سوابق رادوستین استویچف ،گزینه سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران

0

«رادوستین استویچف»، یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی والیبال عصر روز یکشنبه (۳ بهمن) وارد تهران شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، «رادوستین استویچف»، گزینه بلغاری هدایت تیم ملی والیبال ایران ساعت ۱۶ و ۳۵ دقیقه روز یکشنبه با پرواز اتریشی وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد.

سرمربی والیبال تیم ملی والیبال بیوگرافی رادوستین استویچف اخبار والیبال Radostin Stoychev

محمود افشاردوست دبیرکل فدراسیون والیبال، امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی والیبال، میثم جعفری رئیس کمیته تشریفات و کنسول سفارت بلغارستان در تهران در فرودگاه از استویچف استقبال کردند و پس از توقف کوتاهی در پاویون فرودگاه امام خمینی، راهی هتل المپیک تهران شدند.

گزینه بلغاری هدایت تیم ملی والیبال ایران در مدت حضور پنج روزه خود در تهران ضمن گفت وگو با مسئولین فدراسیون والیبال، بازدیدی از امکانات و زیرساخت‌های والیبال ایران خواهد داشت و روز چهارشنبه، ششم بهمن ماه نیز تماشاگر برخی بازی‌های لیگ برتر والیبال خواهد بود.

رادوستین اسوتوسلاوف استویچف (به انگلیسی: Radostin Svetoslavov Stoychev) (به بلغاری: Radostin Stojčev) (متولد ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۹ در صوفیه) بازیکن سابق و مربی فعلی والیبال اهل بلغارستان است. استوچف سرمربی فعلی ترنتینو است. رادوستین یکی از موفق ترین مربیان اروپا محسوب می‌شود.

بازیکن

رادوستین در یک خانواده والیبالی دنیا آمد. پدر او استوسلاواستوجیف مربی والیبال و دارنده مدال طلا مسابقات نوجوانان اروپا در سال ۱۹۸۶ بود. رادوستین والیبال را از باشگاه زسکا صوفیه در سال ۱۹۸۸ آغاز کرد و تا سال ۲۰۰۱ در تیم‌های جوریسرز بوخاوو، بنفیکا، اسلاویا، سن لوکار، بالکان کار، نفتوهمیک بورگاس، هات وین، اسمردفو، شومونت و تورس توپ زد.

مربی

استویچف از سال ۲۰۰۵ مربیگری را آغاز نمود و بر روی نیمکت اسلاویا صوفیه نشنت و موفق شد این تیم را قهرمانی لیگ بلغارستان برساند. او پس از الاوا به سمت سرمربیگری تیم دینامو مسکو درآمد و موفق به کسب قهرمانی سوپر لیگ و جام حذفی از روسیه شد. او در تابستان سال ۲۰۰۷ وارد ایتالیا شد، و با ترنتینو قراردادی ۲ ساله امضا کرد. استویچف در سال اول خود لیگ ایتالیا موفق شد قهرمان سری آ شود. در سال ۲۰۰۹ قرارداد خود را به مدت ۴ سال با ترنتینو تمدید کرد. در این بین او به عنوان سرمربی تیم ملی بلغارستان شد و توانست با بلغارستان نتایج قابل قبولی را کسب کند. استوچف در ادامه با ترنتینو موفق شد نتایج فوق‌العاده را کسب کند و تنوانست این تیم را دو دوره قهرمان سری آ، دو دوره قهرمان جام حذفی، سه دوره قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و چهار دوره قهرمان قهرمانی باشگاه‌های جهان کند. رادوستین در پایان سال ۲۰۱۳ ایتالیا را ترک کرد و به ترکیه نقل مکان نمود و سرمربی تیم هالک بانک شد و بلافاصله موفق به سوپر جام ترکیه شد و در سال ۲۰۱۴ دوباره به ترنتینو بازگشت.

جوایز و افتخارات فردی

  • بهترین مربی سال بلغارستان: ۲۰۱۰
  • بهترین مربی سری آ: ۲۰۱۱
  • بهترین مربی سال بلغارستان: ۲۰۱۱
  • بهترین مربی سال بلغارستان: ۲۰۱۲
  • بهترین مربی افتخاری سال ایتالیا: ۲۰۱۲
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ