قیمت قالیشویی؛ نگاهی به نرخ اتحادیه قالیشویی ۹۵

0

حمید محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به داغ شدن بازار قالیشویان با نزدیک شدن به شب عید، اظهار کرد: هنوز ازدحام کار زیاد نشده است و احتمالا پس از ۲۲ بهمن‌ماه ترافیک کاری قالیشویان آغاز خواهد شد.

وی درباره‌ قالیشویان غیرمجاز که در تهران فعالیت دارند، گفت: بعضی از شرکت‌های غیرمجاز با تبلیغات و انداختن تراکت یا کارت خود در منازل و با نوشتن جملاتی مانند «عضو رسمی اتحادیه» و «شماره ثبت …» مردم را فریب می‌دهند.

قیمت قالیشویی بهترین قالیشویی تهران اطلاعات عمومی روز اتحادیه قالیشویی

قالیشویی‌های مجاز را چگونه پیدا کنیم؟

رییس اتحادیه قالیشویان در همین باره ادامه داد: این تبلیغات ممکن است دروغ باشد و مردم نیز به آنها اعتماد کنند، اما مردم می‌توانند آدرس و شماره قالیشویان مجاز را از راهنمای همشهری یا تلفن گویای ۱۱۸ و یا مراجعه به سایت اتحادیه دریافت کنند.

محمدی با بیان این‌که دریافت خسارت تنها از قالیشویان مجاز امکانپذیر است، گفت: اگر آسیبی به فرش وارد شود تنها در قالیشویی‌های مجاز قابل پیگیری است. اما  خارج از این محدوده، اتحادیه تعهدی ندارد. همچنین متقاضیان هنگام تحویل دادن قالی به فرستادگان قالیشویی باید کنترل کنند که آنها از طرف قالیشویی مورد نظر آمده باشند و از قبل، شرکت با متقاضی هماهنگ کرده باشد.

قیمت شست‌وشوی انواع قالی و موکت

وی در رابطه با قیمت شست‌وشوی انواع قالی و موکت اظهار کرد: قیمت شست‌وشوی هر متر فرش ماشینی ۴۶۰۰ تومان، هر متر فرش دستباف معمولی ۸۰۰۰ تا ۱۵ هزار تومان و هر متر موکت بین ۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان متغیر است.

به گفته محمدی، هزینه حمل‌ونقل چه برای یک فرش و چه برای ۱۰ فرش در هر جای تهران ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان است.

رییس اتحادیه قالیشویان در همین رابطه ادامه داد: در بعضی از موارد ممکن است با توجه به خدمات اضافی که قالیشویی به مشتری ارائه می‌دهد، قیمت‌ها تغییر کند. برای مثال رفوگری، شیرازه‌دوزی، ریشه‌کشی ممکن است متفاوت با این قیمت باشد. اما باید برای انجام اینگونه خدمات قراردادی امضاء شود و علاوه بر قید شدن مبلغ، امضا و توافق دو طرف الزامی است.

محمدی با اشاره به قرارداد بسته شده میان مشتری و قالیشویی، تصریح کرد: اگر مشتری فکر کند که در این قرارداد در حقش اجحاف شده است می‌تواند با رجوع به اتحادیه شکایت خود را مطرح کند. سپس کارشناسان اتحادیه با بررسی کار انجام شده، تعیین می‌کنند نرخی که قالیشویی دریافت کرده منصفانه بوده است یا خیر.

بهانه‌های بعضی قالیشویان برای دریافت مبلغ اضافه‌تر

وی با اشاره به حقوق مصرف‌کننده در اتحادیه قالیشویان گفت: ممکن است در بعضی از موارد با بهانه‌هایی مبنی بر شست‌وشوی قالی با شامپوی آمریکایی یا آلمانی مبلغی اضافه‌تر از مشتری دریافت شود که خلاف قانون است. قالیشویی موظف است شست‌وشو را به‌طور کامل انجام دهد و مردم نباید به این حرف‌ها توجه کنند و پول اضافه‌تر بپردازند.

رییس اتحادیه قالیشویان ضمن درخواست از مردم مبنی بر ارتباط بیشتر با اتحادیه، اظهار کرد: پس از انتخاب قالیشویی مورد نظر، طی تماس تلفنی با اتحادیه یا مراجعه به سایت اتحادیه از انتخاب خود مطمئن شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ