درآمد خودروسازان از دو خودروی پراید و پژو ۴۰۵ چقدر است؟

1

در حالی حرف و حدیث‌های بسیاری درباره خروج پراید و پژو ۴۰۵ از چرخه تولید خودروسازان مطرح است، که این دو خودرو حجم قابل‌توجهی از گردش مالی خودروسازان را به خود اختصاص داده‌اند. بنابر آمار ۱۰ ماه پرفروش‌ترین‌های خودروهای سواری کشور، پراید و پژو ۴۰۵ به ترتیب رتبه اول و سوم بیشترین تیراژ تولید و فروش را به خود اختصاص داده‌اند. این موضوع نشان از آن دارد که دو خودرو مذکور با توجه به قیمت و میزان تیراژی که دارند، درآمد زیادی را عاید خودروسازان می‌کنند.

قیمت پژو 405 قیمت پراید اخبار شرکت سایپا اخبار ایران خودرو

در حالی فشار زیادی روی دو شرکت سایپا و ایران خودرو برای خروج این دو محصول از چرخه تولید وارد می‌شود که به‌نظر می‌رسد، خودروسازان به‌دلیل درآمد نسبتا خوبی که از تولید این خودروهای پرتیراژ دارند حاضر به از رده خارج کردن آنها نیستند. بنابر آمار تولید و فروش شرکت‌های خودروساز، پراید پرتیراژترین خودرو در کشور به حساب می‌آید؛ همین موضوع موجب شده این خودرو رتبه بالاترین آورده مالی در میان سایر محصولات سایپا را به خود اختصاص دهد؛ به‌طوری‌که مجموع درآمد سایپا در ۱۰ ماه سال جاری، ۱۲هزار و ۱۵۷ میلیارد تومان بوده که پراید با ۴ هزار و ۵۷۷ میلیارد تومان عایدی مالی توانسته ۳۷.۷۶ درصد از درآمد کل سایپا را به خود اختصاص دهد.

بعد از پراید، خانواده رنو با ۳ هزار و ۶۷۶ میلیارد تومان توانسته سهم ۳۰.۳۰ درصدی از درآمدهای سایپا را از آن خود کند. پس از آن، تیبا با ۱۹.۳۷ درصد، سهم سوم درآمدی سایپا را از آن خود کرده است. در این بین، پژو ۲۰۶ با درآمد ۴ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومانی به‌عنوان پرفروش‌ترین محصول ایران خودرو توانسته ۲۴.۱۵ درصد از درآمدهای این شرکت را پوشش دهد. مجموع درآمد آبی‌های جاده مخصوص در ۱۰ ماهه سال‌جاری ۱۷ هزار و ۴۳۶ میلیارد تومان بوده است.بعد از پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵ با ۳ هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان توانسته از مجموع درآمدهای این شرکت، سهم ۲۰.۴۰ درصدی را از آن خود کند. بعد از این، پژو پارس با ۳ هزار و ۲۸۷ میلیارد تومان توانسته ۱۸.۸۶ درصد از درآمدهای شرکت ایران خودرو را پوشش دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. محسن نصیروند می گوید

    سلام.آری هزینه ساخت پراید،تیبا،ساینا برای کارخانه زیر ده میلیون تومن هست و پژو،پرشیا،سمند هزینه تولید زیر نوزده میلیون تومان هست،حالا خودتان حساب کنید چه پولهای کلانی نصیب این خودروسازها شده هست پولهایی که با ان می توان چندکارخانه ی بسیار بزرگ و پیشرفته زد.محسن نصیروند.با تشکر