خبر خوش برای ۱۳ میلیون ایرانی

0

به گزارش ساتین : معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، از برنامه دولت تدبیرو امید برای پوشش بیمه ای ۱۳ میلیون ایرانی فاقد بیمه در آینده نزدیک خبر داد.

 مهر، دکتر رسول دیناروند در همایش معاونین غذا و دارو در شیراز، گفت: من اطمینان دارم می توانیم با برنامه هایی که داریم پوشش داروها را طوری تنظیم کنیم که هیچ بیماری متحمل هزینه های دارویی نشود.
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در شرایط فعلی در یک نقطه عطف تاریخی در کشور قرار گرفته ایم اظهار داشت: این نقطه عطف از دو منظر مهم است، یکی بحث شرایط کلان کشور است که مستحضرید ثمره سالها استقامت و صبر مردم بوده است که با درایت و تدبیر دولت یازدهم در حال ثمر دادن است و امیدواریم با تدبیر و درایتی که وجود دارد این مذاکرات به نتیجه می رسد و فشاری که در ۸ سال اخیر به مردم وارد شده کمتر خواهد شد چون بخشی از این فشارها مستقیما روی کیفیت ارائه خدمات سلامت اثر گذاشته است.
وی گفت: این نقطه عطفی که به آن اشاره شد از بعد سلامت هم دارای اهمیت است که با اولویت ویژه ای که در دولت به حوزه سلامت داده است و در مورد این مسئله این توجه را در سخنرانی  اظهارنظرهای رئیس جمهور، سایر مسئولین و وزیر بهداشت مرتبا می شنویم که سلامت جزء اولویتهای اصلی قرار گرفته است؛ موضوعی که در دولتهای قبلی در اولویتهای هفتم یا هشتم بود در این دولت در اولویت ویژه ای قرار گرفته است.
رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: در گام دوم هدفمندی یارانه ها قرار است به موضوع سلامت نگاه جدی و ویژه ای شود و مشکل تامین اعتباری که برای تحول نیاز داریم، برطرف شود.
دیناروند اظهار داشت: البته در لایحه دولت به مجلس یک افزایش بودجه ای نسبت به سایر دستگاهها که بی سابقه بود پیش بینی کرد و در مجلس و در کمیسیون تلفیق یک افزایش چشمگیر دیگری را اضافه کرده؛ بودجه ای که ما در سال ۹۲ چیزی حدود کمتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان دریافت می کنیم در سال ۹۳ این مبلغ ۱۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که اگر انشاء الله در صحن علنی مجلس تصویب شود بخش زیادی از مشکلات نظام سلامت به خصوص ارائه خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی  را تهدید می کند، برطرف می شود که امیدواریم در گام دوم هدفمند سازی یارانه ها که با اولویت نظام سلامت می باشد اعتباراتی تخصیص داده شود که هم تعرفه های ارائه خدمت اصلا ح شود و اینکه همه مردم بتوانند بیمه شوند.
رئیس سازمان غذا و دارو بک خبر خوش هم برای کسانی که بیمه نیستند داد و گفت: حدود ۱۳ میلیون نفر در آینده نزدیک بیمه خواهند شد که دولت هزینه آن را تامین خواهد کرد و با اصلاح تعرفه ها ارائه خدمات در مراکز درمانی دولتی بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد و تا حد زیادی امکان مدیریت بهتر خدمات فراهم خواهد شد. همچنین دولت چند تعهد دیگر نیز در نظر گرفته که امیدواریم در بودجه ها دیده شود که یکی از این موارد این است که هیچ بیمار و خانواده ای دغدغه ای در زمینه سلامت و درمان نداشته باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ