روایت یک خانواده از مرگ فرزندشان در زنگ ورزش مدرسه‌ای در دزفول

0

علیرضا دانش‌آموز کلاس هفتم یکی از مدارس شهر دزفول بود، دانش‌آموزی که روز شنبه اول اسفند سال ۹۴ بر اثر حادثه‌ای در مدرسه دچار ایست قلبی شد و جان باخت.

با گذشت یک سال از این حادثه، پدر علیرضا هنوز خاطره مرگ تنها فرزند پسرش را از یاد نبرده است و در این رابطه می‌گوید: علیرضا تنها پسرم بود و مشکل قلبی داشت به همین دلیل پزشک او را از انجام ورزش و فعالیت بدنی معاف کرده بود، مدارک پزشکی را هم به مدرسه تحویل داده بودیم و حتی از ناظم مدرسه خواستم تا این موضوع را به همه بگوید و یک ماه بعد که متوجه شدم به سایرمسئولان مدرسه اطلاع نداده بود، مجدد خودم به مدیر و سایر معلمان مدرسه اطلاع دادم که فرزندم بیماری قلبی دارد.

در حالیکه پدرعلیرضا مدعی است، فرزندش دارای بیماری قلبی بوده و از انجام فعالیت ورزشی منع شده بود، اما درست یک سال قبل، علیرضا در زنگ ورزش پس از دویدن در حیاط مدرسه دچار ایست قلبی شده و در محوطه حیاط مدرسه جان می‌دهد.

خانواده علیرضا در تشریح حادثه می‌گویند: مطابق تصاویر دوربین‌های مدرسه، علیرضا از سوی معلم ورزش مجبور به دویدن در حیاط می‌شود و حتی علیرضا که نمی‌توانست ورزش کند گفته بودند باید لباس ورزش تهیه کند و در غیراین صورت نمره‌اش کم می‌شود در روز حادثه علیرضا در حیاط مدرسه به دویدن مجبور می‌شود و بر اثر این تحرک و فشار دچار ایست قلبی شده و در حیاط مدرسه می‌افتد. متاسفانه مدرسه حتی با تاخیر به اورژانس اطلاع می‌دهد و یکی از دانش‌آموزان به خیال آنکه علیرضا بی‌هوش شده با شلنگ بر روی او آب می‌ریزد تا به هوش بیاید.

پدر علیرضا ادامه می‌دهد: روز حادثه ساعت حدود ۱۰ صبح مدرسه با من تماس گرفت که علیرضا از هوش رفته است و سریعتر خود را به مدرسه برسانید.

حالا یک سال از جان باختن علیرضا در حیاط مدرسه می‌گذرد و خانواده وی برای روشن شدن علت مرگ تنها پسرشان که طبق اعلام بیمارستان، ایست قلبی عامل مرگ بوده است از مدرسه و دبیر ورزش شکایت کرده‌اند و معتقدند بررسی پرونده در دادگستری دزفول به کندی صورت می گیرد.

البته طبق اعلام نظر کارشناسی دادگستری، اولیای مدرسه مجموعاً ۲۰ درصد در مرگ دانش آموز مقصر شناخته شده‌اند و آنها نیز به نظر کارشناسی اعتراض کرده‌اند.

از سوی دیگر دانش‌‌آموزان هنگام ثبت‌نام در مدرسه تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند و در این رابطه هزینه‌ای نیز از خانواده‌ها اخذ می‌شود. طبق اعلام آموزش‌وپرورش، بیمه حوادث دانش‌آموزی حوادث درون و بیرون مدرسه را طی سال تحصیلی پوشش می‌دهد و تلاش می‌شود دانش آموزان مطابق ضوابط و تعهدات از خدمات درنظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

مطابق بیمه حوادث دانش‌آموزی، جبران غرامت فوت ناشی از حادثه در شبانه‌روز در طول مدت قرارداد تا هفت میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

در حالیکه علیرضا نیز همانند سایر دانش‌آموزان تحت پوشش بیمه حوادث قرار داشت اما پدرش می‌گوید: «علیرضا بیمه داشت اما تا به امروز هیچ پولی از بیمه به ما پرداخت نشده است. در حالیکه به ما گفته بودند علیرضا به طور شبانه‌روزی تحت پوشش این بیمه قرار دارد اما این بیمه هیچ پوششی برای او نداشت.»

حوادث مدرسه حوادث دزفول تنبیه دانش آموزان

به گزارش تسنیم، یک سال از ماجرای فوت این دانش‌آموز در حیاط مدرسه می‌‌گذرد اما هنوز هم علت جان باختن او به طور کامل مشخص نیست. خانواده وی معتقدند که علیرضا مجبور به دویدن در زنگ ورزش شده است اما مسئولان آموزش‌وپرورش دزفول اعلام کرده‌اند «دانش آموز بیمار به صورت اختیاری به فعالیت ورزشی پرداخته که پس از انجام فعالیت ورزشی دچار مشکل شد و جان باخت.»

به هر حال هنوز ابهاماتی در علل مرگ این دانش آموز وجود دارد که هنوز به طور کامل مشخص نشده است و خانواده وی خواهان روشن شدن ابعاد مرگ فرزندشان در زنگ ورزش هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ