فیلم «ماجرای نیمروز» رکورددار جشنواره ۹۵ شد +عکس

0

با اعلام برگزیده‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان توانست بیشترین تعداد سیمرغ‌ جشنواره را از آنِ خود کند.

سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر 97 جشنواره فیلم فجر 95 بیوگرافی محمدحسین مهدویان بیوگرافی سید محمود رضوی بازیگران فیلم ماجرای نیمروز بازیگران فیلم فراری

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی با ۵ سیمرغ بهترین فیلم، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین فیلم از نگاه ملی، طراحی صحنه و لباس رکورددار سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد.

سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر 97 جشنواره فیلم فجر 95 بیوگرافی محمدحسین مهدویان بیوگرافی سید محمود رضوی بازیگران فیلم ماجرای نیمروز بازیگران فیلم فراری

«فِراری» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد و تهیه‌کنندگی جهانگیر کوثری با ۴ سیمرغ صدابرداری، نقش اول مرد، بهترین فیلمنامه و جایزه ویژه هیئت داوران برای داوودنژاد در مقام دوم قرار گرفت.

«رگ خواب» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حمید نعمت‌الله و «ویلایی‌ها» به کارگردانی منیر قیدی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان هر کدام با سه سیمرغ در رده بعدی قرار گرفتند. سیمرغ بخش‌های عکس، جلوه‌های ویژه میدانی و بازیگر نقش اول زن به «رگ خواب» و سیمرغ بخش‌های جلوه‌های بصری، بازیگر مکمل زن و استعداد درخشان به «ویلایی‌ها» تعلق گرفت.

فیلم‌های «زیر سقف دودی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی پوران درخشنده، «بدون تاریخ، بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند و تهیه‌کنندگی علی جلیلوند و «تابستان داغ» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی هرکدام موفق به دریافت دو سیمرغ شدند.
«زیر سقف دودی» سیمرغ‌ بخش‌های چهره‌پردازی و بازیگر نقش اول زن، «بدون تاریخ، بدون امضا» سیمرغ بخش‌های صداگذاری و بازیگر نقش مکمل مرد و «تابستان داغ» سیمرغ بخش‌های تدوین و فیلمبرداری را از آن خود کردند.

در نهایت فیلم «نگار» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رامبد جوان نیز سیمرغ بهترین موسیقی فیلم را از آن خود کرد و «خفگی» و «یک روز بخصوص» هم با احتساب جایزه آرش آقابیک برای جلوه‌های ویژه میدانی؛ یک سیمرغه شدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ