عامل قتل عام و تیراندازی در اراک: خائنان به خودم را می کشم!

0
«هرکسی به من خیانت کند را می‌کشم» این حرفی است که قاتل ۶ نفر در اراک پس از دستگیری به کارآگاهان گفته است.
او مردی ٢۶ ساله است که یکسال پیش به دلیل شرکت در یک نزاع دسته جمعی منجر به قتل به زندان افتاد اما ١٢ دی امسال با قرار وثیقه ٢٠٠ میلیون تومانی آزاد شد. مرخصی او بیشتر از ١٠ روز روی آرامش به خود ندید و متهم، صبح ٢٢ دی، ابتدا به خانه یکی از ماموران نیروی انتظامی حمله کرد و او و سه عضو خانواده‌اش را با رگبار کلاشینکف به قتل رساند.
سپس به خانه اولیای دم پرونده نزاع منجر به قتل رفت و پدر و مادر مقتول را نیز به رگبار بست تا انتقام جویی او، ۶ کشته و ٣ مجروح برجای بگذارد. متهم که پس از ارتکاب قتل‌ها متواری شده بود، برای فرار به تهران نیاز به پول داشت. به همین دلیل با فردی در یکی از خیابان‌های اراک قرار ملاقات گذاشت اما درست لحظه گرفتن پول، از سوی ماموران غافلگیر و دستگیر شد. او در بازجویی‌ها انگیزه ارتکاب قتل خانواده مامور نیروی انتظامی را «شنیدن پاسخ منفی از دختر مورد علاقه‌اش در این خانواده» و علت قتل اولیای دم پرونده نزاع را نیز «برداشتن روسری از سر مادرش توسط آنها» اعلام کرده است.
ماموران پلیس برادر متهم را نیز دستگیر کرده و در حال بررسی نقش او در قتل‌ها هستند. بازپرس ویژه قتل دادسرای اراک با انتشار فیلمی، درباره جزییات نزاع سال گذشته  گفت: «١٠ دی پارسال، متهم و برادرزاده‌اش در نزاعی شرکت کردند که در آن مردی که از دوستان نزدیک خود متهم است با دو ضربه به قتل رسید. هر دو متهم از سوی پلیس دستگیر و چند ماه در بازداشت موقت نگهداری شدند تا اینکه پزشکی قانونی، ضربه وارده به شکم که توسط برادرزاده متهم زده شده بود را علت مرگ اعلام کرد.
به این ترتیب، متهم در دادگاه به جرم ایراد ضرب و جرح عمدی به یکسال حبس محکوم و برادرزاده‌اش که آن زمان زیر ١٨ سال سن داشت، به جرم قتل عمد به دادگاه کیفری ویژه اطفال فرستاده شد.»او در توضیح چگونگی آزادی متهم با قرار وثیقه ٢٠٠ میلیون تومانی که در ابتدای وقوع حادثه محل بحث واقع شده بود، نیز گفت: « در جرایمی که مجازات آنها سلب حیات نیست، حداکثر می‌توان یکسال، متهم را در بازداشت نگه داشت اما این زمان برای جرایمی مثل قتل که مجازات قصاص نفس را در پی دارد، دو سال است. با این توضیح، متهم از دی پارسال تا زمان گذاشتن قرار وثیقه (١٢ دی امسال) یک سال در بازداشت بوده و آزادی‌اش از زندان منع قانونی نداشته است.»
این مقام قضایی در ادامه درباره جدیدترین اعترافات متهم در بازجویی‌ها گفت: «متهم درباره قتل هر یک از دو خانواده، انگیزه‌های متفاوتی بیان کرده است. او درباره قتل پدر و مادر مقتول نزاع پارسال گفته است: «زمانی که در زندان بودم، شنیدم که اولیای دم اقدامات غیراخلاقی در قبال خانواده‌ام انجام داده‌اند، مثلا روسری مادرم را از سرش برداشته‌اند. همان موقع تصمیم گرفتم که وقتی از زندان آزاد شدم، آنها را به قتل برسانم.»
او درباره قتل مامور نیروی انتظامی و سه عضو خانواده او هم گفته است: «من قبلا خواستگار یکی از اعضای خانواده مامور پلیس بودم اما به جرم ضرب و جرح به زندان افتادم. پس از آزادی دوباره حرف‌هایی درباره ازدواج زدیم اما به توافق نرسیدیم برای همین نقشه قتل آنها را نیز کشیدم. روز حادثه به خانه مامور رفتم و او و دختر مورد علاقه و مادرش را کشتم.
من هرکسی که به من خیانت کند را می‌کشم.» بازپرس ویژه قتل شعبه یک دادسرای اراک در پایان با اشاره به رسیدگی خارج از نوبت به پرونده متهم در دستگاه قضایی استان از خانواده مقتولان درخواست خویشتنداری کرد و گفت: «متهم تا قبل از ارتکاب قتل‌ها، با هیچ کسی درباره نقشه‌اش حرفی نزده و انگیزه‌اش را جایی بروز نداده بود.»

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به پرونده عامل تیراندازی روزهای اخیر در اراک و کشته شدن ۶ نفر از اعضای دو عضو خانواده اظهار کرد: همکاری دستگاه های انتظامی و امنیتی سبب شد تا در کوتاهترین زمان ممکن، مجرم دستگیر شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به سیر قانونی پرونده تیراندازی مرگبار در اراک و مطالبه شهروندان در خصوص برخورد قاطع و قانونی، دستگاه قضا با سرعت عمل بیشتری رسیدگی به این پرونده را در دستور کار قرار داده است. همچنین طاهری دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: تمام تلاش مجموعه قضایی بر این است که این پرونده هر چه سریعتر روند قانونی را طی و با سرعت عمل بیشتر رسیدگی و تعیین تکلیف شود.

با توجه به کشته شدن ۶ تن در این جنایت و پیش بینی این موضوع که هیچ کدام از خانواده های قربانیان حاضر به رضایت و گذشت از این قاتل نیستند، به زودی حکم قصاص – اعدام – صادر و به زودی به دار مجازات آویخته خواهد شد. و با توجه به درخواست مردم از قضات این به احتمال زیاد حکم در ملاعام اجرا خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ