خطای وحشتناک پزشکی در اصفهان: تنها کلیه بیمار به اشتباه از بدنش خارج شد!

0
«دختر جوانی که برای خارج کردن کیستی در شکمش به یکی از متخصصان زنان و زایمان اصفهان مراجعه کرد، وقتی به هوش آمد متوجه شد که این پزشک به اشتباه تنها کلیه او را از بدنش خارج کرده است.
وکیل بیمار اصفهانی، شعله ممتازی، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان که پیگیر پرونده موکلش به علت عمل جراحی اشتباه است، گفت: موکل من دختر جوانی است که برای خارج کردن کیستی در شکم به یکی از متخصصان زنان و زایمان اصفهان مراجعه و این پزشک کلیه را با کیست اشتباه گرفته و تنها کلیه او را که در قسمت لگن بدنش بوده، خارج می‌کند. در ارتباط با این موضوع از طریق معاونت درمان در حال پیگیری هستیم. البته عنوان شده که پزشک دیگری نیز به کمک این پزشک آمده و او کلیه را خارج کرده که این موضوع در دست بررسی است. حالا با توجه به این که این بیمار تنها یک کلیه داشته است، باید برای ادامه حیات دیالیز شود. این خطای فاحش پزشکی در شرایطی از سوی وکیل این بیمار اعلام شده است که هنوز هیچ یک از مسوولان وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشکی اصفهان به این خبر واکنش نشان نداده‌اند.
خطای پزشکی تشخیص اشتباه پزشک اشتباهات پزشکی در ایران اخبار اصفهان آمار خطاهای پزشکی در ایران
در ماه‌های گذشته نیز بارها شاهد پرونده‌های خطای پزشکی در نقاط مختلف کشور بوده‌ایم که رسانه‌ای شده‌اند. برای نمونه در ماه گذشته دست راست یک کودک دو ساله در بیمارستانی در شهر اصفهان به جای دست چپ او که قرار بود مورد جراحی قرار بگیرد، عمل شد. همچنین چند هفته پیش در جریان یک عمل جراحی آب مروارید در استان سیستان و بلوچستان بر اثر سقوط لامپ اتاق عمل روی بدن بیمار در هنگام عمل او دچار عفونت روده شد و جانش را از دست داد.»
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ