تخلف در اهدای سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فجر! /جایزه لیلا حاتمی و مریلا زارعی چه خواهد شد؟

0
اهدای همزمان سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن به مریلا زارعی و لیلا حاتمی با توجه به مقررات جشنواره فیلم فجر غیر قانونی محسوب می شود.
هیئت داوران جشنواره فیلم فجر عکس جشنواره فیلم فجر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر 95 بیوگرافی کیوان کثیریان بهترین بازیگر جشنواره فجر
یکی از شگفتی های مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر، اهدای همزمان دو سیمرغ در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره بود. در سالی که شاید راحت ترین انتخاب پیش روی داوران انتخاب بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره بود، با اهدای سیمرغ به دو بازیگر بطور همزمان جایزه این بخش هم به جنجال های جشنواره اضافه شد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره بصورت مشترک به مریلا زارعی و لیلا حاتمی برای دو اثر مختلف رسید.

کیوان کثیریان از منتقدان سینما با انتشار بند هشت قانون، اهدای دو سیمرغ جشنواره کاملا غیرقانونی و خلاف بند هشتم مقررات عمومی در آیین نامه جشنواره دانست.

 

هیئت داوران جشنواره فیلم فجر عکس جشنواره فیلم فجر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر 95 بیوگرافی کیوان کثیریان بهترین بازیگر جشنواره فجر

 

با توجه به این که این جایزه بصورت غیر قانونی اهدا شده است باید منتظر ماند و تصمیم دبیر جشنواره برای تکلیف این جایزه چه خواهد بود. در صورتی که هیئت داوران بدون اطلاع از قانون این تصمیم را گرفته باشد طبیعتا می بایست این اقدام اصلاح و در یک تصمیم جنجالی جایزه یکی از این بازیگران پس گرفته شود.

البته به احتمال فراوان این اتفاق همانند بسیاری از اشتباهات و تخلفات در ادوار جشنواره پس از اندکی جنجال و دعواهای صنفی فراموش خواهد شد.

هنوز ستاد جشواره فیلم فجر و هیئت داوران هیچ گونه توضیحی درباره این تصمیم عجیب و غیر منطقی ارائه نکرده است.

منبع : سلام سینما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ