کلاهبرداری مرد ارمنستانی از پرستار زن ایرانی

0
مردی شیاد که از کشور ارمنستان با شیوه‌ای حیله‌گرانه خانواده‌ای مشهدی را فریب داده و از آنان ده‌ها میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود، مورد تعقیب پلیس بین‌المللی قرار گرفت.

خانمی ٣٢ساله که دارای مدرک فوق‌لیسانس و از کارمندان یکی از بیمارستان‌های مشهد است، اواخر دی ماه سال‌٩۴ به دادسرا مراجعه و از فردی ناشناس شکایت کرد.

این فرد با مراجعه به شعبه جرائم رایانه‌ای دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در بیان پاره‌ای از جزئیات شکایت خود به قاضی حقدادی گفت: تصمیم داشتم به همراه مادر، خواهر و برادرم به کشور ارمنستان سفر کنیم که با متهم در وایبر و اینستا‌گرام آشنا شدم. متهم ادعا می‌کرد که می‌تواند برای اقامت من و خانواده‌ام در ارمنستان ویزا بگیرد. چند روزی پیگیر ماجرا بودم و او نیز به ظاهر کارهای من را انجام می‌داد. متهم به بهانه‌های مختلف همچون سرمایه‌گذاری تحت عنوان راه‌اندازی یک شرکت خصوصی و مسلط بودن به زبان مبالغی را دریافت کرد و من هم که عشق سکونت در ارمنستان کورم کرده بود، هر بار وجوه را به یک حساب ایرانی واریز می‌کردم تا اینکه چند روز از او خبری نشد. هر چه با این مرد شیاد تماس گرفتم، پاسخ‌گو نبود. آنجا بود که متوجه شدم فریب خوردم و سرمایه‌ای که طی چند سال آن را جمع کرده بودم، باخته‌ام.

با تشکیل پرونده دستورات لازم برای بررسی موضوع از سوی قاضی حقدادی صادر و طولی نکشید که حساب بانک ایرانی متهم توسط پلیس فتا شناسایی شد. در بررسی این حساب مشخص شد که متهم چندی پیش با مراجعه به بانک مورد نظر در ایران افتتاح حساب کرده است.تحقیقات ادامه یافت تا اینکه مشخص شد مبالغ کلاهبرداری شده در حساب ایرانی صاحب یک صرافی در ارمنستان واریز شده بود.

با دستور مقام قضایی پلیس بین‌الملل وارد عمل شد و صرافی مورد نظر را شناسایی کرد اما صاحب این واحد تجاری عنوان کرد که متهم چندی پیش به مبلغ ٣٧میلیون تومان از او دلار خریداری کرده است.

دادیار شعبه جرائم رایانه‌ای دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در این باره گفت: با کشف دیگر حساب بانکی متهم و بررسی آن مشخص شد که ۸ میلیون تومان به تازگی واریز شده که طبق بررسی های انجام شده معلوم شد شخص دیگری مانند شاکی فریب خورده و درحال واریز مبلغ ۳۰ میلیون تومان به این حساب بوده است که دستور این شماره حساب صادر شد.همچنین تصاویر ضبط شده در صرافی هویت متهم را مشخص کرد و تحقیقات دراین باره ادامه دارد.قاضی مهدی حقدادی افزود: متهم تبعه ایرانی و ساکن ارمنستان است که با درج آگهی تحت عنوان اخذ ویزای شینگن در شبکه‌های اجتماعی مردم را فریب می‌دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ