چگونه خیلی سریع صفر تا صد زبان های خارجی را یاد بگیریم!

0

اگر در سنین بزرگسالی هستید و قصد یادگیری یک زبان خارجی را دارید توصیه می‌کنیم این روش را امتحان کنید.

یادگیری زبان انگلیسی در منزل زبان انگلیسی مکالمه بهترین ترفندها آموزش مکالمه زبان انگلیسی آموزش سریع زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی

این روش یادگیری زبان را فردی به نام “دیوید بیلی” بازگو می‌کند که خود در بزرگسالی اقدام به یادگیری یک زبان خارجی کرده است.

وی می‌گوید: چند زبان خارجی را در بزرگسالی یاد گرفتم. من موفق شدم ظرف ۱۷ روز زبان فرانسه را با تکنیک‎های خاص خودم به‌طور کامل صحبت کنم. این نکته را در نظر داشته باشید که زبان فرانسه اولین زبانی نبود که می‌خواستم یاد بگیرم و قبل از آن زبان اسپانیایی را هم فرا گرفته بودم.

از روی کلمات بنویسید

دیوید می‌گوید: در تابستان ۲۰۰۵ به همراه یک دوست فرانسوی در روستای کوچکی در فرانسه ساکن شدم. در این روستا همه به زبان فرانسه صحبت می‎کردند و دوست من نیز که می‌دانست عزم جدی برای یادگیری زبان فرانسه دارم اصلا با من انگلیسی صحبت نمی‌کرد. من یک برنامه روزانه برای خودم تهیه کردم. صبح از خواب بیدار می‌شدم و به مدت یک تا دو ساعت از روی جدول افعال باقاعده و بی‌قاعده می‎نوشتم. در طول یک هفته کاغذهای زیادی به این ترتیب سیاه شد. هنوز هم فکر می‌کنم که نوشتن از روی یک مطلب بهترین راه برای به خاطر سپردن آن است.

به سی‌دی‌های آموزش زبان گوش دهید

وی می‌افزاید: همزمان با نوشتن، به سی‌دی یادگیری زبان نیز گوش می‌کردم. در این سی‌دی معلم به زبان‌آموزان دیگر یاد می‌داد و گوش دادن به اشتباهاتی که آنها مرتکب می‌شدند در یادگیری به من کمک زیادی می‌کرد. طی دو هفته موفق شدم دو بار سطوح ابتدایی و پیشرفته سی‌دی‌های یادگیری زبان فرانسه را گوش کنم. علاوه بر این هر روز بعدازظهر ۴۵ دقیقه را به گوش دادن موسیقی اختصاص می‌دادم. موسیقی‌های خاطره‌انگیز روشی عالی در یادگیری آهنگ کلام (فراز و فرود کلمات) به شمار می‌رود.

کتاب‌های داستان ویژه کودکان را بخوانید

دیوید بیلی می‌گوید: اگر بعدازظهرها دارت بازی نمی‌کردم، کتاب “چارلی و کارخانه شکلات‌سازی” را به زبان فرانسه می‌خواندم. خواندن کتاب کودکان دو خاصیت دارد؛ اول اینکه زبان ساده‌ای دارد و دوم اینکه اطلاع از ماجرای کتاب و داستان به شما کمک می‌کند معنای واژه‌های جدید را حدس بزنید و از فرهنگ لغت استفاده نکنید. کتاب کودکان به طرز شگفت‌آوری در یادگیری زبان خارجی به شما کمک می‌کند.

مفاله‌های کوتاه و ساده بنویسید

بیلی در ادامه شیوه‌های یادگیری زبان به این نکته اشاره می‌کند که: حداقل یک ساعت را در روز به نوشتن مقاله‌های کوتاه اختصاص می‌دادم و دوستم آنها را چک می‌کرد و اگر غلطی در آن بود به من می‌گفت. وقتی شما افرادی را برای اولین بار ملاقات می‌کنید ناگزیر این سؤالات را از آنها می‌پرسید؛ اهل کجا هستی؟ چه کار می‌کنی؟ آیا فرانسه را دوست داری؟ با یادگیری پاسخ‌های آماده می‌توانید آنچه را که یادگرفته‌اید تمرین کنید و به این ترتیب اعتماد به نفس‌تان را تقویت کنید.

توصیه دیگری که وی به زبان‌آموزان بزرگسال دارد این است که حتما واژه‌های پُرکننده را یاد بگیرید؛ واژه‌های پُرکننده، لغات و اصطلاحاتی هستند که مردم کوچه و بازار در بین جملات‌شان به کار می‌برند اما معنای واقعی ندارند. با این کار در زمان مکالمه صرفه جویی می‌کنید و اعتماد به نفس‌تان هم بالا می‌رود.

پس از ۱۷ روز آن روستای کوچک را ترک کردم و به پاریس رفتم. یک روز در کافی‌شاپ با فردی آشنا شدم. او از من پرسید چند وقت است که به فرانسه آمده‌ام؟ وقتی به او گفتم ۱۷ روز، قسم خورد مثل افرادی فرانسوی حرف می‌زنم که حداقل یک سال است در فرانسه زندگی می‌کنند.

امیدوارم با این توصیه‌ها شما نیز بتوانبد زبان خارجی مورد علاقه‌تان را یاد بگیرید.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ