تمامی سفیران دولت اوباما از کار برکنار شدند

0

تمامی سفرای خارجی آمریکا، اندکی پس از سوگند یاد کردن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری جدید از کار برکنار شدند، و این در حالیست که هیچ جایگزینی برای آنها معرفی نشده اند.

به گزارش امروز (شنبه) روزنامه ایندیپندنت، پیش از این دونالد ترامپ درخواست کرده بود تمامی سفرای آمریکا در سراسر جهان که توسط باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا منصوب شده بودند، تا اواسط ۲۰ ژانویه دفتر کار خود را ترک کنند و افزوده بود مهلتی در این راستا وجود ندارد.

تیم انتقال دولت ترامپ پیش از این اعلام کرده بود که هیچ استثنایی برای درخواست سفرا در تمدید فعالیتشان در این سمت پس از مراسم تحلیف وجود ندارد.

این موضوع امری عادی به شمار می رود که سفرای خارجی آمریکایی در آغاز دولت جدید از سمت خود کناره گیری کنند، اما اینکه جایگزینی برای آنها تعیین نشود امری معمول به شمار نمی رود.

روزنامه ایندیپندنت گزارش داد که حدود ۸۰ سفیر و نماینده آمریکا در کشورهای مختلف، آژانس های بین المللی و نمایندگانی در امور مختلف از جمله امور زنان جهان بلافاصله از کار برکنار شده اند.

این اقدام دولت ترامپ نگرانی هایی را ایجاد کرده مبنی بر اینکه آمریکا ممکن است ماهها در بیشتر کشورهای جهان سفیری را که در سنا تایید شده باشد نداشته باشد و این مساله عملا خط ارتباطی مستقیم میان ترامپ با سیاستهای آن کشور را قطع می کند.

این مساله برای کشورهایی که روابط حساسی یا آمریکا دارند نیز صدق می کند. این کشورها شامل آلمان، انگلیس، کانادا و چند هم پیمان مهم آمریکا نیز می شود. همچنین کشورهایی همچون چین، هند، ژاپن و عربستان نیز مدتی را باید منتظر تعیین سفیر جدید آمریکا باشند.

تعیین سفرای جدید آمریکا در کشورهای جهان روندی طولانی است که توسط کنگره تایید خواهد شد.

گزارش شده است که چندین سفیر تاکنون تعیین شده اند که از جمله آن می توان به ‘نیکی هیلی’ جایگزین سامانتا پاور سفیر آمریکا در سازمان ملل اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ