شرایط ثبت نام اسقاط ۳۰ هزار خودرو فرسوده در سایپا /اسفند ۹۵

0
از صبح امروز ۳۰ بهمن ماه ثبت نام برای اسقاط و از رده خارج کردن ۳۰ هزار دستگاه خودروی شخصی فرسوده در نمایندگی های مجاز سایپا در سراسر کشور آغاز شده است.
در اختیار داشتن پلاک منطقه ای (ایران) و دارای گوهی تسجیل راهبر ناجا، مدل ۱۳۵۴ تا ۱۳۶۴ شمسی (معادل سال میلادی برای خودروهای خارجی)، در اختیار داشتن سند قطعی و یا وکالت بلاعزل از مالک از مهمترین شروط برای ثبت نام خودروهای فرسوده به شمار می رود.
زمان ثبت نام برای این خودروهای فرسوده تا ۳۰ روز ادامه می یابد اما در صورت تکمیل ظرفیت امکان ثبت نام برای خودروهای فرسوده بیشتر وجود ندارد.
اختصاص وام ۵۰ میلیون ریالی توسط بانک ملی با بازپرداخت پنج ساله با نرخ سود ۱۴ درصد و محاسبه خودروهای فرسوده به قیمت ۱۰ میلیون ریال به عنوان آورده مالک خودرو از مهمترین تسهیلات خروج خودروهای فرسوده اعلام شده است.
ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اعلام کرده است: متقاضیان در زمان ثبت نام نباید هیچ گونه مبلغی را به عنوان حق الزحمه به نمایندگی های مجاز سایپا پرداخت کنند.
بر اساس آمارهای اعلام شده از سال ۱۳۸۵ تاکنون نزدیک به ۹۳۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شده است که پیش بینی می شود تا اواسط بهار سال آینده جشن خروج یک میلیون خودروی فرسوده در سطح کشور برگزار شود.
از ابتدای سالجاری تاکنون هم حدود ۲۲۶ هزار دستگاه خودروی شخصی و عمومی فرسوده از ناوگان حمل و نقل کشور از رده خارج شده است که تعداد خودروهای اسقاط شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.
منبع: مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ