دستمزد فارغ التحصیلان در طرح کارورزی چقدر است؟

0

معاون وزیر کار با تشریح جزئیات طرح کارورزی فارغ التحصیلان و نیروهای جویای کار گفت: فارغ التحصیلانی که از طریق طرح کارورزی مشغول کار شوند، مبلغی به عنوان دستمزد دریافت می‌کنند.


خبرگزاری ایسنا: عیسی منصوری درباره مصوبه معافیت بیمه‌ای کارفرمایان در قبال به کارگیری نیروهای جوان جویای کار به ویژه فارغ التحصیلان اظهار کرد: در این مصوبه چیزی به نام معافیت بیمه‌ای مطرح نیست و منظور از معافیت بیمه‌ای مشوق‌هایی است که در جهت کاهش هزینه بیمه نیروی کار جدیدالورود با مشخصات خاص در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در واقع معافیت بیمه‌ای وجود ندارد بلکه برای کمک به تامین بخشی از هزینه‌های بیمه نیروی کار مشوق‌هایی پیش بینی کرده‌ایم.

منصوری در پاسخ به این پرسش که آیا فارغ التحصیلان دانشگاهی پس از جذب از طریق طرح کارورزی مشمول بیمه قرار می‌گیرند؟ گفت: در این طرح بیشتر بحث بیمه حوادث مطرح است ولی در یک فرایند مشخص به مرحله بیمه تامین اجتماعی می‌رسند چون اساسا در بحث کارورزی فرد کار رسمی انجام نمی‌دهد و خدمات کامل ارائه نمی‌کند. به همین دلیل پس از اتمام کارورزی و در صورت استمرار کار نزد کارفرما مشمول بیمه تامین اجتماعی می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار درباره پیش‌بینی حقوق و مزایای کارورزان نیز گفت: در زمینه دستمزد بخشی از حقوق توسط دولت پرداخت می‌شود و مابقی را کارفرما می‌پردازد که پیش‌بینی شده مبلغی در حدود ۴۰۰ هزار تومان باشد.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا اشتغالزایی به پرداخت وام نیاز دارد؟ گفت: یکی از اشتباهات رایجی که در کشور رخ داده این است که تصور می‌شود حتما باید وامی داده شود تا اشتغال به وجود آید در صورتی که جهت‌گیری اشتغال باید به نحوی در برنامه‌های کشور دیده شود که به هدفگذاری ایجاد شغل دست پیدا کنیم.

منصوری افزود: متاسفانه طی برنامه‌های اول تا پنجم توسعه این جهت گیری در خصوص اشتغال وجود نداشته و اساسا سیاست اشتغال نداشتیم و بیشتر بر محور رشد و تولید متمرکز بودیم به همین دلیل امروز این سیاستها نتیجه بخش نبوده است.

به گفته معاون وزیر کار رویکردی که هم اکنون در شورای عالی اشتغال دنبال می‌شود این است که مجموعه سیاستگذاری‌ها به شکل شایسته‌ای هدایت و برنامه‌های فراگیر در زمینه مقابله با بیکاری تصویب شود و به مرحله اجرا درآید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ