تندر ۹۰ پلاس ،خودرویی که در سال ۲۰۰۲ طراحی شد +عکس

1

رنو لوگان یا ال ۹۰ و یا تندر ۹۰ خودرویی است که در ایران توسط شرکت رنو پارس که کنسرسیومی از شرکت‌های ایران خودرو ، سایپا و پارس خودرو است، تولید می‌شود. و این در حالی است که تندر ۹۰ یا داچیا لوگان ساخت شرکت داچیای رومانی است و نسل اول این اتومبیل از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ و نسل دوم از اوایل سال ۲۰۱۳ تولید شد. و حالا در ایران تندر ۹۰ با تغییراتی جزئی با نام تندر ۹۰ پلاس تولید شده است .

معایب ال 90 مشخصات تندر 90 پلاس مشخصات تندر 90 قیمت و مشخصات رنو ال 90 قیمت تندر 90 پلاس قیمت تندر 90 رنو داچیا Dacia Logan 1.4 MPI

تندر ۹۰ پلاس در حالی قرار است به زودی وارد بازار ایران شود که ایران خودرو در ماه‌های آخر ، سال ۹۵ خودروهای جدید خود را در حالی  معرفی کره است تا برای سال آینده ، بازار خودروهای زیر ۶۰ میلیون را تشنه‌ ی ورود آن‌ها کند.

تندر ۹۰ پلاس یا تندر پلاس یکی از خودروهای جدید ایران خودرو است که با تغییراتی جزئی قرار است وارد بازار شود ، تغییراتی که در ایران انجام نشده و در واقع این خودرو همان خودرو Dacia Logan 1.4 MPi یا داچیا لوگان صندوقدار ۱٫۴ است که سال ۲۰۱۲ در فرانسه تولید جزئی هم نشد و حالا تندر ۹۰ پلاس که توسط ایرانخودرو رونمایی شده است در واقع همان فیس لیفت تندر قدیمی است و این تغییرات ۵ سال پیش در فرانسه انجام شد که به دلایل مختلفی این خودرو مورد استقبال خریداران قرار نگرفت و با تولید بسیار محدودی از این خودرو به کلی از خط تولید خارج شد.

بد نیست بدانید که تندر ۹۰ پلاس که حالا قرار است در ایران تولیدشود در واقع این خودرو از سال ۲۰۰۲ با نام داچیا لوگان صندوقدار ۱٫۴ در کشورهایی همچون رومانی ، روسیه ، کلمبیا ، هند ، برزیل و مراکش مونتاژ و در سال ۲۰۱۲ تولید آن متوقف شده است .

معایب ال 90 مشخصات تندر 90 پلاس مشخصات تندر 90 قیمت و مشخصات رنو ال 90 قیمت تندر 90 پلاس قیمت تندر 90 رنو داچیا Dacia Logan 1.4 MPI

یکی از عجایب و یا بهتر بگوییم یکی از موضوعات تعجب برانگیر و در واقع خنده دار این خودرو ، این است که با بیش از ده ها نام تجاری در کشورهای مختلف معرفی و به فروش رفته است ، مثلا در ایران با نام لوگان ، ال ۹۰ ، تندر ، تندر پارس ، در کشورهای اتحادیه اروپا با نام داچیا لوگان در روسیه ، مصر و امریکای جنوبی و برزیل با نام رنو لوگان در مکزیک با نام نیسان آپریو ۵ در هند با نام ماهیندرا ورتیو و در آفریقای جنوبی با نام  NP 200 معرفی و به فروش رفته است.

به عبارتی دیگر تندر ۹۰ پلاس ، تندر پلاس و یا ال ۹۰ پلاس در اصل یک نسخه‌ ی فیس‌ لیفت‌ شده از تندر معمولی است و تغییرات این خودرو در بخش‌های خارجی و داخلی بدنه و طراحی رخ داده است و برخی از تجهیزات رفاهی نیز تغییر کرده‌اند؛ اما این خودرو در بخش پیشرانه تغییری نداشته است.

تندر ۹۰ پلاس همچون دنا پلاس از پیشرانه‌‌ ی تنفس طبیعی استفاده می‌کند و هنوز خبری از پیشرانه‌های توانمند‌تر و انواع مجهز به توربوشارژر در خودروهای جدید ایران خودرو نیست.

معایب ال 90 مشخصات تندر 90 پلاس مشخصات تندر 90 قیمت و مشخصات رنو ال 90 قیمت تندر 90 پلاس قیمت تندر 90 رنو داچیا Dacia Logan 1.4 MPI

تغییرات بخش طراحی بدنه تندر ۹۰ پلاس به نسبت تندر ۹۰ قدیمی

در واقع تندر ۹۰ پلاس با تغییراتی شامل طرح جدید چراغ‌ھای جلو و عقب ، طرح جدید سپر جلو و جلوپنجره و ھم‌رنگ شدن آن با رنگ بدنه، طرح جدید سپر عقب و ھم‌رنگ شدن آن با رنگ بدنه ، آینه‌ھای جدید ، جانبی بزرگ و ھم‌رنگ شدن آن‌ها با رنگ بدنه ، طرح جدید درب صندوق عقب و اضافه‌شدن نوار کرومی پایین آن به ھمراه تغییر دکمه‌ ی بازکننده‌ ی صندوق ، ھم‌رنگ شدن زه و دستگیره‌ھا با رنگ بدنه ، قلاب یدک‌کش مخفی سپر عقب ، چراغ مه‌شکن جدید عقب ، اضافه‌شدن دو عدد شبرنگ روی سپر عقب خودش را برای ورود به بازار عجیب و غریب خودر در ایران آماده می کند .

بد نیست بدانید که تندر ۹۰ پلاس در اروپا دارای ایمنی ۳ ستاره در تصادفات ، ایمنی ۳ ستاره کودکان و ایمنی ۲ ستاره عابرین پیاده از شرکت معتبر URONCAP  و سرانجام  این خودرو دارای ایمنی ۴ ستاره در بخش کیفیت و مونتاژ است.

منبع : میهن پست

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. حکیم امیر می گوید

    فقط باید گفت خاک بر سرمون که هر چی این دوتا گاری ساز به سرمون بیارن حقمونه ، ماشین ۱۵ سال پیشو آوردن اسمشم گذاشتن تندر پلاس جدید ده میلیونم از گرون گرونترش کردن و به این مردم بدبخت از همه جا بی خبر مثل خود من میندازن.