پژو ۳۰۱ در لیست مجاز واردات قرار گرفت

0

خودروی سدان پژو ۳۰۱ که برنامه تولید آن چندی پیش از سوی ایکاپ اعلام شده بود در لیست خودروهای مجاز وارداتی سامانه ثبتارش وزارت صنعت ، معدن و تجارت قرار گرفته است.

برنامه تولید این خودرو که از سوی دانگ فنگ ، شریک چینی پژو طراحی شده و از آن به عنوان یکی از امید‌های جایگزینی پژو ۴۰۵ نام برده می‌شود طی مراسمی با حضور مدیرعامل گروه پژو – سیتروئن فرانسه در تهران اعلام شد و مقرر گردید آغاز این فرآیند با ۴۰ درصد داخلی سازی صورت پذیرد ؛ وعده ای که چندان عملی به نظر نمی‌رسد چراکه طبق گفته های دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو ، تولید پژو ۲۰۰۸ نیز که در ابتدا قرار بود با ۴۰ درصد داخلی سازی آغاز شود از روزهای آینده تنها با ۶ درصد تولید ایرانی صورت می‌پذیرد و ۱۴ درصد را هم می‌توان به بدنه، مونتاژ و رنگ اختصاص داد.

در همین حال چندی پیش مدیرعامل شرکت ساپکو که وظیفه تامین قطعات خطوط تولید ایران‌خودرو را بر عهده دارد در خصوص داخلی سازی قطعات پژو ۳۰۱ گفته بود: اگر نتوانیم داخلی سازی را با ۷۰ درصد آغاز کنیم اساسا تولید انبوه این خودرو را آغاز نخواهیم کرد.

با قرار گرفتن نام این خودرو در فهرست مجاز واردات مشخص نیست که چه سرنوشتی در انتظار آن است ، اما احتمال می‌رود در فاز نخست به واردات آن بسنده شود و در صورت پاسخگویی بازار تولید آن در خطوط ایکاپ آغاز گردد.

مشخصات پژو 301 مدیرعامل ایکاپ قیمت پژو 301 شرکت ایکاپ آخرین اخبار واردات خودرو Peugeot 301

طبق اعلام مدیر‌عامل ایران خودرو ، قرار است تا پژو ۳۰۱ با قیمت ۵۸ میلیون تومان به بازار عرضه شود اما این وعده چندان عملی به نظر نمی‌رسد مخصوصا اگر تامین خودروهای عرضه شده از طریق واردات باشد.

شایان ذکر است سدان پژو ۳۰۱ از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر بهره می‌برد و برای آن جعبه دنده ۶ سرعته خودکار و دستی قابل انتخاب است.

این خودرو البته نه در ایران در کلاس خودروهای اقتصادی قرار می‌گیرد.

مشخصات پژو 301 مدیرعامل ایکاپ قیمت پژو 301 شرکت ایکاپ آخرین اخبار واردات خودرو Peugeot 301

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ