بیوگرافی سرور جپاروف بازیکن استقلال +مبلغ قرارداد و کارنامه

0
سرور جباروف Server Djeparov (قد : ۱۷۷) را باید خرید بزرگ استقلال در فصل نقل و انتقالات زمستانی نامید. پست هافبکی پر افتخار که موفق شده در سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ عنوان مرد سال فوتبال قاره کهن را به نام خود سند بزند. آبی ها امیدوارند در هفته پیش رو قراردادشان با این هافبک ۳۴ ساله کهنه کار را نهایی نمایند.

 بر این اساس قرار است جباروف در حضور ۱.۵ ساله خود در استقلال ۵۰۰ هزار دلار دستمزد بگیرد.

 همسر سرور جپاروف مبلغ قرارداد بازیکنان استقلال بیوگرافی سرور جپاروف اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها) Server Djeparov
جباروف همان بازیکنی است که روزی با ارسال بی نقص توپ خود روی دروازه تیم ملی ایران و سید مهدی رحمتی اسباب دوری همیشگی این دروازه بان از تیم ملی را فراهم نمود.
در واقع این سرور بود که در دقیقه ۷۱ دیدار چهارشنبه ۲۴ آبان ماه سال ۱۳۹۱ روی یک ارسال ایستگاهی دقیق این شانس را به اوگبک باکایف جوان داد تا دهمین گل ملی خود را درون دروازه مهدی رحمتی بنشاند. ۴ سال و ۲ ماه قبل ارسال سرور آنقدر بی نقص و فریبنده بود که برای اوگ چاره ای جز گلزنی با پای چپ باقی نگذاشت. دقیقا در بعد همان بازی بود که مهدی رحمتی اعلام کرد از شرایط موجود خسته شده است. و البته که سرمربی پرتغالی تیم ملی به این دروازه بان مرخصی همیشگی داد. و حالا سرور و سید مهدی رحمتی در استقلال هم تیمی خواهند بود.۱۱ سال و ۱۰ جام
سرور جباروف با توجه به تجربه فراوانش در میانه میدان یک هافبک به دردبخور است. شماره هشت تیم ملی ازبکستان طی یازده سال اخیر موفق به کسب ۱۰ جام قهرمانی شده است که در جای خود عملکردی جالب توجه و قابل اعتنا خواهد بود.
جباروف طی مدت یادشده ۵ مرتبه قهرمان لیگ برتر ازبکستان شده است و ۳ جام قهرمانی کی لیگ کره جنوبی و جام حذفی این کشور را بالای سر برده است. به این عناوین یک جام حذفی ازبک ها و یک قهرمانی در لیگ برتر عربستان را نیز اضافه کنید تا کارنامه مردی که دو بار عنوان سال بهترین بهترین آسیا را به دست آورده پررنگ تر به چشم بیاید.خاطره خوش شکست پرسپولیس
کاپیتان تیم ملی ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا ۸ مرتبه برابر تیم های ایرانی ایستاده که حاصل این رویارویی کسب ۴ پیروزی و ۲ تساوی بوده و البته ثبت دو شکست در سال ۲۰۱۰ برابر ذوب آهن.
سرور همین چند ماه پیش با لوکوموتیو ۲ بار سپاهان را با نتایج ۲-۰ و ۱-۰ شکست داد.
وی سال ۲۰۰۹ با بنیادکار روی پله دوم گروهD  مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ایستاد و پرسپولیس هم تیم دوم گروه B شد.
حاصل نبرد پرسپولیس و بنیادکار شکست قرمزها با گل دقیقه ۴۱ ریوالدو برزیلی بود و البته بازی درخشان سرور جباروف در طول دیدار یاد شده که ۷ سال و ۷ ماه و ۱۷ روز قبل یعنی ۶ خردادماه سال ۱۳۸۸ برگزار شد.
سرور همان سال طعم تساوی ۲-۲ برابر سپاهان (در اصفهان) را نیز چشیده بود. دیداری که در مرحله گروهی رقابتها برگزار شده بود.
۳۱ بازی و ۳ گل در لیگ قهرمانان
هافبک میانه میدان مد نظر استقلال ۳۱ بازی در لیگ قهرمانان آسیا برای تیم های بنیادکار و لوکوموتیو ازبکستان و اف سی سئول کره انجام داده است. سرور طی دیدارهای یاد شده ۲۹ مرتبه وارد ترکیب اصلی تیم هایش شده است تا ۲۶۸۴ دقیقه تجربه حضور در لیگ قهرمانا آسیا را داشته باشد. این ازبک زیرک سه گل هم به تیم های پوهانگ استیلرز (۲۰۰۹ دو تا) و الاتحاد عربستان (۲۰۰۸) زده است.
 همسر سرور جپاروف مبلغ قرارداد بازیکنان استقلال بیوگرافی سرور جپاروف اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها) Server Djeparov
بالاتر از هوندا و عقیلی، برتر از  سباستین سوریا
سرور جباروف سال ۲۰۰۸ در شرایطی عنوان مرد سال فوتبال آسیا را به خود اختصاص داد که در این راه رقبایی چون هادی عقیلی از ایران و کیسوکه هوندا سرشناس از فوتبال ژاپن را پشت سر گذاشت.
این هافبک زیرک سال ۲۰۱۱ هم بالاتر از اسماعیل مطر اماراتی و سباستین سوریا قطری شده عنوان مرد سال فوتبال قاره کهن را از آن خود کرد.
جالب اینکه قبل از این فقط یک ازبکستانی موفق شده بود عنوان مرد سال آسیا را به خود اختصاص دهد آن هم طی دو مرتبه؛ درست مثل سرور. این بازیکن ماکسیم شاتسکیخ بود که برای تیم دینامو کیف اوکراین توپ می زد و در سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ مرد سال فوتبال آسیا شده بود.پاس طلایی در سومین بازی
شماره ۸ تیم ملی ازبکستان در کارنامه اش ۱۰۶ بازی ملی به ثبت رسانده است در حالی که ۲۲ گل برای تیم ملی بزرگسالان کشورش به ثمر رسانده است.
جباروف تجربه چهار تقابل با تیم ملی ایران را هم دارد که ۳ تای آنها برایش تلخ بوده است و یکی شیرین.
سرور اولین بار ۱۱ جولای سال ۲۰۰۷ شانس بازی ۹۰ دقیقه ای برابر ایران امیرقلعه نویی در جام ملت های آسیا را بدست آورد. آن روز در کوالالامپور ایران با گلهای سید جلال حسینی و جواذ کاظمیان پیروز میدان لقب گرفت در حالی که تک گل ازبک ها را یک گل به خودی از رحمان رضایی به ثبت رساند.
سرور دومین مرتبه در سال ۲۰۰۹ تساوی ۰-۰ برابر تیم افشین قطبی را تجربه کرد. دیداری که اتفاقا یکی از خوبهایش مهدی رحمتی دروازه بان وقت تیم ملی ایران بود.
جباروف اما در سومین رویارویی خاطره ای تلخ را برای گلر استقلالی تیم ملی ایران رقم زد. در دیدار چهارشنبه ۲۴ آبان ماه سال ۱۳۹۱ ایران با کارلوس کی روش شانس زیادی برای شکست دادن میهمانش داشت. شانس هایی که دو سه تا از  آنها توسط رضا قوچان نژاد و کریم انصاری فرد بوی گل می داد.
همسر سرور جپاروف مبلغ قرارداد بازیکنان استقلال بیوگرافی سرور جپاروف اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها) Server Djeparov
با این حال سرور جباروف باتجربه کاری کرد که ازبک ها ۹۰ هزار تماشاگر حاضر در استادیوم آزادی را بهت زده راهی خانه هایشان کنند.
این هافبک ابتدا در دقیقه ۵۰ با سانتر خطرناک خود از راست ازبکستان را بر خلاف جریان بازی در آستانه رسیدن به گل قرار داد که هوشیاری رحمتی در این دقیقه مانع از آن شد.
با این حال در دقیقه ۷۱ و صحنه ای مشابه سرور از موقعیت ایجاد شده در جناح راست تیم خودی و دورتر از محوطه جریمه ایران نهایت بهره را برد. این هافبک زیرک با ارسال دقیق خود درست مشابه دقیقه ۵۰ توپی را برای باکایف مهیا کرد که گل نکردنش دشوار تر بود.
به این ترتیب ازبکها با دست پر تهران را ترک کردند و مهدی رحمتی پس از این دیدار گرفتار حواشی شد و داستانی که در نهایت منجر به کنار ماندنش از تیم ملی گشت.
جباروف در چهارمین تقابلش با تیم ملی ایران مثل دیدار سوم خوشحال زمین بازی را ترک نکرد.
سرور در دیدار اخیر دو تیم فقط ۴۰ دقیقه فعالیت داشت که مجبور شد به دلیل مصدومیت زمین را ترک کند و البته که همین اتفاثق کمک شایانی کرد تا تیم کارلوس کی روش در تاشکند راحت تر از حد تصور ازبک ها را ۰-۱ شکست دهد و صدرنشین گروه A رقابتهای انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه لقب بگیرد.
به هر تقدیر سرور جباروف با کوله باری از تجربه به تهران خواهد آمد تا برای نخستین بار برای ایرانی ها توپ بزند و ارسال های بی نقصش را برای مهاجمان استقلال مهیا سازد.
باید دید این هافبک کاربلد در گام نخست با آبی ها به توافق خواهد رسید و البته در قدم دوم همان بازیکنی خواهد بود که پیش تر بوده است؟

سرور جپاروف (به روسی: Сервер Решатович Джепаров) (متولد ۳ اکتبر ۱۹۸۲)، بازیکن تیم ملی فوتبال ازبکستان است و هم‌اکنون در باشگاه فوتبال استقلال تهران در لیگ برتر خلیج فارس بازی می‌کند.

جپاروف دوبار در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ جایزه بازیکن سال فوتبال آسیا را دریافت کرد.

او در سال ۲۰۰۸ همراه با تیم کروفچی توانست به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. پس از انتخاب او به عنوان بهترین بازیکن سال قارهٔ آسیا در این سال، او و احمد خلیل (بهترین بازیکن جوان سال آسیا) برای تمرین یک‌ماهه به باشگاه چلسی دعوت شدند.

سوابق سرور جپاروف

باشگاهی

پاختاکور
  • لیگ برتر ازبکستان (۶): ۲۰۰۲، ۲۰۰۳، ۲۰۰۴، ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷
  • جام حذفی ازبکستان (۶): ۲۰۰۲، ۲۰۰۳، ۲۰۰۴، ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷
  • جام کشورهای مشترک‌المنافع (۱): ۲۰۰۷
بنیادکار
  • لیگ برتر ازبکستان (۲): ۲۰۰۸، ۲۰۰۹
  • جام حذفی ازبکستان (۱): ۲۰۰۸
سئول
  • لیگ برتر کره جنوبی (۱): ۲۰۱۰
  • جام حذفی کره جنوبی (۱): ۲۰۱۰
الشباب
  • لیگ برتر عربستان (۱): ۲۰۱۱
سئونگنام
  • جام اف‌ای کره (۱): ۲۰۱۴
لوکوموتیو
  • لیگ برتر ازبکستان (۱): ۲۰۱۶
  • جام حذفی ازبکستان (۱): ۲۰۱۶

فردی

  • آقای گل لیگ برتر ازبکستان: ۲۰۰۸ (۱۹ گل)
  • بازیکن فوتبال سال ازبکستان (۲): ۲۰۰۸، ۲۰۱۰
  • بازیکن فوتبال سال آسیا (۲): ۲۰۰۸، ۲۰۱۱

منبع : مشرق

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ