جزییات طرح کلید به کلید تاکسی ایران خودرو و سایپا +عکس

0

طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی با محصولات ایران خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، هنرمندان و  مقامات کشوری و لشکری امروز کلید خورد.

در مراسم افتتاح این طرح جایگزینی ۴۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در دستور کار قرار گرفته است، هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به مسئولیت اجتماعی شرکت‌های خودروساز در راستای نوسازی خودروهای فرسوده گفت: گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه نوسازی تاکسی های فرسوده پیش قدم شده و برای اجرای این طرح با چند بانک برای پرداخت وام به متقاضیان مذاکراتی انجام شده است.

طرح کلید به کلید سایپا طرح کلید به کلید تاکسی شرایط طرح کلید به کلید ایران خودرو جایگزینی خودروی فرسوده تاکسی فرسوده ایران خودرو

وی در ادامه افزود: ۶۳ هزار نفر در کشور تا کنون ثبت نام کرده اند که همکاران ما در ایران خودرو تلاش کردند تا پروسه تعویض خودرو را تا یک ساعت کاهش دهند.

یکه زارع همچنین عنوان کرد: ۱۰ هزار و ۹۰۰ ثبت نام در تهران انجام شده که در مجموع ۹هزار و ۴۰۰ خودرو جایگزین تحویل داده شده است.

وی تصریح کرد: در ۳۱۵ شهر این پروسه در حال انجام است و در بسیاری از شهر ها مانند اسفراین و گچساران به تمام رسیده و بیشترین میزان ثبت نام ها به ترتیب در شهر های تهران، تبریز، مشهد، کرج، شهریار، قم، شیراز، کرمانشاه و قزوین ثبت شده است.

اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز با اشاره به لزوم اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده به صورت گسترده گفت: ضمن حمایت از تولید و اشتغالزایی باید توجه ویژه ای به هوای پاک و کاهش آلایندگی ها داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات مناسب وزارت صنعت و خودروسازان در راستای کاهش آلایندگی خودروها گفت: دولت هم باید از تولیدکنندگان حمایت کند و تنها با ارتقا کیفیت خودروها نمی شود آلودگی هوا را کاهش داد بلکه باید کیفیت بنزین ها هم ارتقا پیدا کند.

طرح کلید به کلید سایپا طرح کلید به کلید تاکسی شرایط طرح کلید به کلید ایران خودرو جایگزینی خودروی فرسوده تاکسی فرسوده ایران خودرو

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به لزوم از رده خارج کردن موتور سیکلت های کاربراتوری گفت: امیدوارم سال آینده هیچ موتور سیکلت کاربراتوری اجازه تردد و شماره گذاری نداشته باشد.

*خودروهای فرسوده مقصر اصلی آلودگی هوا

علی محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بیان کرد: دو چالش اساسی آب و آلودگی هوا در کشور جریان دارد که طی پژوهش ها انجام شده مشخص شد حدود ۷۰ درصد الودگی ها مربوط به خودروهای فرسوده بوده و این عامل تا کنون مرگ ۴۵ هزار نفر را در کشور به همراه داشته است.

وی در ادامه افزود: این اقدام ایران خودرو در بهبود سطح شاخص هایی سلامت نقش بسزایی دارد و حدود ۸۰۰ میلیون لیتر سوخت فسیلی در ماه که در کشور مصرف می‌شود به این آلودگی ها دامن می زند.

پورمحمدی معاون توسعه امور تولیدی سازمان برنامه بودجه نیز در این مراسم عنوان کرد: با جایگزینی هر خودرو فرسوده در سال ۳هزار لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت صورت می گیرد، که با تحویل ۴۵ هزار خودرو تا انتهای هفته آینده ۱۴۵ میلیون لیتر صرفه جویی اتفاق می افتد.

*تولد خودروهای برقی و هیبریدی باید در دستور کار قرار گیرد

در همین راستا معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست با اشاره به دست آوردهای عظیم دولت در ارتقا کیفیت خودروها و سوخت گفت: کارهای ویژه ای در دولت یازدهم برای ارتقا کیفیت بنزین و خودروها انجام گرفته و باید در فاز بعدی به سراغ تولید خودروهای برقی و هیبریدی داشته باشیم تا خودروهای پاک بیشتر در کشور تردد داشته باشند.

وی ادامه داد: باید نوسازی تاکسی ها را در اتوبوس ها، مینی بوس ها  و کامیونهای فرسوده ادامه دهیم تا اشتغال در بخش تولید پایدار بماند و هوای کلانشهرها سالمتر شود.

*تسهیلات ۱۶ درصدی برای تاکسیرانان

محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در مراسم طرح جایگزینی ۴۰ هزار تاکسی فرسوده گفت: بزرگترین موفقیت این پروژه همکاری گروهی چند دستگاه مختلف است که با همکاری یکدیگر این پروژه عظیم به بار نشست.

وی ادامه داد: ۷ درصد یارانه سود تسهیلات در این طرح توسط ایران خودرو پرداخت شد تا تاکسیرانان با سود ۱۶ درصد از بانکها تسهیلات دریافت کنند و با صرف کمترین زمان خودروهای جدید خود را تحویل بگیرند.

نعمت زاده همچنین به اجرای طرحهای جایگزینی کامیون، وانت و اتوبوسهای فرسوده اشاره کرد و افزود: باید در اسرع وقت طرحهای مشابه در مورد خودروهای تجاری با پرداخت یارانه و تسهیلات و آسان کردن شرایط واگذاری اجرایی شود.

 

فعلا از طرح کلید به کلید سایپا خبری نیست

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ