زن مشهدی به خاطر سفر خارجی ۲ دخترش تن به خواسته شیاد کانادا داد

0

فردی شیاد که ساکن یکی از شهرهای کاناداست با روشی حیله‌گرانه ٢۴میلیون تومان از یک خانواده مشهدی کلاهبرداری کرد.

از حرکاتش مشخص بود که استرس زیادی را تحمل می‌کند، دختر جوانش او را آرام می‌کرد اما طولی نمی‌کشید که مجددا اشک‌هایش روانه می‌شد و برای اینکه گریه‌هایش را کسی نبیند صورت خود را پشت چادرش قایم می‌کرد.

با مراجعه به شعبه جرائم رایانه‌ای دادسرا شرح شکایتش را به قاضی حقدادی گفت و از اتفاقی که گریبان زندگی‌اش را گرفته بود، پرده برداشت. این خانم میان سال که کارمند یکی از ارگان‌های دولتی در مشهد است، با اشاره به اینکه مورد کلاهبرداری فردی ناشناس قرار گرفته است، عنوان کرد: چند ماهی بود که پیگیر شرایط بورسیه تحصیلی برای دو دخترم بودم و در این زمینه با افراد زیادی مشورت داشتم تا اینکه یک روز در فضای «تلگرام» با آگهی تبلیغاتی فردی به نام «سروش» مواجه شدم و با پیگیری این آگهی عضو صفحه اینستاگرام این فرد ناشناس شدم.

این خانم ۴۶ساله ادامه داد: این فرد ادعا می‌کرد که می‌تواند شرایط بورسیه تحصیلی در کشور‌های خارجی را فراهم کند، بنابراین بعد از چند روز ارتباط از طریق تلگرام از او خواستم تا پیگیر شرایط بورسیه تحصیلی برای دو دخترم در شهر کانادا شود. چند روزی از این ماجرا نگذشته بود که این فرد با ارسال پیامی عنوان کرد یکی از شرایط گرفتن ویزا داشتن مدرک زبان انگلیسی است اما اگر دخترها مسلط به زبان نیستند، او می‌تواند این موضوع را با پرداخت مبالغی رفع کند. من که آینده فرزندانم برایم مهم بود، مبلغ ٢۴میلیون تومان را طی چندین مرحله و به بهانه‌های مختلف به حساب این فرد ناشناس واریز کردم. چند روزی بود که خبری از او نداشتم، برای همین چند مرتبه برایش پیام گذاشتم اما پاسخی از این فرد دریافت نکردم. آنجا بود که متوجه شدم فریب خورده‌ام و سرمایه چند ساله‌ام را که با زحمت زیاد به دست آورده بودم، برای فردی کلاهبردار واریز کرده‌ام.

با تنظیم شکایت این خانم میان سال دستور پیگیری از سوی قاضی حقدادی صادر و تیمی از ماموران پلیس فتا مسئول رسیدگی این پرونده شدند. تیم تحقیقاتی پلیس با انجام ردزنی‌های تخصصی شماره حساب بانک ایرانی مردی جوان را که یک تبعه خارجی و در یکی از شهر‌های کشور کانادا ساکن بود، شناسایی و بررسی کردند. با استعلام از حساب این فرد مشخص شد طی چند ماه گذشته او تراکنش‌های زیادی که بیشتر آن خرید لوازم آرایشی بوده، انجام داده است.

با شناسایی مراکز خرید بلافاصله دستور مسدود کردن حساب صاحبان این فروشگاه‌ها برای بررسی دقیق‌تر موضوع توسط قاضی حقدادی صادر شد و طولی نکشید که دو نفر از صاحبان حساب که با متهم رابطه کاری داشتند، شناسایی و به دادسرا احضار شدند.

این دو مظنون که تاجر هستند، با حضور در دادسرا عنوان کردند، صاحب حساب را می‌شناسند و چند سالی است که با او مراودات کاری دارند. تیم رسیدگی‌کننده به این پرونده با شناسایی صاحب حساب که ساکن کانادا بود، با او ارتباط برقرار کردند و مشخص شد این فرد صاحب یک صرافی است. درحالی‌که نقاط مبهم زیادی در این پرونده وجود داشت، میزان تراکنش مرد‌ جوان که با مبلغ کلاهبرداری شده برابری می‌کرد، توجه ماموران را به خود جلب کرد.

ماموران پلیس فتا در ادامه تحقیقات خود به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد این فرد از مشتریان صرافی بوده و به تازگی از این واحد تجاری به مقدار ٢۴میلیون تومان، دلار خریداری کرده است. صاحب صرافی در ارتباط تلفنی با پلیس عنوان کرد: متهم وجوه را به حساب ایرانی من واریز و بعد از اینکه تاییدش را از یکی از دوستانم در ایران گرفتم، دلار‌ها را به او تحویل دادم.

دادیار ویژه جرائم رایانه‌ای دادسرای عمومی و انقلاب مشهد درباره این پرونده به خبرنگار ما گفت: بامشخص شدن این موضوع اقدامات لازم از طریق پلیس بین الملل ناجا و همچنین دفترامور بین الملل قوه قضاییه شروع شد که با سرنخ های به دست آمده متهم تحت تعقیب و جلب بین المللی قرار گرفته است.

قاضی مهدی حقدادی تاکید کرد: چنانچه شهروندان قصد اخذ ویزا و اقامت در خارج از کشور را دارند، بهترین اقدام مراجعه به سفارت خانه های ایران و اخذ مشورت دراین باره از متخصصین و مسئولین مربوطه است.

وی ادامه داد: افرادی که مورد کلاهبرداری به این شیوه قرار گرفته‌اند، می‌توانند برای شکایت خود به شعبه جرائم رایانه‌ای دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مراجعه کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ