مقایسه پژو ۲۰۷ صندوقدار یا ۲۰۶ صندوقدار /چه چیز تغییر کرده است؟

1

پژو ۲۰۷ صندوقدار یا پژو ۲۰۶ صندوقدار؛ کدام‌یک را بخریم؟ انتخاب میان دو خودروی داخلی با مشخصات فنی مشابه، می‌تواند سخت و البته در عین حال آسان باشد.

برای افرادی که می‌خواهند خودروی با قیمت حدود ۳۷ تا ۴۲ میلیون تومان بخرند، پژو ۲۰۷ صندوقدار و پژو ۲۰۶ صندوقدار می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد.

خودروی پژو ۲۰۷i صندوقدار که به تازگی رونمایی شده است، همان خودروی پژو ۲۰۷i یا پژو ۲۰۷ است که بدنه‌اش از هاچ‌بک به صندوقدار تبدیل شده است. پژو ۲۰۶ صندوقدار نیز در بازار آشنای همگان است.

در ادامه به مقایسه Peugeot 207i SD با Peugeot 206 SD v8 می‌پردازیم.

مشخصات مشترک

پژو ۲۰۷ صندوقدار و پژو ۲۰۶ صندوقدار هر دو از موتور ۱۵۷۸ سی‌سی مدل TU5 استفاده می‌کنند که ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد. استاندارد آلایندگی هر دو خودرو یورو ۴ است. هر دو خودرو از جعبه دنده ۵ سرعته دستی استفاده می‌کنند. حجم باک هر دو خودرو ۵۰ لیتر است.

مشخصات متفاوت

حداکثر توان خروجی پژو ۲۰۶ صندوقدار  ۱۱۰ اسب بخار است، در حالی که پژو ۲۰۷ صندوقدار ۱۰۵ اسب بخار قدرت خروجی دارد. پژو ۲۰۶ صندوقدار می‌تواند به سرعت حداکثری ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت برسد؛ در حالی‌که نهایت سرعت پژو ۲۰۷ صندوقدار ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

پژو ۲۰۷ و ۲۰۶ صندوقدار به ترتیب در مدت زمان‌ ۱۱.۶ و ۱۱.۴ ثانیه از سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسند. مصرف سوخت پژو ۲۰۶ صندوقدار در شهر ۹، خارج از شهر ۵.۳ و به صورت ترکیبی ۶.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. مصرف سوخت پژو ۲۰۷ صندوقدار در شهر ۹، خارج از شهر ۵.۵ و به صورت ترکیبی ۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

مقایسه خودرو مشخصات پژو 206 sd قیمت و مشخصات پژو 207 صندوقدار قیمت پژو 206 صندوقدار V20 Peugeot 207

جدول مشخصات فنی پژو ۲۰۷ و ۲۰۶ صندوقدار

مشخصات خودرو پژو ۲۰۶ صندوقدار وی۸ پژو ۲۰۷ صندوقدار
نوع موتور TU5 TU5
حجم موتور (سی‌سی) ۱۵۸۷ ۱۵۷۸
حداکثر قدرت خروجی(اسب بخار) ۱۱۰ ۱۰۵
استاندارد آلایندگی یورو ۴ یورو ۴
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۹۳ ۱۹۰
شتاب صفر تا صد (ثانیه) ۱۱.۴ ۱۱.۶
جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
مصرف سوخت شهر (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۹ ۹
مصرف سوخت خارج شهر (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۵.۳ ۵.۵
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۶.۶ ۶.۸
حجم بانک بنزین ۵۰ ۵۰

قیمت

در حال حاضر قیمت پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 در کارخانه و نمایندگی‌های ایران خودرو ۳۷ میلیون و ۳۳۸ هزار تومان و در بازار حدود ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. قیمت حدودی پژو ۲۰۷ صندوقدار در کارخانه و نمایندگی‌های ایران خودرو حدود ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در بازار حدود ۴۳ تا ۴۴ میلیون تومان خواهد بود.

پژو ۲۰۷ صندوقدار

پس‌ از اینکه بعد از چند سال وقفه دوباره تولید پژو ۲۰۷ یا در اصل همان ۲۰۶ پلاس توسط ایران‌خودرو از سر گرفته شد، این شرکت تصمیم گرفت نسخهٔ صندوقدار آن‌را هم تولید کند که حالا همزمان با دنا پلاس رونمایی شده است. در قسمت جلویی ۲۰۷ سدان شاهد همان دماغهٔ نسخهٔ هاچ‌بک ۲۰۷ هستیم که شامل چراغ‌های جلوی جدید مجهز به دی‌لایت می‌شود.

در قسمت جانبی هم همرنگ بدنه شدن زه‌ها و دستگیرهٔ درها به همراه آینه‌های جدید راهنما دار از تغییرات ۲۰۷ صندوقدار نسبت به ۲۰۶ صندوقدار هستند.

اما عجیب‌ترین قسمت ۲۰۷ SD قسمت عقب آن است چراکه هرچند ایران‌خودرو در این بخش از چراغ‌های جدید ۲۰۷ هاچ‌بک استفاده گرده است اما سپر عقب هیچ تغییری نداشته و کاملاً با سپر عقب ۲۰۶ SD یکسان است. این در حالی است که ۲۰۷ صندوقدار اصلی تولید پژو از سپر متفاوتی مشابه ۲۰۷ هاچ‌بک استفاده می‌کند که دارای دو مه شکن در طرفین است. همچنین نوار چراغ‌های پلاک نیز در ۲۰۷ سدان اصلی کمی متفاوت بوده و آنتن هم در قسمت انتهایی سقف نصب شده است درحالی‌که در ۲۰۷ SD تولید ایران‌خودرو آنتن در قسمت جلو قرار داشته و نوار جا پلاک عقب هم مشابه ۲۰۶ SD است.

البته با دقت به قسمت گلگیر عقب ۲۰۷ سدان اصلی تولید پژو برزیل می‌توان پی به علت این اقدام عجیب ایران‌خودرو بُرد. در نسخۀ اصلی در قسمت بالایی دهانۀ گلگیرهای عقب برجستگی بزرگ‌تری نسبت به ۲۰۶ صندوقدار وجود دارد که تا روی سپر ادامه یافته و فرمی هماهنگ با سپر عقب دارد. اما ایران‌خودرو به جهت اینکه قالب‌های بدنۀ ۲۰۶ صندوقدار را تغییر نداده و برای ۲۰۷ صندوقدار هم از همان قالب‌ها استفاده کند، مجبور شده سپر عقب ۲۰۶ SD را در ۲۰۷ SD بکار برد چراکه سپر اصلی ۲۰۷ سدان با فرم گلگیر عقب ۲۰۶ SD هماهنگ نیست.

مقایسه خودرو مشخصات پژو 206 sd قیمت و مشخصات پژو 207 صندوقدار قیمت پژو 206 صندوقدار V20 Peugeot 207

تصویر بالا ۲۰۷ صندوقدار تولید ایران و پایینی ۲۰۷ سدان تولید پژو برزیل

با گذر از این اقدام عجیب ایران‌خودرو به کابین ۲۰۷ صندوقدار می‌پردازیم که کاملاً مشابه ۲۰۷ هاچ‌بک جدید بوده و تفاوتی با آن ندارد. پیشرانهٔ این خودرو هم مانند نسخهٔ هاچ‌بک و دیگر اعضای خانوادهٔ ۲۰۶ همان موتور آشنای ۱.۶ لیتری TU5 است که طبق اعلام ایران‌خودرو ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور نیز توسط گیربکس دستی انتقال پیدا می‌کند و فعلاً خبری از نمونهٔ اتوماتیک نیست.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. آرش می گوید

    مثلا طراحی خود ایرانه!!!! خخخخ