۵ ماده غذایی که نباید با معده خالی مصرف شوند

0
متخصصان تغذیه و سلامت به پنج ماده غذایی اشاره کرده‌اند که اگر با معده خالی مصرف شوند می‌توانند بروز مشکلات گوارشی را به همراه داشته باشند.

گرسنگی اغلب ما را ترغیب می‌کند که در لحظه تصمیمات اشتباهی در انتخاب مواد غذایی مصرفی بگیریم و ممکن است خوردنی که در این مواقع انتخاب می کنیم هم منجر به سیری شود و هم طعم و مزه رضایت بخشی داشته باشد اما معلوم نیست که در آن زمان همین ماده غذایی با معده ما سازگار باشد یا نه.

یکی از بزرگترین اشتباهات در تغذیه مصرف برخی از مواد غذایی خاص با معده خالی است که می تواند منجر به بروز مشکلات و ناراحتی‌های گوارشی نظیر زخم‌ معده ،برگشت اسید معده یا یبوست شود.

معده خالی مضرات نوشابه متخصص تغذیه درمان معده درد درمان سوزش معده درمان رفلاکس معده درمان باد معده

پنج غذایی که مصرف آنها با معده خالی می تواند مشکل‌ساز شود عبارتند از:

۱- گوجه فرنگی

سطح بالایی از اسید تانیک در گوجه‌فرنگی وجود دارد که منجر به افزایش اسید معده می‌شود. مصرف گوجه‌فرنگی با معده خالی منجر به ایجاد زخم معده خواهد شد.

۲- نوشابه

نوشابه حاوی قند زیادی است و نوشیدن آن با معده خالی اشتباه بزرگی است، زیرا قند آن مستقیم وارد جریان خون شده و منجر به افزایش فشارخون می‌شود. همچنین موجب نفخ و کاهش سوخت و ساز بدن می شود.

۳- سبزیجات سبز

با اینکه همه بر این باورند که سبزیجات برگ سبز خواص زیادی دارند، گاهی در زمان مصرف آن اشتباه و آن را با معده خالی مصرف می‌کنند. مصرف سبزیجات سبز منجر به سوزش سردل و درد شکمی می‌شود.

۴- ماست

یکی از رایج‌ترین انتخاب‌ها برای صبحانه ماست است در حالی که ماست حاوی باکتری‌هایی است که منجر به کشته‌شدن باکتری‌های خوب در معده ‌شده، معده را اسیدی کرده و نفخ ایجاد می‌کند.

۵- مواد غذایی تند

از دیگر خوردنی‌هایی که نباید با معده خالی مصرف شوند، غذاهای تند و تیز است که به دیواره معده آسیب می‌رسانند و منجر به ترشح بیش از اندازه اسید معده می‌شوند و در نتیجه در دیواره معده و مخاط روده اخلال ایجاد می‌کنند. تحریک دیواره معده نیز منجر به زخم معده می‌شود.

منبع: ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ