بازیگران سریال پرستاران ایرانی شبکه یک +عکس و زمان پخش

2
سریال تلویزیونی «پرستاران» از امشب در شبکه یک
فاز نخست این سریال به تهیه‌کنندگی داود هاشمی و نویسندگی و کارگردانی علیرضا افخمی و محمود رضا تخشید در ۲۵ قسمت ۵۰ دقیقه ای با مشارکت وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی در گروه فیلم و سریال شبکه یک تولید شده است.
زمان پخش سریال شبکه یک جدول پخش شبکه یک بیوگرافی یاسر جعفری بیوگرافی المیرا دهقانی بازیگران سریال پرستاران

این مجموعه قرار است هر شب به جز پنج شنبه ها راس ساعت ۲۲:۱۵ به روی آنتن برود و خلاصه قسمت های پخش شده نیز جمعه هر هفته در همان ساعت پخش شود.

فیلمنامه سریال پرستاران تلخ و شیرینی‌های حرفه پرستاری و دیگر فعالان کادر درمانی را نمایش می‌دهد.

این مجموعه تلویزیونی زندگی چند پرستار را نمایش می‌دهد که در یک اورژانس فعالیت می‌کنند و البته فقط به زندگی حرفه‌ای آنها نمی‌پردازد بلکه داستان‌هایی از زندگی شخصی این پرستاران و تعاملات آنها با کادر درمانی را نیز به نمایش می‌گذارد.

فاطمه گودرزی و عاطفه رضوی در نقش سوپروایزر و لیندا کیانی، الناز حبیبی و فریبا نادری در نقش پرستار، پنج بازیگر اصلی سریال هستند.

زمان پخش سریال شبکه یک جدول پخش شبکه یک بیوگرافی یاسر جعفری بیوگرافی المیرا دهقانی بازیگران سریال پرستاران

شبکه تماشا نیز این سریال را با یک روز تاخیر هر شب ساعت ۲۰ برای علاقه مندان با کیفیت HD پخش خواهد کرد.

این سریال ساعت ۲ بامداد، هشت صبح و ساعت ۱۴ روز بعد از این شبکه بازپخش خواهد شد.

زمان پخش سریال شبکه یک جدول پخش شبکه یک بیوگرافی یاسر جعفری بیوگرافی المیرا دهقانی بازیگران سریال پرستاران

بازیگران سریال پرستاران و نقش هایشان

فاطمه گودرزی، آوا گنجی (دختر فاطمه گودرزی) ، لیندا کیانی (نقش سمیه)، الناز حبیبی (نقش سمیرا نوروزی) ، عاطفه رضوی ، سیاوش خیرابی، مهوش صبرکن، فریبا نادری، یاسر جعرفی (نقش جواد داماد) ، المیرا دهقانی ، امین زندگانی ، صفا آقاجانی، محمدرضا رهبری، سپیده موسوی ، نسرین نکیسا ، شهنام شهابی، شهرام عبدلی ، اشکان اشتیاق ، فریده دریامج، مهرداد سلیمی، خسرو خان محمدی، الهام طهوری ، مهدی صبایی، میرطاهر مظلومی، حسن اسدی، حسین سلیمانی، ایمان باقری، مریم یوسف , شیول بلوچی , شهرام قائدی , محمد عمرانی , رضا توکلی و…

داستان سریال پرستاران علیرضا افخمی

این مجموعه یک ملودرام اجتماعی روز است و داستان‌های این سریال در بخش اورژانس یک بیمارستان اتفاق می‌افتد که دارای یک خط اصلی داستانی با کاراکترهای ثابت است و محور اصلی آن پرستاران و پزشکان هستند؛ ضمن این‌که در هر قسمت داستانی فرعی با کاراکترهای ویژه اتفاق می‌افتد و بعد پایان می‌گیرد.

سریال پرستاران به صورت همزمان قصه زندگی حرفه ای و خانوادگی چند پرستار را روایت می کند؛ خانواده دو سوپروایزر با نام پاک نهاد و ساجدی که به ترتیب فاطمه گودرزی و عاطفه رضوی ایفای آن را به عهده دارند و سه پرستار به نام های سمیه با بازی لیندا کیانی، سمیرا با بازی الناز حبیبی و محبوبه با بازی فریبا نادری.

بر اساس توضیحات جعغری، سریال «پرستاران» به زندگی خانوادگی این پرستاران نیز می پردازد و همچنین به دیگر فعالان کادر درمانی مانند پزشکان نیز توجه دارد؛ از این رو در این سریال ۱۵۰ بازیگر حضور دارند که حداقل ۳۰ نفر از آنها نقش های اصلی را ایفا می کنند. از دیگر بازیگران این سریال می توان به امین زندگانی، مهدی صبایی، سیاوش خیرابی، صفا آقاجانی، مریم یوسف، رضا توکلی، محمد عمرانی، اشکان اشتیاق، نسرین نکیسا، ایمان باقری، شهنام شهابی، شهرام قائدی و شهرام عبدلی اشاره کرد.

افخمی بر اساس مجموعه اطلاعات و خاطراتی که در تحقیقات یکساله گردآوری کرده، فیلمنامه «پرستاران» را می نویسد و معتقد است:این سریال زحمات قشر پرستار، پزشک و اساسا کادر درمانی را منعکس می کند و می کوشیم واقعیت های این حرفه را نمایش بدهیم؛ هم مشکلات حرفه ای این افراد و هم کم کاری یا اشتباه هایشان یا حتی کم و کاستی هایی که با آن مواجه هستند مانند مشکلات ناشی از کمبود تجهیزات و امکانات پزشکی. این سریال نگاه یکسویه به کادر درمانی ندارد و از تمام زوایا به این حرفه نگاه کرده ایم.

وی همچنین «پرستاران» را یک سریال خانوادگی می داند و تاکید می کند:قرار نیست صرفا به مسائل درمان و پزشکی بپردازیم. مضمونی را در ذهن داشتیم و برای این که این موضوع جذابیت پیدا کند، برخی موضوعات عاطفی، انسانی، اجتماعی و خانوادگی مرتبط با زندگی پرستاران و کادر درمانی را به قصه ها اضافه کردیم که نتیجه دیدنی و جذاب شود.

شهرام شاه حسینی که سریال «هشت و نیم دقیقه» چندی پیش به کارگردانی او از تلویزیون به نمایش درآمد، سریال «پرستاران» را یک سریال اپیزودیک توصیف می کند که چند شخصیت و لوکیشن ثابتی مانند اورژانس در قصه ها و ماجراهای آن پیوستگی ایجاد کرده است.

شاه حسینی درباره کارگردانی سریالی که بخشی از آن توسط کارگردان دیگری ساخته شده، توضیح می دهد:در ابتدا کار من کمی سخت شد چون نباید این تفاوت از فضای کلی سریال بیرون می زد اما این هماهنگی نه پیچیده بود و نه سخت و نشدنی. ضمن این که برای من یک چالش جذاب ایجاد کرد تا بتوانم به یک نقشه مشترک با سبک آقای افخمی برسم. وی ادامه می دهد:سریال «پرستاران» شاید به لحاظ حس و حال و ریتم شبیه کارهای دیگرم باشد اما قصه ای متفاوت دارد که در فضایی دیگر با آدم های دیگر روایت می شود. مخاطب در این سریال هیجان را در ماجراها، روابط و موقعیت ها تجربه خواهد کرد نه در نماها و صحنه های اکشن. این کارگردان سریال «پرستاران» را با سریالی استرالیایی که با همین نام از تلویزیون ایران به نمایش درآمده متفاوت می داند و معتقد است شاید تنها شباهت این دو سریال گرفتاری شغلی پرستاران باشد.

امین زندگانی در سریال «پرستاران» نقش وکیلی به نام رضا را به عهده دارد که از نیمه های قصه وارد زندگی یکی از شخصیت های اصلی این قصه می شود. او درباره حضورش در این سریال می گوید:با توجه به گروهی که مسئولیت تولید این سریال را به عهده دارند می توان حدس زد «پرستاران» یکی از سریال های خوب تلویزیون باشد. قبلا از همین گروه سریال «همه چیز آنجاست» را دیده ایم که جزو سریال های موفق بود، ضمن این که در این سریال یک نویسنده توانمند قصه ها را می نویسد و همه چیز دست به دست هم داده تا مخاطب بتواند یک اثر استاندارد و حرفه ای را تماشا کند.

زندگانی حضورش در این سریال را نتیجه اعتماد به گروه تولید می داند و توضیح می دهد:خودم را به نویسنده و کارگردان حرفه ای سریال «پرستاران» سپرده ام و با خاطری آسوده نقش رضا را ایفا کرده ام.

هاشمی همچنین از اضافه شدن شهران قائدی و محمد عمرانی به عنوان بازیگران جدید این سریال خبر داد و گفت: شهرام قائدی به عنوان بازیگر مهمان و مقابل دوربین رفته و با انجام تست گریم محمد عمرانی بعنوان بازیگر اصلی، بازی او نیز فردا آغاز خواهد شد.

داود هاشمی همچنین از اضافه شدن بازیگران جدید به این مجموعه تلویزیونی خبر داد و اظهار داشت: شهرام عبدلی، شهنام شهابی، فریده دریامج، مهرداد سلیمی، خسرو خان محمدی، اشکان اشتیاق، الهام طهوری، صفا آقاجانی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، محمدرضا رهبری، سپیده موسوی و المیرا دهقانی بازیگران جدید پرستاران هستند.

عوامل سریال پرستاران شهرام شاه حسینی / عوامل سریال پرستاران علیرضا افخمی

نویسنده: علیرضا افخمی، کارگردان: شهرام شاه حسینی، ناظر کیفی: سیدمجید میرمیران، تهیه کننده: داود هاشمی، دستیار اول کارگردان: اکبر نصیری، مدیر برنامه‌ریزی: مهدی آقایی، منشی صحنه:پریسا افخمی، دستیار تهیه کننده: سید حسن جعفری، مدیر تولید: مجید بذرپاچ، مدیر تدارکات: محمد جمشیدی، مدیر تصویربرداری: ابراهیم غفوری، طراح صحنه و لباس: حسین مجد، صدابردار: مرتضی اصلان زاده، چهره پرداز: مجید اسکندری، تدوین: افسانه افخمی، صداگذاری: امیرحسین صادقی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: رایان جعفری، پوریا هنرمند، مدیر روابط عمومی: الهام رضایی.

لوکیشن سریال پرستاران شهرام شاه حسینی / لوکیشین سریال پرستاران علیرضا افخمی

لوکیشن اصلی گروه بیمارستان نورافشار واقع در خیابان نیاوران است و اغلب اتفاق‌های قصه در همانجا به وقوع می‌پیوندد. در محوطه بیمارستان نورافشار پارکینگی متروکه وجود داشت که حالا یک اورژانس تمام و کمال است. وزارت بهداشت و درمان به منظور ساخت سریال «پرستاران» این پارکینگ را درست مانند یک اورژانس واقعی تجهیز کرده است و بخش اعظمی از سریال در همین مکان تصویربرداری می شود.

سالنی بزرگ در طبقه همکف به اورژانس تبدیل شده است؛ اتاق معاینه، اتاق احیا یا سی پی آر و اتاق عمل اورژانس از جمله بخش های این لوکیشن است که از همه امکانات بیمارستانی برخوردار است؛ از تخت بیمارستانی گرفته تا چراغ عمل، دستگاه ساکشن و امکانات جراحی و بی هوشی!

هر روز تعداد زیادی هنرور به بیمارستان می آیند و برخی آنها به عنوان بیمار ساعت ها روی تخت های این اورژانس دراز می کشند یا همراه با پرونده های پزشکی و عکس های رادیولوژی از این سو به آن سو می روند.

داوود هاشمی تهیه کننده سریال پرستاران معتقد است اگر حمایت و سرمایه گذاری وزارت بهداشت و درمان بخصوص معاونت اجتماعی و مشارکت های مردمی این وزارتخانه نبود این سریال ساخته نمی شد. او هدف سریال «پرستاران» را آشنایی مردم با جامعه درمانی کشور بخصوص دشواری های حرفه پرستاری توصیف و تاکید می کند سریال «پرستاران» در قالب داستان هایی جذاب و مبتنی بر مستندات واقعی، ضمن ایجاد سرگرمی، به افزایش آگاهی های عمومی درباره پرستاران و کادر آموزشی کمک خواهد کرد.

بر اساس توضیحات هاشمی، اورژانس این سریال ۵۰۰ متر زیربنا دارد و طوری تجهیز شده که بعد از اتمام کار ما می تواند به عنوان یک اورژانس کمکی توسط بیمارستان نورافشار مورد استفاده قرار بگیرد.

سیدحسن جعفری، جانشین تهیه کننده نیز درباره روند تولید این سریال می گوید:ساخت «پرستاران» خرداد ۱۳۹۴ با تحقیق و نگارش فیلمنامه توسط علیرضا افخمی و تعدادی از نویسندگان آغاز و همزمان پیش تولید آن آغاز شد و از ۲۳ مرداد در حال فیلمبرداری است.
سازندگان «پرستاران» دست به دست هم داده اند که در این سریال، مسائل پزشکی بدرستی مطرح شود و اتفاقات به واقعیت ها نزدیک باشد. به همین منظور محبوبه رابطیان که دانش آموخته رشته پرستاری است و در زمینه فیلمنامه نویسی و فیلمسازی نیز فعالیت هایی داشته، به عنوان مشاور در کنار گروه تولید قرار گرفته و اگر چه «پرستاران» صرفا یک سریال پزشکی نیست اما قرار است هر جا به موضوعات پزشکی می پردازد، دقیق و بی عیب عمل کند.

رابطیان در این باره می گوید:کار من در این سریال ایجاد پیوند بین دانش فیلمسازی و علم پزشکی است و جلوگیری از اشتباه هایی است که شاید به واقعگرایی سریال لطمه وارد کند. حتی در مواردی به قدری به واقعیت نزدیک شده ایم که مثلا به صورت واقعی روی یک هنرور لوله تنفسی گذاشته شد.

داود هاشمی اظهار کرد: در حال حاضر گروه در حال تصویربرداری قسمت‌های بعدی سریال هستند و کار در اورژانس بیمارستان نورافشار تهران با حضور تمام بازیگران ادامه دارد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: کار همزمان تدوین توسط افسانه افخمی و صداگذاری توسط امیرحسین صادقی در حال انجام است و علیرضا افخمی هم درحال نگارش قسمت‌های بعدی مجموعه تلویزیونی پرستاران است.

 

زمان پخش سریال شبکه یک جدول پخش شبکه یک بیوگرافی یاسر جعفری بیوگرافی المیرا دهقانی بازیگران سریال پرستاران زمان پخش سریال شبکه یک جدول پخش شبکه یک بیوگرافی یاسر جعفری بیوگرافی المیرا دهقانی بازیگران سریال پرستاران زمان پخش سریال شبکه یک جدول پخش شبکه یک بیوگرافی یاسر جعفری بیوگرافی المیرا دهقانی بازیگران سریال پرستاران زمان پخش سریال شبکه یک جدول پخش شبکه یک بیوگرافی یاسر جعفری بیوگرافی المیرا دهقانی بازیگران سریال پرستاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. Mohammadreza می گوید

    سلام.خسته نباشید.همانطور که برای قشر پرستار فیلم ساخته اید و میخواهید زحمت های این قشر را به نمایش بگذارید و همچنین میخواهید باعث ارتقای جایگاه پرستاری شوید،بد نیست به جامعه ی رو به سقوط معلمان نیز نگاهی انداخت و مشکلات و نگرانی های این قشر را نیز به نمایش گذاشت و از این قشر که بنای جامعه را می سازند تشکر کرد.

  2. پرستار ایرانی می گوید

    سلام کارگردان فیلم اصلا یکدفعه هم بیمارستان نرفته این فیلم کاملا جهت دار جهت سرکوب اعتراصات پرستاران وانحراف اذهان عمومو ساخته شده سریال در حاشیه طنز وبسیار بر واقعیت منطبق بود که جلوی پخش ان گرفته شد این یکی یک دروع عیر طنز است