رفع بوی غذا از خانه؛ چگونه بوی غذا در خانه را از بین ببریم؟

0
کافی است یک لحظه حواستان پی یک تماس تلفنی یا یک پیام برود تا کل زحمت روزتان روی گاز از بین برود و بوی دود همه جا را بردارد. از بوی سوختگی که بگذریم، از بوی ماهی و سیر داغ نمی‌توان گذشت. گاهی حتی یک روز بعد از صرف غذا، هنوز این بوی سمج دست از سر خانه برنمی‌دارد. در این مطلب با چند راه طبیعی برای از بین بردن بوی غذا از خانه آشنا می‌شویم.
۱. فر را روشن کنید. ورقه‌ای آلمینیوم آماده کنید. روی آن مقداری دارچین، شکر و یک قاشق کره بریزید. فر را خاموش کنید و این ورق را ۲ تا ۴ ساعت در فر قرار دهید تا خانه خوشبو شود.
۲. سرکه‌ی سفید در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. بعد از سرخ کردن مواد غذایی، یک کاسه سرکه‌ی سفید و مقداری نان را روی گاز قرار دهید تا بجوشد. پس از تمام شدن سرکه بوی نامطبوع نیز از خانه می رود.
نکات خانه داری رفع بوی غذا از خانه ترفندهای خانه داری بوی بد خانه اطلاعات عمومی روز از بین بردن بوی ماهی از فضای خانه آموزش خانه داری
۳. پیاز را خرد کنید و در یک کاسه آب قرار دهید. کاسه را در وسط آشپزخانه قرار دهید تا بو را جذب کند.
۴. جوش شیرین را در کاسه‌ای آب بریزید و در نقاط مختلف خانه قرار دهید تا بو را به خود جذب کند.
۵. اگر در خانه اسانس دارید، مقداری از آن را در نعلبکی بریزید و قندی را در آن خیس کنید. پس از آتش زدن قند بوی آن در خانه می‌پیچد.
۶. در چند گوشه‌ی خانه ذغال قرار دهید. ذغال بوی نامطبوع را به خود جذب می کند. البته اثرگذاری آن کندتر از سایر روش‌ها است.
نکات خانه داری رفع بوی غذا از خانه ترفندهای خانه داری بوی بد خانه اطلاعات عمومی روز از بین بردن بوی ماهی از فضای خانه آموزش خانه داری
۷. قهوه دم کنید. کلا هر چیزی که بویی قوی‌تر از بوی نامطبوع سوختگی یا سیر داغ داشته باشد به کار شما می‌آید. می‌توانید یک فنجان قهوه دم کنید و در کنار رفع بوی سوختگی در خانه از طعم مطبوع آن نیز لذت ببرید.
۸. در یک کاسه مقداری وانیل و هل بریزید و آن را روی اجاق قرار دهید. عطر هل و وانیل بوی نامطبوع را خنثی می‌کند.
۹. اگر فصل سرما است، پوست پرتغال یا نارنگی را روی اجاق آتش بزنید.
۱۰. مقداری آب لیمو یا لیمو در یک قابلمه آب بریزید و اجازه دهید آب روی گاز بجوشد. بوی آبلیمو هر نوع بوی نامطبوع را از خانه‌ی شما دور می کند.
۱۱. اگر برنجتان ته گرفته است، و بوی نامطبوع فضا را گرفته است، یک تکه نان در قابلمه قرار دهید و یک ربع صبر کنید. پس از این مدت نان را بیرون بیاورید و دور بریزید. بدین ترتیب هم بوی نامطبوع از برنج جدا می‌شود و هم منبع پراکنده شدن بو در خانه از بین می‌رود.
۱۲. چوب دارچین هم برای زدودن بوی نامطبوع مفید است. اگر در خانه چوب دارچین ندارید، از پودر دارچین استفاده کنید. دارچین را در کاسه‌ای آب بریزید و آن را بجوشانید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ