وجه اشتراک بیشتر میلیونرها و ثروتمندان (میلیونری در همسایگی)

0
حدس بزنید که وجه اشتراک میلیونرها و ثروتمندان خودساخته ی آمریکایی در چیست؟ بیشتر ثروتمندان و میلیونرها برای هر کاری، بودجه ای در نظر می گیرند.
بنا بر این گزارش، یکی از اولین کتاب های اقتصادی غیر درسی که من همیشه می خواندم، کتاب «میلیونری در همسایگی» بود. اگر به دنبال یکی از بهترین کتاب ها در مورد ثروتمندان و راه های ثروتمند شدن هستید، این کتاب همان کتابی است که می خواهید.

ویژگی افراد ثروتمند قانون پولدار شدن راز پولدار شدن خصوصیات افراد پولدار آموزش میلیونر شدن آموزش ثروتمند شدن آموزش پولدار شدن
توماس استنلی (Thomas Stanley) و ویلیام دانکو (Wiliam Danko) نویسندگان این کتاب، اساتیدی هستند که تمام عمر خود را صرف مطالعه و تحقیق در مورد عادت ها و شخصیت های آدم های ثروتمند و میلیونرهای خود ساخته کرده اند. این دو بدون اینکه ارثی به آنها رسیده باشد، خود را به جرگه ی ثروتمندان و میلیونر ها رساندند.

ویژگی های مشترک آدم های ثروتمند و میلیونر

استنلی و دانکو به چندین موضوع مشترک بین میلیونرها و افراد ثروتمند دست یافتند؛ اما این موضوعات مشترک بین ثروتمندان؛
• میلیونرها با صرفه جویی و میانه روی زندگی می کنند.
• این ثروتمندان، خودروهای کارکرده سوار می شوند.
• افراد ثروتمند به جای خرید خودروهای نو و صفر، ماشین های کارکرده و دسته دوم خریداری می کنند.
• ثروتمندان به ویژه در زمان گردآوری ثروت و جمع آوری سرمایه، در خانه ای محقرتر که می توانند از پس تأمین آن بر بیایند، زندگی می کنند. جالب است بدانید که آنها در جایی زندگی می کنند که اغلب همسایگان آنها میلیونر نیستند.
• به بیش از نیمی از این میلیونرها، حتی یک دلار هم ارث نرسیده است.
• ۹۰ درصد آنها هرگز مالکیتی به ارزش یک دلار هم از تجارت های خانوادگی نداشته اند.

• میلیونرهای خود ساخته، همسران صرفه جو و اعتدالگرایی هم دارند. این نویسندگان حتی به شخصی گفته بودند که مردی را می شناختند که پس از بررسی دارایی خالص به همسر خود گفته بود که از حالا به بعد ما میلیونر هستیم و همسر این مرد سری تکان داده بود و بازگشته بود تا برگه های کوپن را به هم متصل کند.

ثروتمندان خودشان صاحب یک تجارت و کسب و کار هستند. بعضی این میلیونرها در کنار کسب و کار خود، یک شغل تمام وقت هم دارند و بقیه ی این افراد نیز صاحب یک کسب و کار تمام وقت هستند. بر اساس این کتاب، شغل آزاد در میان کارگران و کارمندان در آمریکا، کمتر از ۲۰ درصد است اما دو سوم میلیونر ها، شغل آزاد دارند.

این میلیونر ها تمایل دارند تا صاحب تجارت های خسته کننده و غیر زرق و برق دار باشند؛ همان نوعی از تجارت که در آن حلوا تقسیم نمی کنند. این کتاب می گوید: ما همان پیمانکاران جوشکاری، دلالان حراجی ها، کشاورزان و برنج کاران، مؤسسات کنترل آفات، کلکسیونرهای تمبر و سکه و پیمانکاران راه سازی هستیم.
• آموزش فرزندان تنها حوزه ای است که ثروتمندان و افراد میلیونر با گشاده دستی پول خرج می کنند.
میلیونرها و افراد ثروتمند، حساب دخل و خرج خود را دارند.

و اما ملاحظه و نکته ی مورد علاقه ی من؛

اغلب میلیونرهای خود ساخته حساب دخل و خرج خود را دارند و هر دلار از پول خود را می دانند کجا خرج شده است. آنها می دانند که چه مقدار در فروشگاه خوار و بار فروشی، چه مقدار برای بنزین و چه مقدار برای سایر خرده خرج های خانواده، هزینه خواهند داشت.

این نویسندگان می گویند: برنامه ریزی و کنترل مصرف عوامل اساسی هستند که در پشت ثروت اندوزی قرار دارند. اداره یک خانواده بدون حساب و کتاب شبیه به راه اندازی یک تجارت بدون برنامه ریزی، بدون هدف و بدون جهت گیری است.

چه چیزی، چرا و چگونه

افراد ثروتمند با یک تصویرسازی بزرگ از هدف خود، کار را آغاز می کنند. آنها تجسم می کنند که چطور امید به پس انداز، سرمایه گذاری و زیاد کردن دارایی های خود دارند. این تصویرسازی از اهداف بزرگ، نشان می دهد که آنها می خواهند به «چه چیزی» برسند و همچنین »چرا» می خواهند به آن دست پیدا کنند.

حساب و کتاب دخل و خرج، کلمه «چطور» را نشان می دهد. میلیونرهای خود ساخته جریان و حرکت پول خود را رصد می کنند تا ببینند که آیا هزینه ها و خرج کرد آنها، در راستای همان تصویرسازی از اهداف بزرگ می باشد یا خیر.

آنها از کوپن های خود استفاده می کنند، پوشاک غیر گران قیمت می پوشند و ماء الشعیرهای معمولی می خورند و یا همان طور که نویسنده کتاب می گوید: ثروتمندان اغلب در محیط های دارای کمبود نسبی و البته خود خواسته، زندگی می کنند.
آنها حساب و کتاب خود را دارند، می دانند پول خود را کجا خرج می کنند و حتی آنها می دانند که چطور می توانند برخی از هزینه ها را برای سرمایه گذاری بیشتر، کاهش دهند و یا حذف کنند.
اگر این مطلب انگیزه ای برای حساب و کتاب داشتن نیست، پس من واقعاً نمی فهمم چه چیزی هست؟

 

منبع : تابناک باتو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ