آژانس و تاکسی اینترنتی اسنپ و تپسی غیر قانونی شد

0

چند سالی از فعالیت تاکسی های اینترنتی می گذرد و در حال حاضر ۳۰ هزار نفر در این حوزه مشغول به کار هستند. اما حالا رییس پلیس راهور ناجا فعالیت این ۳۰ هزار نفر را غیر قانونی اعلام کرده است. در ادامه با تک شات همراه باشید.

به گزارش جام‌جم آنلاین ، پیشتر سازمان تاکسیرانی، اتحادیه فناوران رایانه تهران و اتحادیه آژانس های کرایه ماشین فعالیت اسنپ و تپسی را غیر قانونی دانسته بودند، اما این بار حسین مهری، رییس پلیس راهور ناجا به رانندگان فعال در این دو سامانه هشدار داده است.

مهری در خصوص فعالیت تاکسی های اینترنتی گفت: وظیفه ساماندهی و جا به جایی بار و مسافر درون شهری بر عهده شهرداری ها و در خارج از شهرها به عهده وزارت راه و شهرسازی است، به همین دلیل فعالیت تاکسی ها باید زیر نظر این دو مجموعه باشد.

وی افزود که مکاتباتی در این خصوص با وزارت کشور صورت گرفته است و قرار است در این خصوص جلسه ای در شورای هماهنگی عالی ترافیک کشور برگزار و تصمیم نهایی اخذ گردد.

مهری همچنین گفت: فعالیت تاکسی های اینترنتی اسنپ و تپسی که فاقد مجوز از سوی شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی است ممنوع بوده و در صورت تردد به عنوان مسافربر شخصی ۳۰ هزار تومان جریمه می شوند.

از طرف دیگر، هم زمان با این تهدید، یکی از اعضای شورای شهر تهران اعلام کرده که قرار است تاکسی ها به تدریج به سامانه اسنپ و تپسی وارد شوند.

محسن سرخو ضمن بیان این موضوع که رضایت شهروندان شرط موافقت با ادامه فعالیت تاکسی های اینترنتی است گفت: رضایت مردم مهم است. این شرکت ها باید امنیت مردم را هم فراهم کنند و به همین منظور جلساتی با مسوولان این دو شرکت برگزار شده تا درباره نحوه جذب رانندگان، نوع خودرو، خدمات و سرویس ارایه شده و موارد دیگر هماهنگی های لازم انجام پذیرد.

این دو شرکت همچنین برای جذب تدریجی تاکسی ها اعلام آمادگی کرده اند. یکی از این شرکت ها ۳۰ هزار و دیگری ۱۰ هزار خودروی شخصی را به کار گرفته اند.

سرخو همچنین اظهار کرد: نیازی نیست این دو شرکت زیر نظر تاکسیرانی کار کنند. اما ساز و کاری برای تامین امنیت مردم لازم است. وقتی تاکسی ها زیر مجموعه این اپلیکیشن ها شوند، تقویت خواهند شد. چون درآمدشان بیشتر و مصرف سوختشان کمتر می شود. از طرف دیگر موجبات رضایت خاطر و امنیت مردم فراهم می شود. کاهش آلودگی هوا و ترافیک تهران نیز یکی دیگر از اثرات مثبت این طرح خواهد بود.

اما اقبال شاکری، یکی دیگر از اعضای شورای شهر، فعالیت اسنپ و تپسی را عامل تعطیلی بیشتر آژانس ها دانسته است.

با کنار هم گذاشتن تمام این موارد به این نتیجه می رسیم که آینده ۳۰ هزار راننده این دو سامانه در سایه تهدید این تصمیم گیری ها قرار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ