علت اصلی آتش سوزی ساختمان پلاسکو چیست؟

1

معاون امنیتی استانداری تهران گفت: سهل انگاری انسانی عامل آتش سوزی مجتمع پلاسکو است.

محسن همدانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت آتش سوزی پلاسکو اظهار کرد: ساعت ۸:۳۰ صبح که آتش نشانان وارد ساختمان پلاسکو می‌شوند گزارش می‌دهند که علت آتش سوزی یا اتصال سیم‌های برق است یا روشن بودن پیک‌نیک.

وی در افزود: بعد از اینکه آتش نشانان گزارش اولیه خود را ارسال می‌کنند مشغول اطفای حریق می‌شوند که متاسفانه آتش بیشتر شده و ساختمان فرو می‌ریزد.

وی در پایان افزود: قطع یقین سهل انگاری انسانی عامل آتش سوزی ساختمان پلاسکو است.

سوابق محسن همدانی ساختمان پلاسکو حوادث تهران آتش سوزی ساختمان پلاسکومحسن همدانی معاون امنیتی استانداری تهران در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره علت آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو گفت: اینکه گفته شده علت آتش‌سوزی امنیتی بوده اصلا درست نیست و این آتش‌سوزی کاملا طبیعی است.

وی افزود: اتصال برق در یکی از طبقات عامل اصلی آتش‌سوزی ابتدایی ساختمان پلاسکو بوده است.معاون امنیتی استانداری تهران اظهار داشت: اصلا این ساختمان لوله‌کشی گاز نداشته و کسبه از پیک‌نیک و یا لوازم دیگر گرمایشی هم استفاده می‌کردند، اصلا نشت گاز به عنوان دلیل آتش‌سوزی درست نیست .

***********

رئیس پژوهشکده ساختمان و ابنیه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: تراکم بالای مواد قابل اشتعال و نبود سیستم اطفاء حریق استاندارد مهمترین عوامل وقوع حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو بود.

علی بیت‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق ارزیابی‌های اولیه، ساختمان پلاسکو از یک سو دربردارنده مواد قابل اشتعال نظیر منسوجات و پوشاک و از سوی دیگر فاقد سیستم اطفاء حریق استاندارد بود.

وی افزود: طبقات فوقانی ساختمان ابتدا دچار حریق شده و با توجه به اینکه این ساختمان دارای سازه فلزی یکپارچه بوده است، بر اثر حرارت، مقاومت وزنی خود را از دست داده است. طبقاتی که کانون حریق بوده نرم می شود و نمی تواند وزن طبقات فوقانی را تحمل کند.

رییس پژوهشکده ساختمان مرکز تحقیقات با بیان اینکه در ساختمانهای یکپارچه از دست رفتن توان یک ستون باعث صدمه به کل سازه می شود گفت: در این حادثه طبقات فوقانی روی طبقه ای که تحت تاثیر آتش با حرارت بسیار بالا بوده فرو ریخته و کل اسکلت نتوانسته وزن سازه های فرو ریخته را تحمل کند، بنابراین فروریزش کلی اتفاق افتاده است.

*****

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: وجود تانک‌های سوخت و مواد سوختی زیاد باعث شعله‌ور شدن آتش در ساختمان پلاسکو شد.

به گزارش ایسنا، اسماعیل نجار ضمن تشکر از نیروهای امدادی گفت: حادثه آتش سوزی حادثه بسیار تلخی بود و وجود تانک‌های سوخت و مواد سوختنی زیاد باعث شعله‌ور شدن آتش در ساختمان پلاسکو شد.

وی اظهار کرد: ساختمان ۱۵ طبقه پلاسکو به خاطر کهولت و حرارت بالا، ضمن انفجار دچار ریزش شد و ۱۱ طبقه بالا، روی سه طبقه پایینی نشست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. رحمان محمدی اصل می گوید

    ای بابا علت آتش سوزی را برای چی می خواهین ، خدا را شکر کشور ما آنقدر پول زیاد و بی حساب و کتابی دارد که به جای مجازات مفسدان از آنها حمایت و بیش از۹ هزاران میلیارد به مفسدان بانک … بدون هیچ گونه سود و بدون کارمزد و بدون ضامن پرداخت شده و یقیناً اگر بیت المال مخصوص مفسدان نباشد مقداری نیز با همان شرایط به آسیب دیدگان ساختمان پلاسکو و سیل زدگان سیستان و بلوچستان پرداخت می شود ضمناً اسناد دریافتی های مفسدان در اختیار اینجانب موجود می باشد ، رحمان محمدی اصل تلفن تماس