بیوگرافی پیمان سرحدى ،مهمان امشب خندوانه +لیست اختراعات

6

پیمان سرحدى دبیرکل جایزه بزرگ اختراعات ایران امشب مهمان خندوانه خواهد بود. این برنامه ساعت ٢٣ از شبکه نسیم پخش میشود.

نابغه جهان نابغه ایرانی مهمانان خندوانه مخترعان ایران ماد تکنولوژی لیست اختراعات پیمان سرحدی بیوگرافی پیمان سرحدی اخبار کمیجان
زندگینامه پیمان سرحدی ویکی پدیا

پیمان سرحدی متولد ۳ خرداد ۱۳۷۰ است. او تحصیلات دوران ابتدایی تا دبیرستان خود را در همدان آغاز  و در حال حاضر ساکن تهران است. از آغاز سنین کودکی خلاقیت و ذکاوت در او نماینگر بود و در سن ۱۲ سالگی اولین اختراع خود را در جشنواره خوارزمی که جایگاه متخصصین و پژوهشگران با سنین بالا بود به ثبت رسانید و خود را به عنوان جوان ترین شرکت کننده در دوران جشنواره خوارزمی معرفی کرد.این آغاز فعالیت های علمی او بود.مسیر پیشرفت او تا دوران دبیرستان به گونه ی طی شد که توانست تا سن ۱۸ سالگی بیش از ۳۰ اختراع به ثبت برساند و در چندین جشنواره خوارزمی صاحب عنوان برتر شود.

او دستی نیز در فعالیت های ادبی و ورزشی داشت و در همان زمان حائز رتبه اول جایزه ملی داستان نویسی ایران شد و تندیس بهترین داستان را نیز به خود اختصاص داد و این در حالی بود که بیشتر نویسندگان مطرح کشور در آن فستیوال حضور داشتند.

از فعالیت های او میتوان حضور در تیم ملی والیبال اشاره کرد. وی پس از کسب عنواینی همچون ،پژوهشگر برتر  ،نوآور برتر ، و فناور برتر در سال ۱۳۸۹ به عنوان جوان نمونه ایران معرفی شد.

سرحدی به هنر نیز علاقه بسیاری داشت و به تئاتر ئ گویندگی مسلط بود وی همچنین به دنبال نواختن ساز های همچون سنتور و سه تار و گیتار نیز بود.پس از طی دوران دبیرستان به دنبال ورود به دانشگاه امیر کبیر و از این اقدام انصراف و  به دنبال بورسیه از دانشگاه پرینستون رفت.

در سال ۲۰۱۱ موفق به کسب عنوان مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات سوئیس و دیپلم افتخار در این فستیوال بین المللی که ۵۰ کشور در آن حضور داشتند شدو در همانجا از سوی نشریه تایمز به عنوان یکی از ده مخترع برتر سال ۲۰۱۱ جهان معرفی شد ، این در حالی بود که وی به عنوان جوان ترین و تنها ایرانی تمام ادوار این انتخابات معرفی شده بود.

وی در ادامه سال ۲۰۱۱ موفق به دریافت مدال طلایی مسابقات جهانی اختراعات آلمان و همچنین مدال و نشان طلایی فدرایسیون مخترعین روسیه و مدال نقره  مسابقات جهانی لهستان شد.

وی در آن سال به عنوان برترین مخترع ایرانی انتخاب شد.در سال ۱۳۸۹ که اقدام به تشکیل گروه علمی نوآوران و فناوران ماد کرده بود به خاطر فعالیت های علمی و تحقیقاتی و تولیدی در سال ۱۳۹۱ علاوه بر کسب عنوان رتبه اول برترین مخترع ایران توسط وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و وزارت ورزش و جوانان موفق به دریافت کارآفرین برتر کشوری توسط وزارت کار شد و فعالیت علمی و تحقیقاتی خود را به صورت مستمر ادامه و در سال ۱۳۹۲ موفق به کسب عنوان رتبه اول کارآفرین کشوری در بخش صنعت شد که از طرف وزیر کار وقت به خاطر فعالیت های وی به عنوان مدیرعامل و بنیان گذار شرکت دانش بنیان نوآوران و فناواران ماد و همچنین بنیان گذار برند (ماد تکنولوژی) انتخاب شد.

نابغه جهان نابغه ایرانی مهمانان خندوانه مخترعان ایران ماد تکنولوژی لیست اختراعات پیمان سرحدی بیوگرافی پیمان سرحدی اخبار کمیجان

وی در سال ۱۳۹۱ در یک برنامه تلویزیونی در شبکه ۳ سیما باعنوان ماه عسل به عنوان موفق ترین جوان دهه شصت ایران معرفی شد.

وی همچنین عضو فدراسیون جهانی مخترعین و از اعضای آکادمی بین المللی TRIZ است.سرحدی با اختراعات و نوآوری های خود که در زمینه های مختلف همچون الکترونیک و مکاترونیک ،نانو و مکانیک و پزشکی توانسته تمامی عنواین و افتخارات مهم داخلی و خارجی را کسب کند وی در سال ۲۰۱۱ بورسیه دانشگاه پرینستون و epfl  بود که ادامه تحصیل در آن مقاطع انصراف و با بازگشت به ایران اقدام به جذب نخبگان و انجام فعالیت های علمی و تحقیقاتی و تولید فناوری های نوین نمود تا اینکه بتواند راهگشایی تولید فناوری و همچنین استفاده از نخبگان در کشور باشد و طی این مدت اقدام به تاسیس((خانه تکنولوژی ایران)) بر اساس طرحی از خود او که به کنفرانس بین المللی مدیریت تکنولوژی در آمریکا بود با عنوان (دهکده دانایی و خانه های تکنولوژی)) ارسال شده بود نمود و در حال تکمیل این پروژه به صورت عملی است.

تحصیلات
بورسیه دانشگاه epfl 2011 انرژی های نو و الکترونیک
بورسیه دانشگاه پرینستون ۲۰۱۱ مدیریت تکنولوژی و الکترونیک
ادامه تحصیلات در ایران در رشته علوم سیاسی
فعالیت های شغلی و اجتماعی
سرحدی با وجود امکان ادامه تحقیقات در خارج از کشور، به ایران بازگشت و به پایه‌گذاری علوم نوین همچون خلاقیت ذهنی و تاسیس خانه تکنولوژی ایران و چندین شرکت دانش بنیان و جذب نخبگان و، نگارش ده‌ها مقاله و جزوه و اختراع راه اندازی و پایه‌گذاری دهکده دانایی پرداخت.
راه اندازی شرکت دانش بنیان هوشمند
راه اندازی گروه علمی نوآوران ماد
راه اندازی شرکت دانش بنیان نوآوران و فناوران ماد
راه اندازی خانه تکنولوژی ایران
بنیان گذار برند ماد تکنولوژی
مدرس مهندسی خلاقیت و نوآوری
جوایز و افتخارات
عضو بنیاد ملی نخبگان ایران
عضو فدراسیون جهانی مخترعین
عضو آکادکی بین المللی TRIZ
دارنده مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات آلمان  ۲۰۱۱
دارنده نشان طلایی ویژه فدراسیون مخترعین روسیه ۲۰۱۱
دارنده مدال نقره مسابقات جهانی لهستان ۲۰۱۱
دارای دیپلم افتخار از کشور سوئیس ۲۰۱۱
دارای دیپلم افتخار از کشور آلمان ۲۰۱۱
دارای دیپلم افتخار از کشور روسیه ۲۰۱۱
دارای دیپلم افتخار از کشور لهستان ۲۰۱۱

تخصص ها
مدیریت تکنولوژی – مدیریت اجرایی – الکترونیک – مکانیک – کامپیوتر -هوا فضا – انرژی های نو- مکاترونیک – امنیت – مدرس خلاقیت – مدرس کارآفرینی – تجاری سازی فناوری و اختراعات – متخصص TRIZ – مدرس مدیریت نوآوری و فناوری-امنیت هک و نفوذ و مقابله با هک و نفوذ

نابغه جهان نابغه ایرانی مهمانان خندوانه مخترعان ایران ماد تکنولوژی لیست اختراعات پیمان سرحدی بیوگرافی پیمان سرحدی اخبار کمیجان

پیمان سرحدی دانشجوی دانشگاه پیام نور کمیجان (توابع استان مرکزی) پوتین فوق هوشمندی اختراع کرده که توانایی شناسایی مواد رادیواکتیو و تمام اشعه های آن ، مین یابی، شناسایی نبض، فشار خون، دما و رطوبت را دارد. این اختراع هچنین می تواند تمامی پارامترهای حیاتی و محیطی را اندازه گیری و به کمپ اصلی ارسال کند . این اختراع توانست با کسب بالاترین امتیاز جزء ده اختراع برتر جهان شود و سازمان های بزرگ خارجی و شرکت های بزرگی مانند (Swiss army knife) پیشنهاد خرید این اختراع را به مخترع ایرانی داده اند. این مخترع ایرانی با بیش از ۵۰ اختراع جزو برترین های کشور ایران است.

بخشی ازاختراعات پیمان سرحدی:

دستگاه بالش هوشمند، ربات شیشه شو، سیم خاردار هوشمند، سیستم امنیتی خودرو، سیستم احیای اکسیژن، پوتین هوشمند، ربات حمل شیلنگ آتش نشانی، ربات اعلام خطر درجاده ها

وی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با بیان این که تحریم ها سبب شد به ساخت برخی از تولیداتی که پیش از تحریم از دیگر کشورها وارد می شد، رو آوریم، افزود: پروژه کنترل سلاح توسط حسگر (سنسور) هوشمند و سیم خاردار هوشمند را برای وزارت دفاع و بالش هوشمند و اولین روبات شیشه شوی جهان را برای جشنواره خوارزمی طراحی و اجرا کردیم.

تنها مخترع ایرانی برتر سال ۲۰۱۱ میلادی در نمایشگاه اختراعات ژنو، با اشاره به ساخت دستگاه سونکشن که می تواند به راحتی حشرات موذی را از مزارع دور کند و نیاز به کودهای شیمیایی را در کشور به حداقل برساند، گفت: هم اکنون ۹۰ درصد نیروی انسانی شرکت از اعضای بنیاد علمی نخبگان کشور هستند.

مبتکر سیستم امنیتی مزارع و باغات ، افزود: این سیستم را می توان به جای سم استفاده کرد. با اندازه گیری فرکانس امواج برای دفع آفات و حشرات توانستیم این فرکانس را بدست آوریم. عضو بنیاد ملی نخبگان گفت: یک سری فرکانس هایی وجود دارد که انسان قادر به شنیدن آن نیست،اما حشراتی نظیر ملخ و غیره هر کدام به فرکانس خاصی حساس بوده و از آن گریزان هستند.

این مبتکر بابیان این که این حشرات ضرری برای انسان ایجاد نمی کنند،اظهارداشت: تاکنون برای ۷ نوع حشره فرکانس بدست آوردیم. این سیستم ،بدون نیاز به برق و با استفاده از سلول های خورشیدی می تواند در شعاع سه کیلومتری امواج متساعد کند. سرحدی ادامه داد: در روش یاد شده نه تنها صرفه جویی لحاظ شده است ، بلکه محیط زیست را به دلیل استفاده از سموم آلوده نمی کند. سرحدی ، که فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی است، در خصوص تخصص خود گفت: با توجه به اینکه در زمینه فناوری های نوین تخصص مورد نیاز را کسب کرده بودم، ترجیح دادم در دانشگاه رشته ای را انتخاب کنم که علاقه شخصی ام است.

سرحدی که در بین ۱۰ مخترع برتر جهان در سال ۲۰۱۱ از سوی نشریه تایمز و بیش از ۲۵۰۰ نشریه جهان است، همچنین از طراحی بسته های آموزشی وآزمایشگاهی در کشور خبر داد و گفت: پیشتر این بسته ها را از کشورهای آمریکا و کانادا وارد می کردیم که به دلیل تحریم ها دیگر نمی توانیم وارد کنیم.

وی با اعتقاد به این که کارآفرینی در ابعاد معنوی و مادی بهترین راه حل برای مقابله با بیکاری است، یادآور شد: افرادی که با ما در زمینه فناوری های نوین همکاری می کنند از بنیاد ملی نخبگان هستند و تاکنون توانسته ایم از مهاجرت حداقل ۵۰ نفر از نخبگان کشوری جلوگیری کنیم. وی اظهار داشت: هم اکنون فناوری های نوین خود را به کشور عراق صادر می کنیم و عراق بازار خوبی برای جذب فناوری های نوین دارد.

سرحدی به عنوان جوان ترین مخترع کشور تاکنون ۵۰ اختراع را به ثبت رسانده که اختراع باطری سیستم ایمنی خودرو، کولر هوشمند و بالش هوشمند بخشی از اختراعات وی است. سرحدی همچنین دارای چند مقام در جشنواره خوارزمی، جشنواره مخترعان غرب کشور و جشن ستارگان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 6 )
  1. farhad می گوید

    باسلام ترقی هستم مخترع ازیزد تلفن۰۹۳۸۹۲۰۴۲۲۲

  2. Lindsay Ford می گوید

    سلام امیدوارم قدر این جوان نخبه ایرانی رو بدونیم و برای اینده کشور مفید باشه

    و امید داریم که نیروهای امنیتی از او محافظت کنند که دشمن بیکار ننشسته است.

    با تشکر مفید واقع شد

  3. ظریری می گوید

    سلام اینجانب سرمایه گذاراختراعات هستم برای فروش اختراعتان تماس بگیرید۰۹۱۸۹۱۶۲۳۹۹

  4. سروش می گوید

    عذر میخام در ویکی پد اقای سرحدی اشاره ای به اصلیتشون نشده ایشون بچه شهرستان بیجار از توابع استان کردستان هستند که نوابغ زیادی در عرصه علم وهنر تحویل جامعه دادند

  5. مخترع می گوید

    من الان تشک برقی اختراع کردم با یه ماساژور هوشمند جایزه چی میدن به من کجا برم جایزم رو بگیرم

  6. پیمان جاری می گوید

    امیدوارم موفق باشه