جزئیات معافیت مشمول متقاضی کفالت مادر ۹۲

0

به گزارش ساتین :  پایگاه اطلاع رسانی پلیس نوشت ، داشتن برادر سالم بالای ۱۸ سال در این نوع معافیت مانع بوده وهمچنین مهاجرت ، ازدواج یا در حبس بودن برادردلیلی بر استفاده از این معافیت نخواهد بود.

براساس این گزارش،همچنین وجود برادر بیماردر صورتی که بیماری وی در شورای پزشکی وظیفه عمومی تایید شود مانعی برای معافیت کفالت نخواهد بود.

برای مشمول واجد شرایط کفالت مادر فاقد همسر، از تاریخ ثبت طلاق یا فوت به مدت ۳۰ ماه معافیت موقت صادرو در صورتی که مشمول بعد از اتمام معافیت موقت ، همچنان واجد شرایط فوق باشد، معافیت دائم صادرخواهد شد.

جزییات معافیت پزشکی مشمولان اعلام شد

اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا، طی اطلاعیه‌ای اعلام داشت: از جمله ظرایف لحاظ شده در قانون خدمت وظیفه عمومی، توجه به وضعیت سلامت جسمی و روحی افرادی است که باید به خدمت اعزام شوند که بر این اساس وضعیت پزشکی تمامی مشمولان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد تا چنانچه در وضعیت سلامتی کامل قرار نداشته باشند متناسب با بیماری، به خدمت گرفته شده یا از انجام خدمت دوره ضرورت معاف شوند.
این اطلاعیه در خصوص دسته بندی مشمولان از نظر سلامت می‌افزاید: برخی اشخاص دارای بیماری شدید یا نقص عضو هستند که در صورت اعزام بخدمت مشکلاتی برای آنان یا یگان‌های خدمتی بوجود می‌آید بنابراین از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند، عده‌ای دیگر دارای بیماری هستند که بیماری آنان در حد معافیت دائم نبوده و به این اشخاص معافیت موقت برای ادامه درمان داده می‌شود.

همچنین دسته سوم مشمولانی هستند که دارای بیماری خفیف بوده و مانعی برای اعزام بخدمت ندارند لیکن هنگام حضور در مراکز نظامی باید در امور غیر رزمی بکارگیری می‌شوند که در نتیجه در شمول معافیت از خدمات رزمی قرار می‌گیرند و دسته آخر نیز مشمولانی هستند که دارای سلامت کامل جسمی و روحی است که به خدمت اعزام خواهند شد.

مرجع انطباق بیماری مشمول با آئین نامه پزشکی و درنهایت قرار دادن وی در هر یک از گروه‌های مذکور، شورای پزشکی وظیفه عمومی است.
وضعیت سلامت جسمی مشمولان با ارائه درخواست اعزام به خدمت و یا سایر معافیت‌ها، حتما بررسی می‌شود.
دانش آموزان و دانشجویان تا زمانی که به تحصیل اشتغال دارند، نمی‌توانند برای معافیت پزشکی اقدام نمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ