امید نورافکن علیه ستاره‌های میلیاردی پرسپولیس +بیوگرافی

0
امید نورافکن Omid Noorafkan (متولد ۲۰ فروردین ۱۳۷۶ در شهر ری قد : ۱۸۲) بازیکن فوتبال اهل ایران است که برای باشگاه فوتبال استقلال تهران در لیگ برتر فوتبال ایران و تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال ایران در پست هافبک و مدافع چپ توپ می‌زند.
قرارداد بازیکنان استقلال ساعت بازی دربی استقلال و پرسپولیس بیوگرافی فوتبالیست ها بیوگرافی امید نورافکن بازیکنان استقلال تهران اینستاگرام امید نورافکن Omid Noorafkan
پیش از شروع بازی اگر می پرسیدیم بهترین بازیکن دربی ۸۴ چه کسی می شود شاید آخرین انتخاب به امید نورافکن می رسید ولی او یک تنه برابر ستاره های میلیاردی پرسپولیس ایستادگی کرد و شاید به یادماندنی ترین دربی دوران فوتبالش را پشت سر گذاشت.
امید نورافکن ۱۹ ساله بعد از ۲ سال حضور در تیم بزرگسالان استقلال امروز اولین دربی فوتبالش را پشت سرگذاشت، بازیکنی که در اوج جوانی در پست هافبک دفاعی استقلال قرار گرفت و با تصمیم منصوریان قرار بود جلوی ستاره های میلیاردی پرسپولیس را بگیرد، جلوی سروش رفیعی و محسن مسلمان، بازیکنانی که به گفته خیلی ها آماده ترین زوج هجومی لیگ هستند.
قرارداد بازیکنان استقلال ساعت بازی دربی استقلال و پرسپولیس بیوگرافی فوتبالیست ها بیوگرافی امید نورافکن بازیکنان استقلال تهران اینستاگرام امید نورافکن Omid Noorafkan
شروع بازی برای امید نورافکن خوب پیش نرفت، این بازیکن در دقیقه ۴ بازی نتوانست سانتر دقیق محسن مسلمان را قطع کند تا سروش رفیعی در ابتدای بازی تیمش را پیش بیندازد. این اشتباه نورافکن نقطه عطف بازی برای او بود چرا که این بازیکن ۱۹ ساله از این جای بازی به بعد حتی یک بار هم اشتباه نکرد.
 نورافکن در طول ۹۰ دقیقه بازی حتی یک بار هم اجازه نفوذ به سروش رفیعی را نداد و با قطع کردن پاس های کوتاه پرسپولیسی ها بارها اجازه شکل گیری حمله را از پرسپولیسی ها گرفت.
اگر بپرسید مهمترین صحنه نورافکن در دربی امروز چه بود، باید جواب آن روی گل سوم استقلال جستجو کنید، جایی که امید ابراهیمی توپ قطع شده حمله پرسپولیسی ها را به امید نورافکن پاس داد و این بازیکن جوان با پاسی ۴۰ متری کاوه رضایی را صاحب توپ کرد و زمینه ساز گل سوم استقلال شد.
فراموش نکنید قرارداد  امید نورافکن با استقلال تنها ۱۵۰ میلیون تومان است، بازیکنی که به دلیل حضور بی اجازه در اردوی تیم جوانان از سوی علیرضا منصوریان نیم فصل نیمکت نشین شد و در بازگشت به ترکیب استقلال در نیم فصل دوم به ستاره بی بدیل تیمش تبدیل شد.
نورافکن حالا نه تنها به مهره ثابت استقلال تبدیل شده است، بلکه احتمالا رادارهای کارلوس کی روش را هم برای دعوت به این تیم ملی به کار انداخته است و بعید نیست جدیدترین بازیکن دعوت شده از استقلال به این تیم جوان ۱۵۰ میلیونی آبی ها باشد.
instagram omidnoorafkan_official

۱- این بازیکن فوتبال خود را در رده های نونهالان و نوجوانان از احسان ری آغاز کرد و بیشتر یک مهاجم بود تا دفاع چپ. نورافکن در رده جوانان به استقلال پیوست و پیراهن آبی این تیم را پوشید.

۲- او سابقه دعوت به تیم ملی نوجوانان را توسط علی دوستی مهر دارد. فصل قبل توسط امیر قلعه نویی به تمرین بزرگسالان استقلال راه یافت و حتی در اردوی ترکیه نیز این تیم را همراهی کرد اما هیچ گاه فرصت بازی و عرض اندام در لیگ برتر را به دست نیاورد.

۳- نورافکن این فصل نیز در استقلال حفظ شد اما حضور در اردوهای تیم ملی جوانان باعث شد تا او مقاطع بسیاری از فصل را در اختیار امیرحسین پیروانی باشد و نه کادر فنی استقلال. نورافکن در مسابقات مقدماتی جوانان آسیا که در مشهد برگزار شد یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی جوانان بود و جالب اینکه توسط پیروانی در پست هافبک دفاعی به بازی گرفته شد.

۴- نورافکن که در تیم امید استقلال به مربیگری علی سامره هم به عنوان دفاع چپ به میدان می رود مقابل صبا و با تنها ۱۸ سال سن نشان داد که می تواند یکی از بازیکنان آینده دار فوتبال ایران باشد.

۵- قرارداد نورافکن با استقلال فقط یک میلیون تومان است. این را می شود در سایت سازمان لیگ دید. جایی که جلوی نام او این عدد نوشته شده: ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال

۶- محل سکونت نورافکن اطراف تهران است. محله ای نزدیک به رباط کریم در جنوب استان تهران به نام قلعه میر.

۷- جالب ترین نکته در مورد نورافکن اینکه او تا همین چند روز قبل تلفن همراه نداشت و مسئولان باشگاه استقلال به سختی می توانستند او را در جریان تمرین ها و اردوها قرار بدهند. حتی گفته می شود یک بار برای پیدا کردن نورافکن، کادر فنی و سرپرستی استقلال ۳ ساعت وقت گذاشت تا در نهایت او را پیدا کرد.

منبع : ورزش ۳
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ