مرگش شد.

دختر جوان در دادسرا نیز مدعی شد: روز جنایت نمی‌خواستم شوهر صیغه‌ای مادرم را به قتل برسانم، به قصدترساندن او چاقو را به سمتش گرفتم. او خواست چاقو را از من بگیرد که در این کشمکش چاقو به او اصابت کرد و جانش را گرفت.

دختر متهم به قتل با تجدید قرار قانونی روانه زندان شد. متهم در آخرین دفاع ادعای دفاع مشروع را مطرح وعنوان کرد: مقتول به سمت من حمله کرد و من در دفاع از خودم او را کشتم.

پس از تکمیل تحقیقات، پرونده به دادگاه کیفری استان تهران ارسال و دو هفته قبل الیکا در شعبه دوم دادگاه کیفری محاکمه شد. در این جلسه که به ریاست قاضی زالی و با حضور قاضی ابراهیم اسلامی برگزار شد، مادر مقتول گفت: من یک پسر و دختر داشتم، که پسرم در این جنایت به قتل رسید. بعد از این قتل، دخترم هم تحت فشار روحی شدید، به بیماری سرطان مبتلا شد. فردا هم اولین جلسه شیمی درمانی اوست. در حال حاضر به خاطر شرایط موجود قادر به تصمیم گیری نیستم. عاشورا نذر کردم اگر دخترم شفا پیدا کرد، من هم رضایت خود را اعلام کنم.

با توجه به درخواست اولیای دم، رئیس دادگاه به او ۱۳ روز فرصت داد تا درباره تصمیمش فکر کند. دختر جوان هم به زندان بازگشت.

روز دوشنبه جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار شد که در ابتدای این جلسه، مادر مقتول گفت: با توجه به نذری که کرده بودم، قاتل پسرم را می‌بخشم.

در ادامه الیکا در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: من در دفاع از خودم، مرتکب قتل شدم. دو ساله بودم که پدر و مادرم از هم جدا شدند. پدرم پنج زن گرفت که بتازگی متوجه شدم سرطان گرفته است. به خاطر اختلاف‌هایی هم که با مادرم داشتم، از او جدا شده و تنها زندگی می‌کردم. هیچ وقت پدر و مادرم پشتیبان من نبودند.

وی ادامه داد: روز حادثه سهراب که همسر صیغه‌ای مادرم بود، به سمتم حمله کرد که مادرم در دفاع از من، او را در اتاق زندانی کرد. چند دقیقه بعد او از طریق پنجره و بالکن وارد پذیرایی شد که با هم درگیر شدیم و من در دفاع از خودم از آشپزخانه چاقویی برداشتم و او را کشتم.من اگر قصد قتل داشتم، با اورژانس و پلیس تماس نمی‌گرفتم.

همسر صیغه ای عکس قاتل شوهر صیغه ای حوادث تهران اخبار قتل

رئیس دادگاه: تحقیقات نشان داده با مقتول ارتباط داشتید.

الیکا: نه این موضوع را قبول ندارم.

با دفاعیات دختر جوان، مادر مقتول به ادعاهای او اعتراض کرد و گفت: من الیکا را بخشیدم، اما او ادعاهای دروغی را مطرح می‌کند.

وکیل متهم در دفاع از موکلش گفت: با کمک خیرین بخشی از دیه مقتول تامین شده است و امیدواریم بقیه دیه تامین شود.

الیکا در آخرین دفاعیات خود گفت: امروز روز تولدم است و از مادر مقتول می‌خواهم حلالم کند.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ