طلاق عاطفی مریلا زارعی و فرهاد اصلانی زیر سقف دودی +عکس

0

پوران درخشنده کارگردان «زیر سقف دودی» معتقد است فرهاد اصلانی و مریلا زارعی در این فیلم درخشان ظاهر شده‌اند و به واسطه این حضور توانسته بحث طلاق عاطفی را به خوبی نمایش دهد.

فیلمهای پوران درخشنده طلاق عاطفی بیوگرافی مریلا زارعی بیوگرافی فرهاد اصلانی بیوگرافی پوران درخشنده
درخشنده یکی از کارگردانان دغدغه‌مند سینمای ایران است که همواره در فیلم‌هایش به معضلات اجتماعی پرداخته است. او سرگرم آخرین مراحل فنی تولید «زیر سقف دودی » است. این فیلم با بازی فرهاد اصلانی و مریلا زارعی به بخش مسابقه سی پنجمین جشنواره فجر راه یافته است و باید دید که این فیلم از نظر داوران چه جایگاهی خواهد داشت.

درخشنده درباره موضوع این فیلم گفت: «عموما فیلم‌هایی که می‌سازم، به معضلات جامعه و موضوعاتی که برایم تا حد زیادی ملموس است اشاره دارد. به همین دلیل و با توجه به قصه‌ای که در این فیلم روایت می‌شود، سراغ فرهاد اصلانی و مریلا زارعی رفتم. این دو در طول فیلم بازی خوبی از خود نشان دادند. اصلانی و زارعی زمان زیادی صرف کردند و زحمات قابل توجهی را نیز متحمل شدند. شب و روز روی فیلمنامه و چگونگی بازی دوستان کار کردیم. برایمان نزدیکی بازیگر Actor به نقشی که پذیرفته بود مهم بود. این زوج توانستند این نقش را به خوبی بازی کنند.»

وی افزود: «آقای اصلانی در این چند وقت اخیر نقش‌های زیادی را بازی کرده است. نقشی که در «زیر سقف دودی» دارند نیز شبیه به نقش‌های قبلی ایشان است، اما این نقش ویژگی‌هایی دارد که به هیچ عنوان در گذشته در بازی‌های آقای اصلانی دیده نشده است.»

کارگردان فیلم «هیس دخترها فریاد نمی زنند» گفت: «بحث طلاق عاطفی در جامعه ما موضوع مهم و ویژه‌ای است که باید با نگاهی عمیق به آن بپردازیم. البته به نظر من ما خیلی عقب هستیم و برای پرداخت به آسیب‌های اجتماعی وقت زیادی را از دست داده ایم. جامعه ما در حال منفجر شدن است.»

درخشنده درباره جشنواره و شرایط آن گفت: «به هیچ عنوان به جایزه فکر نمی‌کنم، زیرا افرادی هستند که درباره این موضوع تصمیم می‌گیرند. ما نمی‌توانیم به افراد بگوییم که فیلم‌ها را چگونه ببینند. آنها کسانی هستند که سلیقه‌های متفاوتی دارند و اصلا امکان دارد که از بهترین فیلم‌ها خوششان نیاید یا برعکس.»

این کارگردان سخنان خود را چنین افزود: «من سینما را زمانی مطلوب می‌بینم که در خدمت جامعه باشد. سینما باید روایتی از دردها، خوشی‌ها و ناخوشی‌های جامعه باشد. زمانی که جامعه ناراحت باشد من نمی‌توانم فیلمی بسازم که در آن همه خوشحال هستند. اگر چنین کاری کنم یعنی جامعه‌ام را نمی‌بینم. زمانی که این جامعه را با دقت نگاه کنید، می‌بینید که همه جا درد وجود دارد. این درد مختص به یک گروه خاص نیست، بلکه همه با درد و مشکلات جامعه در ارتباط هستند.»

درخشنده گفت: «قطعا جشنواره برای من مهم است. اما جامعه سینمایی ما باید بیش از گذشته با هم مهربان باشند.اگر حواسمان نباشد انسان‌هایی که نزدیک ما هستند کم‌کم از دست می‌روند و ما دیگر آنها را نخواهیم داشت. تا این لحظه هیچ فیلمی را ندیده‌ام و نمی‌توانم درباره آن‌ها قضاوت کنم. درباره فیلم خودم هم صحبت نکرده‌ام و صبر می‌کنم تا نظر مخاطبان را درباره آن جویا شوم.»

درخشنده درباره جای خالی بعضی از فیلمسازان در جشنواره گفت: «قطعا حاضر نبودن کیانوش عیاری در جشنواره حس خواهد شد. عیاری یکی از بهترین فیلمسازان ایران است. تهمینه میلانی نیز یکی از فیلمسازان دغدغه‌مند ما است که او هم حضور نخواهد داشت. جای خالی درایت و انرژی این دوستان در جشنواره حس خواهد شد.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ