سونامی رسوایی های اخلاقی بازیکنان تیم ملی فوتسال

0

مدتی است که اخبار جالب توجهی از ملی پوشان فوتسال به گوش نمی رسد و نمونه های مختلفی از بی‌اخلاقی در بین آنها به چشم می‌خورد. از دوپینگ با قلیان و ارتباط نامشروع گرفته تا بی‌انضباطی و کم‌کاری در تیم‌های باشگاهی، نمونه‌هایی از این بی‌اخلاقی‌هاست که نشان می‌دهد حرفه‌ای بودن بازیکنان ایرانی، همچنان در حد نام باقی مانده و تنها عنوان یک بازیکن حرفه‌ای را یدک می‌کشند.
ابتدا خبر دوپینگ یکی از ملی پوشان توسط فدراسیون پزشکی رسانه‌ای شد و این ملی‌پوش در جلسه دفاع از خود اعلام کرد به دلیل مصرف قلیان نمونه دوپینگش مثبت شده است. موضوعی که هنوز هم پرونده آن باز بوده و گفته می‌شود ماده‌ای که این ملی‌پوش توسط قلیان مصرف کرده، مخدر بوده و حتی به جز محرومیت ورزشی، محکومیت کیفری هم انتظارش را می‌کشد.

خبر دیگری که بعد از خبر دوپینگ منتشر شد، “دام دختر شیاد برای چند ملی پوش فوتسال” بود. ماجرا از زمانی آغاز شد که خانمی با مراجعه به حراست فدراسیون فوتبال، شکایت نامه‌ای را علیه یکی از ملی‌پوشان تنظیم می‌کند اما به او اعلام می‌شود این موضوع شخصی بوده و ارتباطی به حراست فدراسیون پیدا نمی‌کند. همچنین یکی از مربیان مطرح لیگ برتری در گفت‌وگو با ایسنا از طعمه شدن چهار ملی پوش توسط این دختر خبر داد و اکنون شنیده می‌شود یکی از این بازیکنان حتی مجبور به خرید یک پراید برای این سودجو شده است. این ملی‌پوش که این روزها در تیم باشگاهی‌اش نیز حال و روز خوشی ندارد،‌ قرار است فردا (دوشنبه) در جلسه دادگاه حاضر شده و درباره شکایت این خانم از خود دفاع کند.

بعد از این ماجراها دو اتفاق مشابه دیگر برای دو تن از ملی‌پوشان اتفاق افتاد. ابتدا محمدرضا سنگ سفیدی به دلیل کم کاری و افت شدید فنی از سوی وحید شمسایی کنار گذاشته شد و تا پایان لیگ، حق شرکت در تمرین‌های تاسیسات دریایی را نخواهد داشت. همچنین مهدی جاوید که بهترین عملکرد را در جام جهانی بین ملی‌پوشان داشت، به دلیل درگیری لفظی با سرمربی تیمش، به صورت موقت از ترکیب گیتی پسند کنار گذاشته شده است.جاوید که با ۳۶۶ گل بهترین گلزن لیگ نام دارد، به دنبال اعلام خبر کنار گذاشتنش، تصمیم گرفت تا پایان فصل از بازی در گیتی‌پسند کنار بکشد تا به این ترتیب شاهد رفتاری احساسی و قهرآمیز از این ملی پوش با تجربه باشیم.
اما به گوش رسیدن این اخبار بعد از قرار گرفتن فوتسال ایران روی سکوی سوم جهان و جلب شدن توجهات به سمت فوتسال، می تواند تبعات بسیار بدی برای این رشته داشته باشد. با بررسی خبرنگار ایسنا مشخص شد از بین چهار بازیکنی که در دام دختر سودجو افتاده اند، سه ملی پوش، اولین جام جهانی خود را تجربه کرده‌اند و ورود به چنین ماجراهایی می‌تواند زندگی ورزشی آنها را تحت تاثیر قرار داده و از مسیر پیشرفت دور سازد. اما نکته عجیب‌تر اینکه چهارمین ملی پوشی که در دام این دختر افتاده، جزو با تجربه‌ترین فوتسالیست‌های کشور محسوب می‌شود و شاید کمتر کسی بتواند اخبار منتسب به او را باور کند.
این اتفاقات تنها چند ماه بعد از درخشش ایران در جام جهانی می‌افتد و ممکن است این شائبه را به وجود آورد که ملی‌پوشان بعد از درخشش در جام جهانی و قرار گرفتن در دایره توجهات دچار این معضلات شده‌اند اما با بررسی اتفاقات گذشته، این شائبه رد می‌شود. متاسفانه مصرف قلیان همچون فوتبالیست‌ها در بین بازیکنان فوتسال نیز رواج پیدا کرده و آخرین اتفاق حاشیه‌ای در این زمینه قبل از ماجرای دوپینگ مربوط به جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۶ است. ملی‌پوشی که قلیانی بودن او حتی برای کمیته فوتسال و مربیان تیم ملی هم محرز شده در این مسابقات نتوانست عملکرد مناسبی داشته باشد و به دلیل مشکل تنفسی نیمکت نشین شده بود.
در زمینه دوپینگ نیز یکی از ملی‌پوشان که او هم سابقه چند جام جهانی دارد، یک سال محرومیت خود را به پایان برده است. همچنین با پیگیری خبرنگار ایسنا مشخص شد یکی از چهار ملی پوشی که طعمه دخترسودجو شده است، پیش از جام جهانی نیز به رابطه‌اش با دختری دیگر پایان داده بود!

در ارتباط با بی‌انضباطی نیز نمونه‌های فراوانی در دوره‌های قبلی تیم‌های باشگاهی و ملی ایران می‌توان نام برد که مهم‌ترینش چالش بین وحید شمسایی و حسین شمس است. کاپیتان سابق تیم ملی که بازیکن خود را به دلیل کم‌کاری کنار گذاشته، در زمان حضورش در تیم ملی، به همین دلیل توسط شمس خط خورده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ