جوان ایرانی مرد و زنده شد !

0

۱۱ دی ماه امسال جوان ۳۲ ساله‌ای زمانی که در کنار خانواده بود، به طور ناگهان دچار مشکل قلبی شده که خانواده آن بلافاصله پس از احساس مشکل شدید در فرزندشان با نیروهای اورژانس جهت کمک‌رسانی تماس می‌گیرند.

نیروهای اورژانس بعد از اعلام مأموریت به آنها بلافاصله در محل حاضر شده و اقدامات لازم را جهت نجات جان جوان ۳۲ انجام می‌دهند.

زمانی که اورژانسی‌ها بر بالین جوان حاضر می‌شوند ۶ دقیقه از مرگ آن گذشته بود و بیمار با ایست کامل تنفسی و قلبی در پاگرد ساختمان افتاده و خانواده نگران و حیران از این مسئله در شوک هستند.

تکنسین فوریت‌های پزشکی و کارمند اورژانس تهران در ارتباط با این حادثه گفت: پس از اینکه به ما اعلام مأموریت شد به منزل مورد نظر اعزام شده ولی زمانی که به محل رسیدیم پس از معاینات مشخص شد جوان ایست کامل تنفسی و قلبی کرده است ولی با این حال و بر حسب مأموریت اقدام احیا را انجام داده و خوشبختانه موفق شدیم پس از چند دقیقه قلب فرد را به مدد الهی فعال کنیم.

مهدی احمدی با اشاره به اینکه زمان طلایی برای نجات جان افرادی که دچار سکته قلبی و یا گرفتگی عروق قلبی شده‌اند ۴ تا ۶ دقیقه است تا بتوانیم اکسیژن ‌رسانی به مغز را داشته باشیم، گفت: پس از احیای قلبی، ریوی و استفاده از وسایل و داروهای مناسب بیمار نبضش برگشت و سعی در انتقال آن به بیمارستان کردیم ولی حین انتقال مجدد فرد دچار مشکل شد ولی در آن زمان نیز اقدامات لازم صورت گرفت، سرانجام بیمار به بیمارستان مهدیه انتقال یافت اما با این وجود ما نیز در کنار کادر اورژانس بیمارستان هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه نجات جان این جوان از مرگ در حالی که حدود ۶ دقیقه از مرگ آن و در واقع ایست کامل قلبی تنفسی‌اش می‌‌گذشت یک معجزه بود طی ۱۰ سال سابقه کار در اورژانس تا کنون با چنین مسئله‌ای مواجه نشده بودم البته برای افراد مختلف احیای قلبی و ریوی صورت گرفته بود اما پس از ۱۰ روز تا یک ماه بستری بیمار در CCU سرانجام بیمار جان به جان آفرین تسلیم می‌کرد و در واقع تولد دوباره جوان ۳۲ ساله برایمان بسیار عجیب بود.

احمدی با اشاره به اینکه تولد دوباره موضوعی نادر است،‌گفت: این جوان مجرد و تک‌پسر خانواده بود و اکنون پس از ۱۰ روز بستری در بیمارستان ترخیص شده و همچون سایر افراد در جامعه و خانواده مشغول ادامه زندگی است. این در حالی بوده که این فرد اکنون مشکلی ندارد ولی در روزهای گذشته دچار گرفتگی ۱۰۰درصد عروق کرونر شده است.

این تکنسین فوریت‌های پزشکی خاطر نشان کرد: آموزش‌های عمومی در ارتباط با بیماری‌های همچون سکته‌های قلبی بسیار اهمیت دارند و اگر خانواده‌ها نسبت به آموزش کمک‌های اولیه اقدام کنند، قطعاً‌ خانواده‌های زیادی داغدار عزیزانشان نخواهند شد چرا که تا قبل از رسیدن نیروهای اورژانس با ماساژ قلبی و ریوی و اقدامات اولیه می‌توان زمان طلایی را جهت نجات جان بیمار انجام داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ