مهتاب کرامتی: دروغ می گویند که سیمرغ برایشان مهم نیست

0
در شرایطی که جشنواره فیلم فجر کانون توجه رسانه ای و هنری این روزهای کشور است، از برخی هنرمندان و فیلمسازان می‌شنویم که می‌گویند جشنواره و سیمرغ چندان هم برایشان مهم نیست، در این شرایط مهتاب کرامتی، بازیگر به این ادعاها واکنش نشان داده و گفته است هرکسی می گوید برایش سیمرغ گرفتن و جشنواره اهمیت ندارد، دروغ می گوید.
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر زیبایی مهتاب کرامتی جشنواره فیلم فجر 95 بیوگرافی مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی امسال با نقش آفرینی در فیلم «ماجان» به کارگردانی رحمان سیفی‌آزاد و به عنوان تهیه کننده فیلم مستند «صفر تا سکو» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد به خبرآنلاین گفت: نه فقط به عنوان بازیگر به عنوان کسی که در عرصه سینما فعالیت می‌کند اعتقادم این است اگر کسی می‌گوید جشنواره و سیمرغ برایش اهمیت ندارد به خودش دروغ می‌گوید. برای تک تک ما که در این عرصه کار می‌کنیم دیده شدن حرف اول را می‌زند.

او افزود: وقتی یک جشنواره اینقدر معتبر است، اینقدر طرفدار دارد که هنوز برای گرفتن بلیت‌هایش مردم در صف می‌ایستند و دوست دارند اولین نفرهایی باشند که فیلم‌ها می‌بینند نمی‌توانیم بگوییم برایمان اهمیتی ندارد. اتفاقا من می‌گویم این موضوع برای ما اهمیت خیلی زیادی هم دارد.

این بازیگر تاکید کرد: اجازه بدهید من این موضوع را به شکل دیگری عنوان کنم، جشنواره برای دوستان باید به گونه ای باشد که عدم حضورشان باعث نا امیدی‌شان نشود. متاسفانه من یک عرصه را در این سینما به هیچ عنوان نمی‌شناسم و آن عرصه اکران است. به نظرم اکران سینمای ما بی نهایت پیچیده است، ولی این موضوع که حضور در جشنواره سکوی پرتابی است برای اینکه شما بتوانید پخش بهتری داشته باشید نکته‌ای است که نمی‌توان به راحتی از آن گذر کرد. این موضوع برای تمام فیلمسازها و کسانی که سرمایه می‌گذارند خیلی مهم است. همانطور که گفتم فیلم‌های حاضر در جشنواره خیلی کمتر از تولیدات سال سینمای ایران است، شاید تنها کاری بتواند این نابرابری را کمی جبران کند تغییر زیرساخت‌ها، ساخت سالن و شاید برگزار کردن جشنواره فیلم فجر به شکل دیگری باشد. شاید لازم باشد با نگاهی دوباره به زیرساخت‌ها برگزاری این جشنواره از صورت مسابقه دربیاید و به شکل یک جشن برپا شود. شاید همین تغییر باعث شود بخشی از ناامیدی‌ها، افتراها، گله‌ها و سوءتفاهم‌ها برطرف شود یا به این شکل دیگر خودش را نشان ندهد که سینمای ما را مسموم کند.

منبع : جام جم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ