بیوگرافی بهمن هاشمی (مجری) +مصاحبه و عکس دخترش صبا

0

بهمن هاشمی مجری صداوسیما با اشاره به اینکه ۲۵ سال سابقه اجرا دارد، بیان کرد که کسی که ۲۰ سال ریاضی می‌خواند دکترا می گیرد ولی پیشکسوت های صداوسیما به راحتی کنار گذاشته می‌شوند.

همسر بهمن هاشمی صبا هاشمی خانواده مجری خانواده بهمن هاشمی بیوگرافی مجریان بیوگرافی بهمن هاشمی اینستاگرام بهمن هاشمی
بهمن هاشمی مجری، گوینده و دوبلور درباره فعالیت های این روزهای خود و اینکه چرا به عنوان مجری در سیما حضور ندارد به مهر گفت: توافقات ما برای اجرا کمتر شده و از طرفی هم مجریان جوان بیشتری به سازمان ورود کرده اند.

وی ادامه داد: البته هر کسی مخاطب خود را دارد و تلویزیون هم می تواند در برنامه های روتین از مجری هایی که باسابقه هستند به صورت یک روز در هفته بهره بگیرد؛ برنامه های روتینی که محتوا در آنها تغییر نمی کند ولی مجری می تواند هر از گاهی تغییر کند تا یک نفر ۳۰۰ روز در سال برنامه اجرا نکند.

این مجری صداوسیما درباره برنامه تبلیغاتی کوتاه خود در تلویزیون نیز اظهار کرد: من این روزها در بخش مشارکتی در سازمان فعالیت دارم و در حوزه معرفی محصولات کار می کنم، به هر حال ژانر کاری من سرگرمی و تفریحات است و به دلیل صدایی که دارم سال هاست در حوزه تبلیغات کار کرده ام.

همسر بهمن هاشمی صبا هاشمی خانواده مجری خانواده بهمن هاشمی بیوگرافی مجریان بیوگرافی بهمن هاشمی اینستاگرام بهمن هاشمی

کسی که ۲۵ سال فعالیت می کند باید تامین باشد

وی درباره علاقه اش به معرفی محصولات و تبلیغات در رسانه ملی یادآور شد: من به حوزه تبلیغات علاقه هم دارم ولی به هر حال فعالیت من در این حوزه به این دلیل است که کار دیگری به من نداده اند. من به عنوان مجری اگر در مجموعه ای که ۲۵ سال خدمت کردم تامین مالی باشم و به راحتی کنار نروم دیگر در هر حوزه ای وارد نمی شوم هرچند که من همیشه به تبلیغات، آنونس خوانی و گویندگی در این حوزه هم علاقه داشته ام.

هاشمی با ارایه پیشنهادی اظهار کرد: جوانان زیادی به عرصه اجرا وارد شده اند و پیشکسوت ها می توانند در کنار آنها باشند چراکه در کنار همدیگر باید رشد کرد. بخشی از نبود پیشکسوت ها به مسایل مالی و نبود بودجه ارتباط دارد و بخشی هم این است که بیان می کنند بعضی از مجری ها نخ نما شده اند.

این مجری با اشاره به سال ها تجربه خود تصریح کرد: من بعد از ۲۰ سال مجری گری باید در خانه باشم درحالیکه اگر ۲۰ سال ریاضی بخوانید PHD و حداقل دکترا دریافت می کنید.

راهروهای واحد دوبلاژ خلوت شده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوزه دوبله که مدتی است کاری در این حوزه نداشته است، عنوان کرد: من مدتی است که گویندگی فیلم ها را کمتر بر عهده می گیرم به این دلیل که مثل سابق نیست نه خیلی فیلم وارد می شود و نه چندان مثل قبل از پیشکسوت ها استفاده می شود.

هاشمی اضافه کرد: اکنون دیگر مهم نیست که گوینده و دوبلور فیلم ها کیست بلکه بسیاری از پیشکسوت ها را کنار گذاشته اند. از طرفی هم همانطور که گفتم فیلم ها و سریال ها اکثرا آثار کره ای و چینی هستند و من واقعا این آثار را دوست ندارم. پیش از این هم دوبلور فیلم های کره ای و چینی نبوده ام و در آینده هم نخواهم بود.

این دوبلور و گوینده درباره کاهش خرید آثار اروپایی و آمریکایی توضیح داد: ما در تحریم هستیم و خودمان هم سعی می‌کنیم در خرید بعضی از آثار طرف مقابل را به نوعی تحریم کنیم. به هر حال این مشخص است که آمریکا در فیلم و سریال هایش به نفع خود عمل می کند.

وی در پایان تصریح کرد: اگر اکنون سری به واحد دوبلاژ بزنید، می بینید که راهروهای این واحد خلوت شده است و البته عده ای هم در بیرون به شکل زیرزمینی کار می کنند. در شبکه نمایش خانگی هم افراد کمتر وارد حوزه دوبله می شوند زیرا تا بخواهند رایت اثری را بخرند و تکثیر کنند برایشان نمی‌صرفد.

همسر بهمن هاشمی صبا هاشمی خانواده مجری خانواده بهمن هاشمی بیوگرافی مجریان بیوگرافی بهمن هاشمی اینستاگرام بهمن هاشمی
بهمن هاشمی و پدرش

instagram BAHMAN_HASHEMI

اکبر میرزاهاشمی با نام مستعار بهمن هاشمی متولد ۲ مرداد ۱۳۴۱ در محله باغ فردوس تهران است. وی حدود ۲۵ سال پیش با شروع کار دوبله وارد دنیای هنر شد و همزمان به اجرای برنامه‌های مختلف از جمله مسابقه تلویزیونی به کار در تلویزیون ادامه داد. به طوری که از اجرای «الو مسابقه» شبکه یک تا مسابقه «ردپا» که در شبکه تهران اجرا می‌کند، یک فاصله ۲۰ ساله وجود دارد. اولین حضور بهمن هاشمی در تلویزیون به سال‌های ابتدایی دهه ۷۰ برمی‌گردد؛ زمانی که برنامه‌ای با عنوان «الو مسابقه» را در شبکه یک اجرا ‌کرد. وی پس از آشنایی با ناصر طهماسب، خواندن متن‌های تبلیغاتی و نیز گویندگی به جای شخصیت‌های مختلف را در فیلم‌های تلویزیونی به عهده گرفت. هاشمی در حال حاضر در شبکه تهران اجرای مسابقه‌های تلفنی را برعهده دارد و فعالیت در واحد دوبلاژ هم بخش دیگری از فعالیت هنـری​اش در سازمان صداوسیما محسوب می‌شود.

اولین باری که برای اجرای مسابقه تلویزیونی دعوت شدید کی بود؟

اولین بار توسط حسین فردرو برای اجرای برنامه الو مسابقه در شبکه اول سیما انتخاب شدم و پس از آن به صورت جدی اجرا را دنبال کردم. این برنامه همیشه برایم ماندگار است چون با این برنامه اجرای مسابقه تلویزیونی را شروع کردم.

این همه شور و هیجانی که در اجرا دارید از کجا نشأت می‌گیرد؟

مهم‌ترین دلیل این اتفاق، برخورد خوب مردم و مخاطبانی است که همیشه ابراز محبت می‌کنند و باعث تقویت و ایجاد شور و نشاط در اجرای من می‌شوند. مردم زمانی که در مسابقه به صورت تلفنی شرکت می‌کنند یا وقتی که در شهر مرا می‌بینند با انرژی، هیجان، نشاط و گرمی خاصی با من صحبت می‌کنند که همه این برخوردها باعث می‌شود من هم هیجانم را روزبه‌روز تقویت کنم تا بتوانم در خدمت مردم عزیزمان باشم.

همسر بهمن هاشمی صبا هاشمی خانواده مجری خانواده بهمن هاشمی بیوگرافی مجریان بیوگرافی بهمن هاشمی اینستاگرام بهمن هاشمی
صبا هاشمی دختر بهمن هاشمی

اجرای مسابقات زنده تلفنی دشوار است؟

اجرای هر برنامه‌ای دشوار است ولی بعد از مدتی دیگر آسان می‌شود. البته سختی‌های خاص خودش را دارد چون مجری نباید برای مخاطب تکراری باشد.

به نظر شما مردم در اجرایتان چه چیزی را بیشتر تکراری می دانند؟

حضور خودم تکراری است که سعی کردم با کمک گرفتن از همکاران دیگر مانند علی معصومی و هومن حاج‌عبداللهی از تکراری بودن خارج شوم.

برای اجرایتان چه خواب تازه‌ای دیده‌اید؟

هر شب خواب‌های تازه‌ای می‌بینم ولی کیست که آنها را تعبیر کند مثلا دوست دارم فضای اجرای مسابقه از فضای فعلی خارج شده، به فضای بزرگ‌تری تبدیل شود یا زمان بیشتری به مسابقه اختصاص دهند و … .

یکی از جذابیت‌های اجرای شما، شعارهایی است که به عنوان تبلیغ برنامه یا شبکه مطرح می‌کنید. این ایده چگونه شکل گرفت؟

من کارم تبلیغات است و خیلی دوست دارم از همه چیز تعریف کنم تا این‌که بخواهم تخریب کنم. شعارها در ریتم برنامه بسیار موثر هستند و باعث می‌شود که مخاطب با شور و نشاط و هیجان در مسابقه شرکت کند.

به نظر می‌رسد بسیاری از مسابقه‌های شاخص کپی ساختاری و محتوایی از مسابقات شناخته ‌شده شبکه‌های خارجی هستند. شما تا چه اندازه با این کار موافق هستید؟

به نظرم هیچ ایرادی ندارد، اگر این کپی‌برداری‌ها خوب اجرا شود و البته ابتکار و خلاقیت هم در آن ایجاد شود. کپی‌برداری زمانی برای مخاطب جذاب نیست که کپی ضعیف یا ناقص اجرا شود. اما اگر همان کپی موفق باشد، مطمئنا مورد تحسین هم قرار می‌گیرد. طراحی مسابقه در محتوا و ساختار کار بسیار پیچیده‌ای است و باید براساس خواسته و نیاز مخاطب باشد. اگر طراحی بدون در نظر گرفتن مخاطب صورت بگیرد، مطمئنا نباید انتظار داشت که مخاطب بیننده آن باشد.

از چه زمانی نریشن‌گویی (گفتار روی فیلم) و گفتن آنونس را شروع کردید؟

از سال ۷۵ با فیلم «تولد» این کار را شروع کردم و در حال حاضر هم با همان انگیزه و انرژی این کار را ادامه می‌دهم.

چه کسی پیشنهاد کرد که می‌توانید نریشن و آنونس بگویید؟

صدا و گفتار ابوالحسن تهامی این انگیزه را در من ایجاد کرد که به این کار علاقه‌مند شوم و ناصر طهماسب خواندن نریشن و آنونس را به من پیشنهاد داد.

همسر بهمن هاشمی صبا هاشمی خانواده مجری خانواده بهمن هاشمی بیوگرافی مجریان بیوگرافی بهمن هاشمی اینستاگرام بهمن هاشمی

وقتی شنیدید که در برنامه «خنده بازار» با شما شوخی شده، چه واکنشی نشان دادید؟

خیلی خوشحال شدم چون برنامه من دیده شده بود و باعث شوخی در خنده بازار شد.

غیر از اجرا و دوبله به کار دیگری هم علاقه‌مندید؟

ساخت تیزر و گفتار آنونس فیلم‌های سینمایی را هم دوست دارم.

جمله‌ای که هنوز به مردم نگفته‌اید؟

اگر مهربان باشید، هیچ‌وقت به شما حسادت نمی‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ