جزئیاتی جدید از علت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در استخر کوشک

0

خبر جدید از علت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی استخر کوشک

آیت الله هاشمی در روز رحلتشان داخل استخر سکته می کنند، تا محافظان متوجه شوند و ایشان را بیرون بیاورند و سوار آمبولانس کنند، علائم حیاتی از بین رفته بود.

استخر کوشک واقع در مجموعه سعد آباد است که هفته ای ۲ روز آقای هاشمی آنجا می رفته است و با توجه به تسلط وی به شنا، به صورت انفرادی و در غیاب محافظان شنا می کردند.
بنابر اطلاعات خبرنگار جهان، پس از سکته آقای هاشمی، تیم همراه وی از طریق آمبولانس به بیمارستان خبر می دهند و توصیه هایی که پزشکان بیمارستان گفته بودند، عمل می کنند.

به محض اینکه به بیمارستان می رسند حدود یک ساعت تلاش می کنند ایشان را برگردانند ولی متاسفانه موفق نمی شوند.

در محله ی زعفرانیه عمارتی چند هزار متری است! این عمارت نامش کوشک است.

دکتر غلامرضا محسنی رئیس بیمارستان شهدای تجریش شامگاه یکشنبه پیرامون علت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت:‌ آیت الله هاشمی رفسنجانی بر اثر ایست قلبی ناشی از سکته قلبی در این بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

هاشمی رفسنجانی ساعت ۱۸:۲۰ بعداز ظهر امروز با علائم سکته قلبی و در شرایطی که هوشیاری نداشت به بیمارستان شهدای تجریش انتقال یافت و بلافاصله تمام اقدامات درمانی با حضور ۵ فوق تخصص قلب انجام شد و مراحل احیای قلبی نیز برای ایشان انجام گرفت اما متاسفانه بعد از بیش از یک ساعت تلاش برای احیای وی عملیات ناموفق بود و ایشان حدود ساعت ۱۹:۳۰ دار فانی را وداع گفت.

علت فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به روایت برادرش

محمد هاشمی، برادر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گقت: علت فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی سکته قلبی بود.

وی گفت: به محض اینکه آن مرحوم را به نزدیک ترین بیمارستان رساندیم تیم قوی آمد و وزیر بهداشت هم آمد و سعی کردند ایشان را احیا کنند ولی موفق نشدند.

وزیر بهداشت از علت مرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت

سید حسن هاشمی با اشاره به موضوع مرگ های ناگهانی به فوت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: ایشان ۱۶ سال قبل آنژیو کرده بودند و ۳ تا پلاک در رگ های ایشان ایجاد شده بود. همچنین آیت الله هاشمی ۲۰ سال دیابت داشتند و اخیرا از انسولین استفاده می کردند که اگر قبل از این پیشگیری می شد مرگ ناگهانی اتفاق نمی افتاد.

همچنین وزیر بهداشت با اشاره به درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: آقای هاشمی دچار سکته و ایست قلبی شد. اگر تیم پزشکی هم همراه ایشان بود نمی توانستند کاری کنند.

منبع : تابناک تبریز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ