لیفان X60 و ام وی ام ۵۵۰ خودروهایی با قیمت بالا و کیفیت پایین

1

دو خودروی چینی مونتاژ داخل لیفان ۶۰ X و ام‌وی‌ام ۵۵۰ در حالی در دو مدل دنده دستی و اتوماتیک در بازه قیمتی بالاتر از ۵۰ و ۶۰ میلیون تومان عرضه می‌شوند که در پایین‌ترین سطح کیفی قرار دارند.

معایب لیفان X60 مشخصات لیفان X60 مشخصات ام وی ام 550 قیمت لیفان X60 قیمت خودروهای چینی در ایران قیمت ام وی ام 550

براساس جدیدترین ارزیابی صورت گرفته از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ۱۱ مدل خودروی سواری تولید داخل در پایین‌ترین سطح کیفی قرار دارند.

این خودروها شامل سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، تیبا، تیبا هاچ‌بک، ام‌وی‌ام S ۱۱۰، پژو پارس، سمند، پژو ۴۰۵، لیفان ۶۰ X و ام‌وی‌ام ۵۵۰ هستند که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را در ارزیابی‌ها کسب کرده‌اند.

در مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره دریافت می‌کنند که یک ستاره پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.

در این میان نکته قابل توجه در بررسی وضعیت تولید و عرضه خودروهای داخلی یاد شده این است که در میان این خودروها ۹ مدل در بازه قیمتی کمتر از حدود ۳۵ میلیون تومان و به اصطلاح در رده کم‌ قیمت‌ترین خودروهای داخلی قرار دارند، ولی دو مدل از آنها در بازه قیمتی بالاتر از ۵۰ و ۶۰ میلیون تومان عرضه می‌شوند. این در حالی است که خودروسازان معتقدند بین کیفیت و قیمت خودرو رابطه مستقیمی وجود دارد.

بر این اساس دو خودروی لیفان X60 و ام‌وی‌ام ۵۵۰ در حالی در پایین‌ترین سطح کیفی ممکن (سطح یک ستاره از پنج ستاره کیفی) تولید می‌شوند که قیمت‌های فروش آنها پایین هم نیست. در حال حاضر ام‌وی‌ام ۵۵۰ با دنده دستی به قیمت حدود ۵۶ میلیون تومان و لیفان ۶۰ X با دنده دستی به قیمت حدود ۵۳ تا ۵۴ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. البته گویا مدل دنده دستی لیفان ۶۰ X مدتی است که تولید نمی‌شود.

نگاهی به سایت دو شرکت کرمان موتور و مدیران خودرو به عنوان مونتاژکننده محصولات لیفان و ام‌وی‌ام در ایران نشان می‌دهد که قیمت فروش مدل دنده اتوماتیک لیفان ۶۰ X نیز حدود ۶۷ میلیون تومان و قیمت مدل دنده اتوماتیک ام‌وی‌ام ۵۵۰ حدود ۶۴ میلیون تومان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. علی می گوید

    چرا شما پژو پارس و پراید ها و بقیهرو ذکر نکردین مستقیم رفتین سراغ ام وی ام ۵۵۰ ؟ سه ساله ۵۵۰ دارم و با قدرت عالی موتور ۲۰۰۰ با تعلیق بینظیر و اناق عایق در برابر صدا و باد و هزاران مزیت دیگه که داره در بین رقبا بی نظیره و تمام حرفای شما افسانه هست ، در طول سه سال غیر از مصرفی ها قرونی خرجش نکردم و بعد از سالیان سال سوار شدن پژو پارس و ۲۰۶ و پژو ۴۰۵ با خرید ام وی ام ۵۵۰ تازه فهمیدم ماشین چیه و لذت سواری چجوری میشه ، این همه تبلیغات منفی فقط برای اینه که لگن های ایران خودرو فروش بره ولی اگه کسی حتی یه روز ام وی ام ۵۵۰ سوار بشه تا عمر داره سراغ لگن های ایرانی نمیره و مغرضانه بودن اطلاعات شما رو هم متوجه میشن ، دوست عزیز نویسنده و سایت محترم وجدان کاریتونو به هیچ قیمتی نه بفروشید نه زیر پا بذارین ، یا حق