کشف نخستین منبع نفت شیل ایران در لرستان با ۲ میلیارد بشکه

0
«بهمن سلیمانی» معاون مدیر در امور اکتشاف مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: انجام مطالعات اکتشافی برای کشف شیل‌های نفتی و شیل‌های گازی در استان لرستان در برنامه ما قرار گرفته است.
وی افزود: تا امروز مطالعات کشف شیل‌های نفتی در منطقه‌ای از استان لرستان به اتمام رسیده و نتایج این مطالعات به صورت گزارش‌هایی مفصل و جامع به شرکت ملی نفت ایران ارسال شده است.
سلیمانی در خصوص نتایج این مطالعات گفت: بر اساس نتایج مطالعات انجام شده، برآورد می‌شود که در معدن شیل نفتی در قالی کوه لرستان، ۲ میلیارد بشکه نفت درجا داریم که این نفت از نوع سبک است و مطالعات و بررسی‌های ما نشان می دهد که در این منطقه می توان از شیل های نفتی برداشت نفت داشت.
وی ادامه داد: همچنین مطالعاتی در استان لرستان در خصوص کشف شیل‌های گازی در حال انجام است که این مطالعات که از نیمه دوم سال ۹۳ آغاز شده، تا امروز به پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده است.
معاون مدیر در امور اکتشاف مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم که مطالعات اکتشافی شیل‌های گازی در استان لرستان تا آبان ماه سال ۹۶ تکمیل شود و در آن زمان بتوانیم برآوردی را در خصوص میزان ذخایر گاز در شیل‌های گازی منطقه مورد مطالعه اعلام کنیم.
*********
نفت شیل در ایران نفت شیل چیست قالی کوه سوابق بهمن سلیمانی اخبار لرستان اخبار الیگودرز
قالی کوه یا غالیه کوه رشته کوهی از کوه‌های زاگرس در مرکز بخش بشارت زلقی شهرستان الیگودرز است بلندترین قله این رشته کوه ۴۰۵۵ متر ارتفاع دارد در دل این رشته کوه غار باستانی و غار بزنوید از زیبایی تاریخی طبیعی برخوردارند این کوه از شمال غربی به سراب کیگوران از شرق به روستای کیزاندره و از جنوب شرقی به آبشار آب سفید ختم می‌شود در شمال این رشته کوه دشت لاله‌های واژگون که بزرگترین دشت لاله واژگون جهان است قرار دارد.
یکی از زیباترین دره های قالیکوه دره دام نام دارد و علت نامگذاری این دره وجود مسیرها صعب العبور و حیوانات وحشی همانند خرس می باشد.
درنهایت به آبشار آب سفید ختم میشود و بزرگترین یخچال قالیکوه در مسیر این دره قراردارد که طول آن چندی کیلومتر میباشد.
از دیگر زیبایی های این منطقه وجود درخت سرو کوهی (به زبان محلی اوورس) میباشد که به صورت زیبایی درون سنگ و صخره رشد میکند و هنگامی که این درخت توسط صاعقه آتش میگیرد مردم محلی اعتقاد دارند که این درخت پیرشده است وخودسوزی میکند تا درختان جوان جایگزین آنها شوند.
این منطقه به دلیل داشتن گونه‌های جانوری (مانند خرس و گراز و قوچ و میش کوهی و گرگ و انواع پرندگان شکار و …) و گیاهی کم نظیر داری اهمیت است و به دلیل قله مرتفع یکی از مناسب‌ترین مکان‌های کوهنوردی در ایران است همچنین مهمترین سرشاخه های اصلی رود دز از قالیکوه سرچشمه می گیرند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ