محسن تنابنده و همسرش در جشنواره فیلم فجر +عکس

0

محسن تنابنده به همراه همسرش (روشنک گلپا) در جشنواره فیلم فجر ۹۵ حضور یافت .

همسر محسن تنابنده عکس روشنک گلپا عکس جشنواره فیلم فجر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر 95 بیوگرافی محسن تنابنده بازیگران فیلم فراری اینستاگرام محسن تنابنده

علیرضا داوودنژاد چهار سال پس از تجربه عجیب و متفاوت «کلاس هنرپیشگی» سراغ سوژه‍‌ای داغ رفته و دوباره به دغدغه‌ای که سالیان سال در سینمایش دیده بودیم، پرداخته است.

داوودنژاد با «فراری» دوباره سراغ دغدغه‌ نوجوان‌ها رفته و داستان دختری را روایت می‌کند که از شمال به تهران می‌آید تا با یک فراری قرمز عکس بیندازد و در فضای مجازی منتشر کند.

دختر نوجوان هنگامی که دنبال این ماشین می‌گردد اتفاق‌هایی را می‌بیند و با واقعیت‌هایی مواجه می‌شود و رفته رفته نگاهش را به هیچ تغییر می‌دهد.

همسر محسن تنابنده عکس روشنک گلپا عکس جشنواره فیلم فجر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر 95 بیوگرافی محسن تنابنده بازیگران فیلم فراری اینستاگرام محسن تنابنده

علیرضا داوودنژاد سال‌ها از سینمای بدنه دور مانده بود و فیلم‌هایی را می‌ساخت که به گفته خودش به حقیقت و زندگی نزدیکتر بودند اما با «فراری» دوباره به سینمای عامه‌پسند بازگشته و فیلمی برای بدنه اصلی سینما ساخته است.

 

فیلمنامه «فراری» را کامبوزیا پرتوی، فیلمنامه نویس «محمد رسول الله» نوشته است و باید دید تجربه همکاری این دو سینماگر چه خواهد شد. هرچند جهانگیر کوثری، تهیه کننده فیلم معتقد است «فراری» بهترین فیلم داوودنژاد است.

شست خبری فیلم سینمایی «فراری» به کارگردانی علیرضا داودنژاد دقایقی پیش (۱۳ بهمن ماه) با حضور کارگردان، رضا داودنژاد، بازیگر نقش سجاد، سیما تیرانداز، ترلان پروانه بازیگر نقش گلنار، محسن تنابنده در نقش راننده تاکسی، کامبوزیا پرتویی فیلمنامه نویس، جهانگیر کوثری، تهیه کننده و عبدالله اسکندری چهره پرداز و حسن حسندوست تدوین گر به مجری گری محسن گبرلو در برج میلاد تهران برگزار شد.

همسر محسن تنابنده عکس روشنک گلپا عکس جشنواره فیلم فجر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر 95 بیوگرافی محسن تنابنده بازیگران فیلم فراری اینستاگرام محسن تنابنده

در ابتدای نشست حسن حسندوست این فیلم را جزو کارهای خوب خود به شمار آورد و گفت: امیدوارم تأثیری که این فیلم بر ما گذاشته بر تماشاگر عزیزمان نیز بگذارد.

محمود کلاری درباره نحوه فیلمبرداری این کار گفت: جنبه جذابیت فیلم برایم با سه دوربین DSLR و فیلمبرداری کور صورت گرفت، این استایل در کل کار جاری بود. چنین فیلم هایی کار پست پروداکشن های خاص است یعنی بخش اعظم کار به بعد از فیلمبرداری می رسد. درحالیکه ما فقط سه روز زمان برای تنظیم فیلمبرداری داشتیم و این زمان واقعا کم است!

سپس علیرضا داودنژاد درباره معضلات اجتماعی که وی درباره آن فیلم  می سازد،  گفت: سال به سال دریغ از پارسال! هر چه می گذرد روحیه انفعالی و تقلید و مصرف زدگی بیشتر رواج پیدا می کند. این روند نگران کننده است من هم این را دست مایه کارهایم قرار می دهم.

وی با بیان اینکه نگران آینده جوانان است، توضیح داد: به نظرم تصادفی که در این فیلم صورت می گیرد یک هشدار برای همه ما محسوب می شود اما انتخاب اسم نادر و گلنار را باید سناریست توضیح دهد که او هم نیست اما فکر میکنم نام گلنار به خاطر معصومیت خاصی انتخاب شد که در این شخصیت وجود داشت.

داودنژاد افزود: مخاطب من در این جهان زندگی می کند مخاطبان ما همه در این جهان هستند.

سپس محسن تنابنده در سخنانی درباره صحبت های قبلی خود با کارگردان برای شروع این کار گفت: ما از سر کار پایتخت با هم گپ زده بودیم و صحبت های ابتدایی را داشتیم، آقای داودنژاد حتما باید قبل از  کار ارتباط خوبی با بازیگران برقرار کنند ما هم صحبت زیاد داشتیم.

وی درباره لهجه قمی خود گفت: درباره این هم با آقای داودنژاد صحبت کردیم که لهجه ای انتخاب شود که نزدیک به تهران باشد و من هم عمه و عمویم قمی هستند خلاصه این لهجه را آقای داودنژاد انتخاب کردند.

تنابنده درباره برخی مشکلاتی که در کار بازیگری این اثر داشتند، توضیح داد:بهرحال کاری که بازیگر در آن نمیتواند زیاد از بدنش استفاده کند کار دشواری است ما هم تمرین زیاد داشتیم قبل از فیلم بارها هم را دیدیم، بازی در آن اندازه دشوار بود اما خانوم پروانه هم بسیار باهوش هستند  و این ارتباط در  اتمسفر خاصی رخ داد که نتیجه گفت وگوهای زیاد و تمرین بود.

سپس ترلان پروانه درباره شرایط سخت فیلمبرداری در آلودگی هوای تهران به ویژه در نقاط پایین شهر اشاره ای کرد و گفت: خوشبختانه انتخاب آقای تنابنده برای این نقش از سوی آقای داودنژاد خیلی خوب صورت گرفت ما هم جلسات زیادی با هم داشتیم، من شاید خیلی برای کار از ایشان انرژی گرفتم اما ابتدا من و آقای تنابنده سپس گلنار و نادر در ارتباط با هم قرار گرفتند در یک جاهایی دیگر من واقعا خود گلنار می شدم و در نقش فرو می رفتم و این نتیجه ارتباط خوب با آقای تنابنده بود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ