نمایشگاه فرش‌های میلیاردی در کاخ موزه نیاوران تهران

0

نمایشگاه فرش‌های میلیاردی در محل کاخ‌موزه نیاوران تهران برای بخشی از جامعه ازجمله تجار و بازرگانان، هنرمندان این صنعت و سفرای کشورهای دیگر از طریق دعوت قبلی و باهدف توسعه صادرات فرش‌های نفیس درحال برگزاری است.

به گزارش تسنیم، نمایشگاه تخصصی فرش نفیس و آنتیک چند روزی است که در محل کاخ نیاوران تهران برگزار می‌شود اما این نمایشگاه روال معمول نمایشگاه‌های کشور را ندارد.

برای ورود به این نمایشگاه باید از قبل دعوت داشت. هنگام ورود به محل برگزاری باید از فرش قرمزی که در محوطه بیرونی کاخ  نهاده شده عبور کرد و با ورود کاخ فردی شما را برای ورود به محل بازید مشایعت می‌کند.

کاخ نیاوران قیمت فرش دستباف قیمت فرش ابریشم قیمت فرش آنتیک فرش نفیس اخبار تهران

با ورود به محل نمایشگاه هنر و تجمل خودنمایی خاصی برای حاضران دارد که محوطه سلطنتی کاخ نیز مزید بر علت شده است.در هنگام بازید از این نمایشگاه برای پرسیدن قیمت یک فرش باید اعتماد با نفس خاصی داشت زیرا نرخ ۵۰۰ یا ۷۰۰ میلیون تومانی به‌راحتی بر زبان عرضه‌کنندگان جاری می‌شود، هرچند نباید زیبایی خیره‌کننده، هنر و زحمتی که برای تولید این محصولات کشیده شده را نادیده گرفت.

دیزاینر‌های خارجی با فرش‌های ایرانی قهر کرده اند

یکی از غرفه داران می‌گوید: حوزه صادرات فرش‌های نفیس با مشکلاتی  برای بازاریابی روبه‌رو است. دیزاینرهای خارجی با فرش‌های ایرانی قهر کرده‌اند، زیرا فرش‌های ما قیمت گرانی دارند و با وضعیت راکد اقتصاد امروزی استقبال زیادی از آنها نمی‌شود.

وی می‌افزاید: در آثار ما سعی شده است که فرش‌های طرح‌های اصفهان چله ابریشم همراه  با نقشه‌های قدیم را با فضا و دکوراسیون‌های امروزی تطبیق دهیم.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: فرش اعلاء تنها در ایران تولید انحصاری دارد  و باوجود کپی شدن در چین و هند قابل‌رقابت باکیفیت آثار ایرانی نیستند.

وی می‌گوید که فرش های مدرن امروزی به سمت ساختارشکنی پیشرفته‌اند اما در فرش‌های ایرانی اصالت فرش در نظر گرفته می شود.

یکی حاضران در این نمایشگاه درباره اثری که ارائه داده است می‌گوید: طرح بهشتی که در این نمایشگاه عرضه‌شده بیش از ۵ سال برای بافت آن زمان گذاشته‌شده است و ۱۳ نفر بافنده آن را باهم همکاری یکدیگر بافته‌اند.

وی می‌افزاید: با در  نظر گرفتن بافنده، طراح، رنگرز برای تولید این فرش ۲۸ نفر فعالیت کرده‌اند و اکنون به قیمت ۵۵۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

یکی از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه درباره فرش قدیمی که به عرضه گذاشته است می‌گوید: این فرش حدود ۲۴ متری مربوط به سال ۱۲۱۰ قمری و مربوط به ۱۳۷ سال قبل است و ۷۰۰ میلیون قیمت دارد.

وی می‌افزاید: جنس این فرش از پشم است اما با توجه به قدمت بافنده آن مشخص نیست.

فرزین قدیمی دبیر اجرایی اولین نمایشگاه تخصصی فرش نفیس و آنتیک می گوید: در این نمایشگاه از استاندارد خاصی برای دعوت  از عرضه  کنندگان اقدام شده است و اساتید فرش کشور را در این نمایشگاه جمع کرده ایم.

وی می افزاید:  برای بازید نیز بزرگان صنعت و تجارت و فعالین بخش فرش کشور دعوت‌شده‌اند تا شرایط عرضه و صادرات فرش را مهیا کنند.

قدیمی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم شرایط صادرات فرش‌های نفیس کشور را بهبود بخشیم  از تمام سفارتخانه‌ها برای بازدید دعوت به عمل‌آمده است.

بنابراین گزارش فرش‌های نفیس عرضه‌شده در این نمایشگاه  قیمتی حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان برای هر مترمربع قیمت دارد و برخی از فرش‌های بزرگ  به قیمتی حدود ۵۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان به فروش می رسند.

بازدیدکنندگان خاصی به این نمایشگاه دعوت اند و تعداد ۱۰ هزار  کارت دعوت برای صاحبان مشاغل، صنایع و ۹۶ سفارت در تهران فرستاده‌شده است.

بنابراین گزارش نمایشگاه فرش‌های آنتیک سه‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه سال جاری در کاخ‌موزه نیاوران آغاز  شد و امشب مراسم اختتامیه آن برگزار می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ