جانشین آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت و مجلس خبرگان چه کسی می شود؟

0

پس از ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی بحث جایگزینی ایشان در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت بیوگرافی هاشمی رفسنجانی بیوگرافی آیت‌الله هاشمی شاهرودی انتخابات مجلس خبرگان اخبار بدون سانسور سیاسی

از محمود هاشمی شاهرودی، رییس سابق قوه قضاییه و عضو کنونی مجلس خبرگان رهبری؛ به عنوان گزینه محتمل برای نشستن بر صدر مجمع تشخیص یاد می‌شود.

حداد عادل؛ وی سابقه ریاست قوه مقننه به عنوان مرتبط‌ترین نهاد با مجمع تشخیص مصلحت نظام را عهده‌دار بوده است و تجربه عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز عهده‌دار بوده است. حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هست. محسن رضایی نیز که این روزها به عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شناخته می‌شود می‌تواند ریاست این مجمع را عهده‌دار شود؛ چهره‌ای که از نظر اجرایی، مهمترین سمت در مجمع بعد از ریاست آن را عهده‌دار بوده است.

قائم‌مقام وزیر کشور از آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در تهران خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: محمدحسین مقیمی قائم‌مقام وزیر کشور درباره تعیین تکلیف جایگزین مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مجلس خبرگان رهبری و اینکه آیا در تهران انتخابات میان دوره‌ای خبرگان برگزار خواهد شد یا خیر؟ گفت: ما آمادگی برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان در تهران را داریم.

وی افزود: البته ما «برگزاری انتخابات میان دوره‌ای خبرگان در تهران» را به شورای نگهبان و خود مجلس خبرگان پیشنهاد می‌کنیم و در صورت موافقت آن، وزارت کشور این آمادگی را دارد که برای تهران انتخابات میان دوره‌ای خبرگان نیز برگزار کند.

قائم‌مقام وزیر کشور تصریح کرد: منتظر هستیم پس از پایان ایام درگذشت ارتحال آیت‌الله هاشمی این پیشنهاد را به شورای نگهبان بدهیم و در صورت تأیید، همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان هم در تهران برگزار می‌شود.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یکی از نمایندگان مردم تهران در مجلس خبرگان بوده که با رحلت ایشان یک نفر نیز باید به عنوان جایگزین وی در این مجلس انتخاب شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ