بررسی مشخصات فنی پژو ۲۰۷i جدید +معایب پژو ۲۰۷

0

در سال ۱۳۸۹ ایران‌خودرو تصمیم گرفت ۲۰۶+ را به‌عنوان نسل جدید ۲۰۶ یعنی ۲۰۷ در ایران عرضه کند؛ بنابراین نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ ۲۰۶ با عنوان مدلی کاملاً جدید و بانام ۲۰۷i به بازار عرضه شد! آن هم در حالی‌که از لحاظ آپشن، موتور و گیربکس تقریباً هیچ تفاوتی با ۲۰۶ تیپ ۵ نداشت. با این‌حال در سال ۱۳۹۰ و وضع تحریم‌ها علیه صنعت خودروی ایران، تولید پژو ۲۰۶ و به‌تبع آن ۲۰۷ در ایران با مشکل مواجه شد. البته ایران‌خودرو توانست به هر نحوی که شده تولید ۲۰۶ را ادامه دهد اما امکان ادامهٔ تولید ۲۰۷ یا همان ۲۰۶+ وجود نداشت و تولید آن در سال ۱۳۹۱ متوقف شد.

معایب پژو 207 مشخصات پژو 207 مشخصات پژو ۲۰۶ قیمت محصولات ایران خودرو قیمت پژو 207 قیمت پژو ۲۰۶ پژو 207i جدید Peugeot 207 Peugeot 206

تا اواخر سال ۹۱ زمانی که شرکت پژو به کلی با ایران خودرو قطع همکاری کرده بود مدل ۲۰۷ بر روی خط تولید این شرکت حضور داشت و در دو نمونه دنده دستی و اتومات عرضه می شد.

تنها تفاوت مهم پژو ۲۰۷ جدید با ۲۰۶ در ظاهر و سطح آپشن های آن است و حتی ایران خودرو هیچ گونه اطلاع رسانی ای در مورد تفاوت های فنی یا کیفی مدل های ۲۰۷ نسبت به ۲۰۶ نکرده است.

این درحالیست که نمونه های قبلی ۲۰۷ در بازار به عنوان خودروهایی با کیفیت تر از ۲۰۶ شهرت یافته بودند که البته هیچ گاه سندی برای این گمانه زنی ارائه نشد.

معایب پژو 207 مشخصات پژو 207 مشخصات پژو ۲۰۶ قیمت محصولات ایران خودرو قیمت پژو 207 قیمت پژو ۲۰۶ پژو 207i جدید Peugeot 207 Peugeot 206

آپشن های رفاهی و امکانات پژو ۲۰۷ سری جدید

حال پس از ۴ سال تولید توقف، ایران خودرو دوباره به سراغ این مدل رفته است و با تجهیز آن به چراغ های جدید، آینه بقل و چند آپشن همچون پخش DVD، کروز کنترل، تنظیمات سیستم صوتی از روی فرمان و رهیاب ماهواراه ای عرضه می شود و در باقی موارد اشتراکی ۱۰۰ درصدی با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ایران خودرو دارد.

سری جدید پژو ۲۰۷ با قیمت قطعی ۴۱ میلیون ۹۰۰ هزار تومان تحویل داده شده است و قیمت نمایندگی و بازار آن هم تا ۴۹ میلیون تومان بالا رفت اما پس از گذشت چند روز از عرضه مدل های ثبت نامی قیمت آن به قیمت کارخانه ای نزدیک تر شده است و این روزها می توان آگهی های فروش مدل های صفر کیلومتر پژو ۲۰۷ را با قیمت های متفاوتی در محدود ۴۵.۵۰۰ تا ۴۹ میلیون تومان مشاهده کرد.

با این حال خبر می رسد که در پی عرضه این سری جدید، قیمت مدل های قدیمی پژو ۲۰۷ که برای سال ها دچار حباب کاذب شده بود سرانجام سیر نزولی در پیش گرفته و در واقع مالکین مدل های قدیمی ۲۰۷ از عرضه این سری تازه دچار ضرر و زیان قابل توجهی شده اند.

معایب پژو 207 مشخصات پژو 207 مشخصات پژو ۲۰۶ قیمت محصولات ایران خودرو قیمت پژو 207 قیمت پژو ۲۰۶ پژو 207i جدید Peugeot 207 Peugeot 206

چندی پیش خبر تولید نسخه صندوق دار و اتوماتیک پژو ۲۰۷ (SD) نیز رسانه ای شده بود که هنوز جزئیات بیشتری در مورد آن منتشر نشده است و کاملا مشخص نیست که ایران خودرو قصد عرضه این مدل به بازار ایران را قبل از پایان سال ۹۵ دارد یا خیر.

پژو ۲۰۷ آی جدید در بخش ظاهر بیرونی، به چراغ های جدید در جلو و عقب مجهز شده و ابروی چراغ جلو نور سفید را دارد. همچنین آینه های جانبی خودرو تغییر کرده است. در بخش داخلی ۲۰۷i به مانیتور، پخش DVD، بلوتوث، کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان مجهز شده است. جالب است که در تصاویر رسمی منتشر شده، امکان تنظیمات سیستم صوتی هم از روی فرمان و هم از پشت فرمان فراهم شده است! همچنین مانیتور خودرو به سیستم رهیاب مجهز بوده و نمای عقب را با دوربین نصب شده در انتهای خودرو نشان می دهد. سنسور پارک نیز روی سپر عقب خودرو نصب است و در حین پارک کردن به راننده کمک می کند.
موتور خودرو از نوع TU5 است که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۴۲ نیوتون متری را تولید می کند. گیربکس خودرو از نوع پنج دنده دستی است. ولی اشاره نشده که از نوع فرانسوی در ۲۰۷ آی جدید استفاده می شود یا مانند گیربکس های رانا، ایرانیزه شده است!

معایب پژو 207 مشخصات پژو 207 مشخصات پژو ۲۰۶ قیمت محصولات ایران خودرو قیمت پژو 207 قیمت پژو ۲۰۶ پژو 207i جدید Peugeot 207 Peugeot 206
برخی شنیده ها حاکی از آن است که پژو ۲۰۷ آی جدید قیمتی در محدوده ۴۰ میلیون تومان دارد. هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو، در نشست مطبوعاتی سال ۹۴ اعلام کرد که مالکیت پژو ۲۰۷ آی به ایران خودرو واگذار شده است و جز محصولات داخلی این شرکت محسوب می شود و ربطی به قراردادهای جدید پژو- ایران خودرو و شرکت ایکاپ ندارد.
پیش بینی می شود به خاطر سابقه خوب ۲۰۷i در بازار ایران، استقبال خوبی از آن بشود. امیدواریم که برخی مشکلات برقی پژو ۲۰۶ و رانا در این خودرو دیده نشود. لازم به ذکر است که در برخی بازارهای جهانی ۲۰۷i با نام ۲۰۶ پلاس به فروش رسیده است.

حال سوالی که پیش می آید این است که آیا خودرویی که تنها چند آپشن اضافه و تغییر چهره جزیی به نسبت ۲۰۶ معمولی دارد و تفاوتی هم بین سطح کیفیت آن با ۲۰۶ معمولی دیده نمی شود، ارزش این رقم پرداختی را دارد یا خیر؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ