عفونت کلیه چیست؟ نشانه‌های عفونت کلیه

0

عفونت های کلیه به واسطه باکتری هایی که ابتدا در مثانه حضور دارند و عفونت دستگاه ادراری پایینی، مانند عفونت مثانه را ایجاد می کنند، شکل می گیرند. در صورت بقای باکتری ها، این امکان وجود دارد که آنها به قسمت های بالایی وارد شده و موجب عفونت کلیه شوند.

مجله پزشکی متخصص اورولوژی علایم عفونت کلیه علایم پیلونفریت درمان عفونت کلیه برای عفونت کلیه چه بخوریم

عفونت های کلیه که در جامعه پزشکی به نام «پیلونفریت» شناخته می شوند، به واقع مشکل آفرین هستند. این یک عفونت اندامی جدی است و فرد مبتلا باید به خوبی به این شرایط رسیدگی کند. در شرایطی که عفونت های مثانه به واقع ناراحت کننده و آزار دهنده هستند، اما عفونت های کلیه می توانند حتی مرگبار باشند.

متاسفانه، عفونت های کلیه در نقاط مختلف جهان شایع هستند و یکی از رایج‌ترین بیماری های اورولوژی محسوب می شوند. در بانوان، عفونت های کلیه اغلب به واسطه عدم توجه به نشانه های عفونت های مثانه یا استفاده از درمان های خانگی مانند نوشیدن آب بیشتر، استفاده از مکمل ها، یا نوشیدن آب کرنبری رخ می دهند. در شرایطی که این اقدامات می توانند در تسکین نشانه های موثر باشند، اما موجب مرگ باکتری هایی عامل عفونت نمی شوند. مصرف آب کرنبری درمانی برای عفونت دستگاه ادراری نیست. اگرچه مصرف آن می تواند به پیشگیری از اسیدی شدن ادرار کمک کند، اما مرگ باکتری های عامل عفونت را موجب نمی شود.

از آنجایی که همه چیز به یکدیگر مرتبط است، عفونت های کلیه از نظر فنی عفونت های دستگاه ادراری هستند، اما نشانه های متفاوتی بین عفونت های مثانه و عفونت های کلیه وجود دارند.

عفونت های مثانه به طور کلی موجب یک احساس سوزش هنگام دفع ادرار، نیاز افزایش یافته به استفاده از دستشویی، و احتمال مشاهده خون در ادرار می شوند. اما عفونت های کلیه افزون بر این نشانه ها می توانند به درد در ناحیه کمر، جایی که کلیه ها قرار گرفته اند، تب، و لرز منجر شوند. اگر عفونت کلیه درمان نشود می تواند وارد خون شود و حتی مرگ فرد را در پی داشته باشد.

عامل کلیدی این است که نشانه های عفونت مثانه را جدی گرفته و هرچه سریع‌تر آنها را درمان کنید. اما اگر با نشانه های عفونت کلیه مواجه هستید، توصیه می شود هرچه سریع‌تر به پزشک متخصص مراجعه کنید. با توجه به شدت عفونت، مصرف آنتی بیوتیک برای بیمار تجویز خواهد شد.

همچنین، شما می توانید در وهله نخست بخشی از طرح کاهش خطر ابتلا به عفونت مثانه باشید. در همین راستا، مصرف منظم آب کرنبری ممکن است مفید باشد و همچنین به گفته کارشناسان، دفع ادرار پس از رابطه جنسی مهم است. پیش از رابطه جنسی نباید ادرار کنید و این کار را باید بعد از آن انجام دهید. از این طریق جریانی قوی شکل می گیرد که به حذف باکتری هایی که ممکن است طی رابطه جنسی بالا آمده باشند، کمک می کند.

مهم‌ترین نکته این است که از خوددرمانی عفونت دستگاه ادراری پرهیز کنید، زیرا ممکن است به وخیم‌تر شدن شرایط منجر شود و شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت کلیه قرار دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ